Google stále přizpůsobuje statistiky napříč zařízeními

Google stále přizpůsobuje statistiky napříč zařízeními
V posledních letech se neustále zvyšuje počet uživatelů, kteří klikají na reklamy přímo z mobilních zařízení. Poté většinou produkty vyhledávají na stolním počítači nebo notebooku, kde je teprve koupí. Sledování aktivity uživatelů napříč mobilními zařízeními je proto zcela klíčové.

V posledních letech se neustále zvyšuje počet uživatelů, kteří klikají na reklamy přímo z mobilních zařízení. Poté většinou produkty vyhledávají na stolním počítači nebo notebooku, kde je teprve koupí. Sledování aktivity uživatelů napříč mobilními zařízeními je proto zcela klíčové.

Internet a mobilní vývoj

Webové stránky na internetu si můžeme prohlížet již od roku 1994. Svět internetu se ale stále mění, a to i vzhledem k technologiím, které k prohlížení jednotlivých stránek používáme. V roce 2005 lidé začali používat na svých mobilních telefonech 3G síť a velký převrat nastal dále v roce 2009, když už jsme měli k dispozici extra rychlou 4G síť.

Vyhledávače a sociální platformy

Dříve bylo prohlížení webových stránek záležitostí desktopů. Dnes mohou zákazníci vstoupit do nákupního cyklu a zase z něj vystoupit kdykoliv a kdekoliv. Pomocí vyhledávačů dnes lidé hledají zboží, recenze, tipy na řešení svých problémů a mnohem více. Internet je zkrátka dokonalým prodejním místem, o kterém se nám ještě před 30 lety ani nesnilo.

Dnes existují sociální sítě, kde jsou denně zobrazovány tisíce reklam, nad organickým vyhledáváním v Googlu i Seznamu jsou zobrazovány PPC reklamy, na Amazonu uživatelé internetu zjistí recenze od jiných uživatelů a to vše je doplněno o nepřeberné množství aplikací.

Velkým problémem pro marketingové specialisty bylo zjistit vyhledávací aktivity uživatelů napříč zařízeními. Zákazníci si totiž mohou vyhledat produkt na mobilním telefonu, na stolním počítači si přečtou několik recenzí a vyhledají obchody, kde daný produkt koupí nejlevněji, a teprve poté provedou samotný nákup.

Network

Měření napříč zařízeními

Google odhaduje, že až 60% uživatelů začne svůj nákup na jednom zařízení a dokončí jej na jiném. Společnost Google si velmi dobře uvědomuje, jak důležité je měřit výkonnost jednotlivých reklam napříč různými zařízeními. Marketingoví specialisté potřebují tyto informace, aby mohli dělat správná rozhodnutí, co se týče postupů reklamních kampaní.

Google nám již v roce 2013 poskytoval informace o odhadovaném počtu koverzí, které probíhaly napříč zařízeními. V roce 2014 pak rozšířil odhadovaný počet konverzí o sledování grafických reklam. V roce 2015 pak představil v rámci AdWords nové metriky, které pomohly měřit aktivitu uživatelů napříč zařízeními. Ve stejném roce také byly znevýhodněny webové stránky, které nebyly responzivní vůči mobilním zařízením.

Toto platí i nadále. Dokonce, pokud nemáte responzivní web, může být ovlivněn i celkový výkon PPC reklamy.

Novinky v roce 2016

A jaké novinky si pro nás Google připravil v roce 2016? Ještě letos Google zahájí atribuční reporty, které budou podávat kvalitní data týkající se aktivit uživatelů napříč zařízeními. Tato nová funkce by měla být inzerentům k dispozici již během několika málo týdnů. Tyto nové metriky vám pomohou zjistit, jak moc mobilní telefony ve vašem případě ovlivňují nákupní proces.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, google.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com, foto: flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp