Společnost Google nedávno zavedla pro PPC inzerenty svůj nejnovější typ cílů: cíle pro získání zákazníků. Cíl akvizice zákazníků efektivně vyhledává nové zákazníky prostřednictvím různých typů kampaní Google Ads na základě marketingových cílů. Ve svém nedávném výukovém videu Google popsal, jak nový cíl akvizice zákazníků funguje.
Jak funguje cíl akvizice zákazníků
Noví zákazníci jsou určováni prostřednictvím tří zdrojů dat:
- Seznamy zákazníků (údaje první strany)
- Značky Google
- Signály automatické detekce
Google podporuje dva různé režimy získávání zákazníků:
- Režim New Customer Value (Hodnota nového zákazníka). Nabídka pro nové zákazníky je vyšší než pro stávající zákazníky. Touto možností jsou podporovány cíle maloobchodního a online prodeje.
- Režim Pouze nový zákazník. Nabízejte pouze pro nové zákazníky. S touto možností jsou podporovány cíle maloobchodního prodeje, online prodeje a lead gen.
Cíl získání zákazníka lze nastavit pro nové i stávající kampaně.
Nastavení cíle pro nové kampaně Performance Max
Výběr cíle akvizice zákazníků pro novou kampaň Performance Max probíhá během sestavování kampaně.
Nejprve vyberte jako typ kampaně Performance Max a pojmenujte kampaň.
Druhým krokem je nastavení nabídky, ve které se nachází nový typ cíle akvizice.
Pokud používáte režim "Hodnota nového zákazníka“
Po zaškrtnutí výše uvedeného políčka pro akvizici zákazníků se inzerentovi zobrazí výzva k výběru z existujících segmentů publika.
Po výběru publika je třeba přiřadit hodnotu pro získání zákazníka. Hodnota je přiřazena konverzím nových zákazníků, což pomáhá aplikaci Smart Bidding optimalizovat směrem k novým zákazníkům. Google doporučuje pro optimální výsledky nastavit hodnotu na očekávané budoucí organické příjmy nového zákazníka.
Po nastavení hodnoty pokračujte v nastavení kampaně Performance Max jako obvykle.
Pokud používáte režim "Pouze noví zákazníci“
Postup přidání cíle pro získání zákazníka je stejný jako výše, jen místo toho zvolíte tuto možnost:
"Nabízet pouze nové zákazníky".
Tím se cílení zúží pouze na vyhledávání nových zákazníků. Google doporučuje vytvořit samostatnou kampaň pro stávající zákazníky, aby se příliš nezúžil dosah. Cíle ROAS by se měly u obou kampaní lišit na základě chování uživatelů a historického výkonu.
Nastavení cíle pro stávající kampaně
Cíl získání zákazníka je k dispozici pro tyto stávající typy kampaní:
-
- Maximalizace výkonu
- Vyhledávání
- Video
#1: Konfigurace cíle získání zákazníka v části Konverze
Chcete-li to provést, přejděte na "Nástroje a nastavení" >> "Konverze" >> "Akvizice zákazníků - nastavení".
Nastavení cíle je stejné jako v předchozích nastaveních:
- Vyberte stávající seznamy zákazníků
- Nastavte hodnotu přiřazenou k získání zákazníka
Nyní je tento cíl nastaven na úrovni účtu a je k dispozici pro přidání do stávajících kampaní.
#2: Konfigurace cíle akvizice zákazníků v kampani
Nejprve vyberte kampaň, která bude používat nový typ cíle. Klikněte na záložku "Nastavení" v levém panelu nabídek.
Poté vyberte pole "akvizice zákazníků", čímž se otevře panel cíle.
Nakonec vyberte vhodný typ získávání zákazníků pro danou kampaň a klikněte na tlačítko "Uložit".
Jak měřit výkonnost nových zákazníků
Vylepšení reportování patří mezi nejzajímavější novinky týkající se typu cíle získání zákazníka.
V online rozhraní Google Ads je k dispozici nový sloupec pro "Nové zákazníky".
Sloupec "Noví zákazníci" zobrazuje počet nových zákazníků získaných jednotlivými typy kampaní využívajícími tento cíl.
Kromě nového dostupného reportingu pomáhá vypočítat klíčové metriky, jako jsou například náklady na získání zákazníka.
Souhrn
Nejnovější cíl společnosti Google pro získávání zákazníků pomáhá inzerentům strategičtěji nakládat s jejich marketingovými náklady.
Vyvážením potřeby nových zákazníků a klíčových obchodních metrik, jako je ROAS nebo ziskovost, pomáhá cíl akvizice zákazníků získat nové zákazníky.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com