Google tag pro sledování konverzí: Jak jej nainstalovat?

Google tag pro sledování konverzí
Potřebujete lépe sledovat konverze v rámci svého účtu Google Ads? Naučte se nastavit sledovací tag, díky kterému budete mít o konverzích perfektní přehled.

Chcete-li co nejefektivněji využívat svůj reklamní rozpočet, bez dohledu nad konverzemi provedenými na vašich webových stránkách se neobejdete. Podívejte se, jak správně spustit Google tag pro sledování konverzí, ať nemusíte věštit z křišťálové koule, které reklamní strategie fungují, a kterými jen drancujete účet bez pořádných výsledků.

1. krok: Nastavení konverzních akcí

Než začnete řešit používání sledovacího tagu, musíte si v Google Ads vytvořit konverzní akce, které chcete měřit. Jejich nastavení vám umožňuje:

  • Dohlížet na výkon reklam měřením relevantních konverzních akcí uskutečněných návštěvníky webu.
  • Upravovat kampaně na základě analýzy konverzních dat.
  • Zjišťovat, kdo jsou vaši nejhodnotnější zákazníci, a pomocí algoritmu nacházet další.

Konverzní akce ke sledování nastavíte ve svém účtu v sekci Cíle>Konverze>Souhrn, kde kliknete na + Vytvořit konverzní akci. Následně si vyberete, jaký typ konverze chcete monitorovat:

  • Webová stránka,
  • Aplikace,
  • Telefonické hovory,
  • Offline konverze (nahrávané z dalších zdrojů).

K tomu navíc máte na výběr z celé řady různých kategorií konverzí, pro lepší seskupení toho, co a proč měříte. Mezi tyto základní kategorie patří:

  • Nákup,
  • Registrace,
  • Stažení,
  • Příchozí hovor,
  • Žádost o cenovou nabídku,
  • Přidání do košíku,
  • Zobrazení stránky,
  • A množství dalších.

Konverzní akce nastavíte buď ručně, nebo automaticky z webových a aplikačních událostí v Google Ads. Při manuálním postupu musíte do kódu webu přidat fragmenty událostí, při tom automatickém nebudete v kódu dělat žádné změny.

2. krok: Instalace tagu Google

Pro úspěšné používání tagu na sledování konverzí jsou nezbytné tři základní předpoklady:

  • Samotná instalace,
  • Přidání konverzních událostí,
  • Ověřování funkčnosti.

Jak nainstalovat sledovací tag

V účtu Google Ads najděte možnost nastavení značky. Poté přejděte do sekce Nástroje a nastavení>Nastavení>Google tag. Tady vidíte první možnost instalace tagu Google, který kliknutím na + Připojit produkt propojíte s dalšími službami (Google Analytics, Google Ads…).

Štítek nyní můžete osadit dvěma způsoby:

  • Ručně,
  • Pomocí systému pro správu obsahu (CMS) nebo nástroje pro tvorbu stránek.

Rozhodnete-li se instalovat ručně, počítejte s tím, že budete muset zkopírovat zobrazený kód tagu a vložit jej na každou stránku webu hned za prvek <head>. Dávejte si pozor, abyste na jednu stránku nasadili pouze jeden tag Google, ne více. Jakmile tag přidáte, otestujte web pomocí Google Tag Manager (GTM) a přesvědčte se, že všechno funguje, jak má.

V případě, že používáte Správce značek Google, můžete jeho prostřednictvím přidat tag pro další funkce. To využijete, pokud máte ve správě několik značek.

Jak přidat úryvky konverzních událostí

Pakliže jste Google tag instalovali přes nástroj pro tvorbu stránek nebo přes CMS, můžete tento krok vynechat, protože systém pozná konverzi a automaticky přiřazuje vygenerované kódy na správná místa.

V případě manuální instalace běžte v sekci Google Tag do Podrobností, kde najdete fragment události. Následně zvolíte, podle čeho budete konverze sledovat:

  • Načtená stránka,
  • Kliknutí.

Vygenerovaný kód (úryvek události) si buď zkopírujete přímo ze stránky, nebo stáhnete. Nakonec jej vložíte do oddílu <head> ve zdrojovém kódu každé webové stránky, na které chcete konverzní akce měřit.

Jak ověřit funkčnost tagu Google

Jestli jste nastavení tagu neověřovali rovnou po instalaci, je na to teď ten nejlepší čas. Zvlášť, když byla instalace provedená ručně za použití fragmentů konverzních událostí.

V sekci Google Tag otevřete Správce a dole klikněte na Spustit Tag Asistent. Zobrazí se vám nová karta, na které vložíte URL adresu webu a poté kliknete na Připojit. Nyní vám nástroj Google Tag Assistant oznámí, zda je tag umístěný správně, nebo budete muset provést nějakou další akci.

Bez přesného sledování to nejde

Ve chvíli, kdy máte tag Google správně nainstalovaný, spuštěný a funkční, začnou se sbírat údaje o vašich konverzích. Ty vám přesně ukážou, jak si vaše reklamy z pohledu výkonu vedou. Už nebudete muset hádat ve hvězdách, jestli jsou vaše kampaně úspěšné a ziskové. Řeknou vám to tvrdá data.

Pokud budete na webu provádět významnější změny (jiná struktura URL, změna platební metody…) nezapomeňte vždycky zkontrolovat nastavení sledování konverzí, abyste měli jistotu, že se nic neporouchalo. S přesným měřením jste o kus blíž dosažení stanovených cílů každé kampaně.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp