Google představuje nový AdWords Editor 9.8.1
AdWords Editor
Nástroj AdWords Editor je bezplatná desktopová aplikace pro MS Windows a Apple Macintosh, která správcům PPC kampaní usnadňuje práci s Google AdWords. Pomocí aplikace můžete stáhnout stávající kampaně k sobě na počítač a upravovat je mimo webové rozhraní u sebe. Finální úpravy lze potom nahrát zpět na server ve chvíli, kdy jste s prací spokojeni. Díky možnostem exportu PPC kampaní včetně kompletních reklamních sestav, klíčových slov a cílení však umožňuje hotové kampaně připravit i pro dávkový import do konkurenčního Skliku. Stejně tak je možné PPC kampaně z Skliku importovat pomocí editoru do Google AdWords.
AdWords Editor umožňuje snadnou a rychlou přípravu kampaní z prostředí, které je velmi intuitivní, rychlé a zároveň umožňuje práci na kampani v offline režimu (výsledek Vaší práce pak stačí po opětovném připojení k internetu synchronizovat s AdWords servery). Pracovat tak lze i ve vlaku, v přírodě, prakticky kdekoliv. Klíčová slova můžete přesouvat nebo hromadně upravovat. Inzeráty lze kopírovat, mazat a editovat. Hromadně lze nastavovat i cenové nabídky. Kromě práce jednotlivce je podporována i práce v týmu. Vaše úpravy nemohou přepsat úpravy jiného člena správcovského týmu, ke každé úpravě můžete Vy nebo kdokoliv jiný pořídit komentář nebo poznámku.
Ukončení podpory starších verzí AdWords Editoru
V červnu letošního roku vydal Google oficiální oznámení o ukončení podpory starších verzí AdWords Editoru po 28. říjnu 2012. Jedná se především o verze 9.5.1 a 9.7.1. Na konci října byste s takto označenou verzí editoru mohli zaznamenat potíže se stažení AdWords účtu, nahráváním změn do kampaně a kontrolou aktualizací.
Předejít těmto potížím lze aktualizací editoru na verzi 9.8.1 pomocí funkce auto-update, kde je ovšem potřeba dbát na správný postup tak, abyste nepřišli o změny v lokální databázi, které jste ještě nesynchronizovali se servery AdWords. Důležitá je tak volba Backup then Upgrade. Druhou možností je prosté stažení AdWords Editoru z webové stránky Google.
Novinky v AdWords Editoru 9.8.1
Verze 9.8.1 dokáže přidávat a upravovat dynamické reklamy ve vyhledávání Google. Samozřejmostí je rychlá a snadnější úprava geografického cílení. Mezi další ceněné novinky patří nová záložka s názvem Lokality (v rámci cílení), která umožňuje efektivně přidávat, upravovat či duplikovat geografická cílení. AdWords Editor nově podporuje i reklamu se záznamem o produktu, na což byla vyhrazena zcela nová záložka. Tam si můžete reklamy setřídit a poté upravovat a doplňovat o další. V nových kartách sekce Cílení lze nově editovat dynamické cílení reklam a produkt targeting. Upraveno bylo i cílení dle témat a odesílání nových změn.
Změna v samotném Google AdWords týkající se formátů grafické reklamy se projevila i v AdWords Editoru. Grafické bannery o větších rozměrech 425 x 600, 300 x 600 a 300 x 1050 pixelů mohou nyní dosahovat velikosti až 200 kB, oprotí standardním 50 kB u ostatních formátů. Velkých novinek se dočkal CSV import, který dnes umožňuje třeba i úpravy zobrazované a faktické URL cílové stránky na úrovni samotného procesu importu. Tzn. již žádné předpřipravené CSV soubory, jejichž značkování a další parametry URL je potřeba upravit nejprve v Excelu nebo Open Office. Nyní lze vše řešit na úrovni AdWords Editoru. Export CSV zase přidává stav DELETED pro smazané položky, namísto stávajícího prázdného políčka.
PPC Profits při správě PPC kampaní používá Google AdWords Editor a vřele jej doporučuje i ostatním správcům PPC inzerce. Editor šetří čas, uchovává data pro offline použití a zajišťuje bezproblémovou práci v týmu našich PPC specialistů. Díky tomu je práce pro naše klienty mnohem efektivnější.