Dynamický remarketing nejen pro maloobchod

Dynamický remarketing nejen pro maloobchod
Myslíte si, že dynamický marketing je pouze pro maloobchodní prodejce? Omyl! Dnes už je vše jinak. Dnes každá společnost může využít možnosti remarketingu ve svých reklamách, a to i bez Google Merchant Center.

Myslíte si, že dynamický marketing je vhodný pouze pro maloobchodní prodejce? Omyl! Dnes už je vše jinak. V současné době může každá společnost využít možnosti remarketingu ve svých reklamách, a to i bez Google Merchant Center.

Snem každého obchodníka je přimět návštěvníky ke konverzi už při první návštěvě. Platili bychom pak pouze za jedno kliknutí na reklamu a nebylo by potřeba využívat atribuční modely (soubor pravidel, která určují, jak bude mezi kontaktní body na jednotlivých konverzních trasách rozdělen kredit za konverze) ani remarketingové seznamy.

Ve skutečnost to ale bohužel tak jednoduše nefunguje. Obecně si lidé předtím, než si uzavřou pojištění nebo koupí nové boty na internetu, provádějí menší průzkum. Uživatelé málokdy nakoupí ihned po prvním kliknutí na vaši reklamu. To ale neznamená, že při druhé návštěvě vašeho webu neprovedou konverzi. A proto, proč se jim nepřipomenout?

Personalizované reklamy přinášejí největší úspěch v rámci jakéhokoliv marketingového kanálu. A právě proto je dynamický remarketing tak důležitý. V posledních letech se stal důležitým aspektem každé online části marketingové strategie.

Dynamický remarketing pro váš web

Chcete-li využívat dynamický remarketing i na vašem webu, je nutné umístit značku pro remarketing AdWords na každou stránku vašeho webu. Značce určené pro remarketing je nutné předat dynamické hodnoty jako ID produktu, cílovou destinaci, položky přidané do košíku atd.) Oba tyto kroky je možné provést pomocí Správce značek.

Dynamický remarketing i pro velkoobchodníky

Až donedávna byl dynamický remarketing dostupný pouze pro maloobchodní prodejce a bylo nutné mít zřízený účet u Google Merchant Center a propojit jej s účtem Google AdWords. Od roku 2014 již ale toto pravidlo neplatí. Google dal možnost i velkoobchodním inzerentům sledovat, jak se  zákazníci chovají na jejich webových stránkách a vytvářet personalizované reklamy.

Remarketing v obsahové síti

Jak na dynamický remarketing bez Google Merchant Center?

I když k remarketingu nepotřebujete Google Merchant Center, stále je nutné vytvořit seznam zdrojů vašich výrobků či služeb včetně cen, obrázků a dalších identifikátorů. Jedná se o databázi informací, kterou lze použít v dynamických reklamách.

Remarketing v obsahové síti

V první řadě je potřeba vytvořit remarketingový seznam (RLSA), jenž pomůže přizpůsobit vaše reklamy ve vyhledávání lidem, kteří již dříve navštívili váš web.

Remarketing ve vyhledávání můžete nastavit dvěma způsoby. Reklamy se mohou zobrazovat na klíčová slova, která používáte běžně, ale pouze uživatelům, kteří navštívili váš web nebo provedli v minulosti konverzi. Nabídky pro stávající klíčová slova můžete ale optimalizovat i pro uživatele z remarketingových seznamů a zvýšit například nabídku pro uživatele, kteří si prohlíželi váš web za posledních 14 dní.

V případě, že chcete využívat remarketingové seznamy, je třeba takový remarketingový seznam vytvořit a na stránky přidat fragment kódu neboli značku pro remarketing, kterou získáte v AdWords. Značku pro remarketing můžete přidat na každou stránku svého webu. Na základě tohoto kódu Google přidá zákazníky, kteří navštívili váš web, do vašeho seznamu pro remarketing.

Samotné nastavení remarketingu v Google AdWords

Pak už pouze stačí vytvořit kampaň s tím, že kliknete na kartu Publikum, dále na tlačítko Remarketing. Poté v rozbalovacím menu zvolte Přidat cílení a vyberte Zájmy a remarketing. Dále zvolte kategorii Remarketingové seznamy.

Bude remarketing fungovat i pro vaše podnikání?

Závěr

Je prokázáno, že lidé, kteří již alespoň jednou navštívili váš web, nakoupí s větší pravděpodobností, než noví návštěvníci, ať už se jedná o služby, nebo konkrétní produkty. I v rámci velkoobchodu má remarketingová kampaň pozitivní vliv na konverze.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingland.com, ppchero.com, google.com, searchengineland.com, foto: freedigitalphotos

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp