Geografické cílení reklam je pro mnoho společností velmi důležité. Podpořte prodej svých produktů ve městech s vyšší kupní sílou, nebo přizpůsobte reklamy tak, aby se zobrazovaly pouze v lokalitách, kde jsou vaše služby dostupné. I na sociálních sítích je možné cílit na základě geografie. Proč je tento typ cílení důležitý a jak ho nastavit?
Proč byste se měli zaměřit na geografické cílení?
Existuje celá řada, proč byste se ve svých reklamách měli zaměřit také na geografické cílení. Právě díky geografickému cílení můžete odstranit nerelevantní návštěvnost a zefektivnit tak výkon svých reklam. Pro uživatele z některých geografických oblastí zkrátka nemusí být vaše produkty zajímavé, nebo dostupné. Právě pomocí upřesnění cílových skupin se zbavíte zbytečných prokliků, které vás pouze stojí peníze.
Sezónnost
Zájem o některé produkty podléhá sezóonnosti. Pokud například prodáváte lyže, v zemích, jako je například Mexiko apod., pravděpodobně příliš úspěchu nezaznamenáte. Soustřeďte se proto na oblasti, ve kterých má prodej vašich produktů smysl.
Výkon jednotlivých trhů
Rozdělte své reklamy také podle regionů a sledujte, ve kterých oblastech fungují nejlépe. Ty, které vám přináší nejlepší výsledky, pak doporučujeme podpořit. Zaměříte-li se na trhy v konkrétních oblastech, můžete také přizpůsobit texty reklam a mluvit jazykem zákazníků, kteří do daných oblastí spadají.
Jak na geografické cílení na Facebooku?
Geografické cílení na Facebooku sice není tak sofistikované, jako například v AdWords, přesto se ale vyplatí alespoň základ, který je zde k dispozici, pro jednotlivé sady reklam, nastavit. V Business Manageru Facebooku můžete buď zahrnout nebo vyloučit jednotlivé oblasti. Cílit můžete na uživatele, kteří se nachází v dané lokalitě, na každého v dané lokalitě, na uživatele, kteří do dané lokality cestují, nebo v ní žijí.
Na Facebooku můžete cílit na města, regiony, země, nebo poštovní směrovací čísla.
Shromažďování dat pro geografické cílení
Pokud reklamu na Facebooku spouštíte poprvé, může pro vás být důležitým zdrojem dat například služba Google AdWords. Jistě víte, v jakých lokalitách vaše reklamy fungují nejlépe.
Jak zjistit, ve kterých lokalitách se reklamy na Facebooku zobrazují nejvíce?
Pro optimalizaci reklam na Facebooku pro vás může být užitečná informace, ve kterých regionech si vaše reklamy vedou nejlépe. K těmto informacím se dostanete kliknutím na Rozdělení, Podle doručování a dále zvolte možnost Region.
Stejně jako u klasické PPC reklamy, i u reklam na Facebooku dává smysl zaměřit se mimo jiné na geografické cílení. Sledujte, ve kterých oblastech vaše reklamy mají největší úspěch a zlepšete tak konverzní poměr vašich kampaní.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: facebook.com, ppchero.com, cpcstrategy.com