Google Performance Max (PMax) přichází s novinkami, díky kterým bude možné optimalizovat rozpočet napříč kanály v reálném čase a přizpůsobit se tak rychle měnícím se spotřebitelským trendům. Pojďte se prostřednictvím tohoto článku dozvědět více.
Vyloučení značek na úrovni kampaní
Nově bude možné u Performance Max vyloučit značkové dotazy na úrovni kampaně, které si inzerenti nepřejí spojovat se svou reklamou. Díky těmto vyloučením je možné zabránit tomu, aby se kampaně zobrazovaly ve vyhledávání a v Google Nákupech pro konkrétní značkové dotazy kterým se inzerent chce vyhnout. Prostřednictvím této funkce je možné zabránit přílivu nechtěných uživatelů, kteří by vaši reklamu mohli objevit pomocí překlepů nebo vyhledáváním v cizím jazyce. Vybírat můžete z konkrétního seznamu značek, ale není také problém požádat o přidání nové značky do seznamu prostřednictvím Google Ads.
Zdroje stránek
PMax uživatelům flexibilitu při odesílání návštěvnosti na konkrétní sadu adres URL vstupních stránek na jejich webu. Funkce poskytuje možnost seskupit tyto adresy URL podle tématu pomocí štítků, aby byly snáze použitelné v konkrétní kampani nebo skupině aktiv. Funkce nalezne své využití i u umělé inteligence. Umělá inteligence využívá informace z cílové URL adresy bez klíčových slov, aby lépe rozuměla důležitosti vstupních stránek pro inzerenta a získávala konverze z neočekávaných vyhledávacích dotazů.
Vytváření videí
Novinkou je také možnost vytvářet videa, která je možné upravovat přímo v pracovním postupu nastavení kampaně. Můžete tak nově vytvářet snadno a rychle videoobsah, i když byste na něj jinak neměli dostatek času či finančních zdrojů.
Větší množství přehledů
Máte rádi zajímavé statistiky? Přímo pro vás si Google v Performance Max připravil nové přehledy na úrovni skupin aktiv a statistiky tempa rozpočtu. Dočkáte se automatických návrhů na optimalizaci rozpočtů a zlepšení výkonu kampaní. Dozvíte se více o tom, kolik kampaň utratila peněz a jak se plánují utrácet další finanční zdroje včetně aktuálního a předpokládaného výkonu konverzí.
Google přišel s vítanými změnami
Inzerenti žádali o vylepšení PMax již poměrně dlouhou dobu a konečně byli vyslyšeni!
Díky možnosti zobrazit konverze, hodnotu konverzí a další zajímavé metriky na úrovni skupiny aktiv mohu inzerenti vylepšovat svou kreativní strategii a efektivněji optimalizovat reklamní kampaně.
Prostřednictvím zajímavých statistik tempa rozpočtu mohou inzerenti zjistit, zda jim kampaně přinášejí požadované výsledky.
Nyní, když mají inzerenti možnost upravovat ale tvořit videa přímo v rámci nastavení kampaní Performance Max, značně jim to ulehčuje práci. Jde o jednoduchý a efektivní způsob, jak vytvářet vysoce kvalitní videoobsah.
Nové funkce a nástroje přináší spoustu zajímavých změn a zdají se být krokem správným směrem. Nezapomeňte je však dostatečně otestovat a pokud to bude možné, poskytněte Googlu zpětnou vazbu, abyste podpořili vylepšení těchto funkcí a vývoj nových, což povede k efektivnějšímu zlepšování PPC kampaní.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com