Google bojuje s neoriginálním obsahem ve výsledcích vyhledávání

Google
Google se snaží poskytnout uživatelům co nejkvalitnější obsah. Používá řadu algoritmů, které hodnotí kvalitu obsahu na základě originality a relevance.

Tvorba neoriginálního obsahu s nízkou kvalitou je bohužel stále rozšířenější taktikou velkého množství webových tvůrců. Proč se zaměřit na kvalitu a jak kvalitní obsah poznat? Přinášíme vám odpovědi nejen na tyto otázky.

Nekvalitní a neoriginální obsah pod drobnohledem

Google oznámil, že je jeho snahou snížit nekvalitní a neoriginální obsah a odstranit ho z výsledků vyhledávání (SERP). S největší pravděpodobností je možné, že se tento obsah sníží až o 40 %. Důvodem, proč se nejedná o snížení o 100 %, je, že je 60 % takovýchto výsledků nejednoznačných. Jde o sporné situace, kdy je složité rozlišovat mezi kvalitními a nekvalitními stránkami.

Google nemá zájem umisťovat na vyšších pozicích rychle vyprodukovaný obsah, který nepochází z hlav majitele webových stránek. Zároveň je za neoriginální obsah považován také jakýkoliv, který přináší odpovědi, které je snadné vydedukovat selským rozumem. Naopak originální obsah je ten, který předčí očekávání či vysvětluje složité informace jednoduchým způsobem. Takový obsah je považován za atraktivní pro SEO.

Zbytečná textová výplň jako jedna z hlavních chyb

Texty, které obsahují příliš mnoho slov, ale zároveň málo užitečného obsahu, jsou jednou z hlavních chyb, nebo spíše jednou z cest, jak se rozhodně nedostat na přední pozice ve výsledcích vyhledávání. Místo nadbytečné textové výplně se zaměřte na hlubší vhled do zvoleného tématu a podrobnější rozebrání dalších podtémat, která s vaším obsahem souvisejí.

Proč je kvalitního textu stále méně?

Možná si pokládáte otázku, kam zmizel kvalitní obsah. Nebojte, stále je možné najít ho, jen se velké množství kvalitního obsahu přesunulo z textové formy do formy videí a audia (podcastů). To je i jedním z důvodů, proč Google zobrazuje v SERP stále více videí namísto tradičních webových stránek. 

Videotvorba má v současné době navrch hlavně z důvodu vizuální stránky. Avšak pozor na již zmíněné. Ani videa či audio by neměla obsahovat zbytečnou textovou výplň. Důraz je totiž kladen především na uživatelský dojem, který pomáhá zlepšit pozici zdroje v SERP.

Tvořte originální obsah a staňte se odborníkem na vybrané téma

Nejdůležitější je najít rovnováhu mezi tím, co je vhodné pro vyhledávače a obsahem tvořeným pro lidi. Zkoušejte, analyzujte a upravujte své texty a pokuste se najít nejoptimálnější cestu, jak uspět ve výsledcích vyhledávání Google. 

Jak na to? Zeptejte se sami sebe, zda váš obsah přináší něco nového a skutečně vyniká nad ostatním. Pokud je pro vás příliš složité nahlížet na vlastní obsah objektivně, můžete ho předložit vybrané skupině lidí (například v rámci focus group) a získat pohled z více nezávislých zdrojů.

Přečtěte si také náš další článek, který vám odhalí tipy, jak tvořit kvalitní obsah, díky němuž získáte nejen nové čtenáře, ale především i nové platící zákazníky.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp