Důležité změny v rozšířeních Google Ads

PPC reklama
Loni Google oznámil několik změn v rozšířeních reklam - všechny jsou docela dobré, ale pro začínající inzerenty mohou být trochu matoucí - proto vám v tomto příspěvku vše objasníme.

Asi nejvýznamnější změna v rámci těchto změn na Google Ads byla ta, kde se rozšíření přejmenovala na "aktiva". V průběhu dalších týdnů došlo ke změně procesu vytváření reklamy. Nyní je možné vytvářet a zobrazovat náhledy starších rozšíření přímo v okně pro vytváření reklamy, na rozdíl od dřívějšího modelu, kde byla rozšíření samostatná.

V průběhu dalších týdnů byl zpřístupněn nový přehled o výkonnosti jednotlivých aktiv v rámci nového přehledu. Tato aktualizace poskytuje uživatelům lepší kontrolu a transparentnost nad výkonností PPC reklam.

Co se změnilo u prostředků a rozšíření Google Ads?

Pojďme se nyní ponořit do jednotlivých změn.

Změna č. 1: Rozšíření reklam se nyní nazývají aktiva

Tato část aktualizace je poměrně jednoduchá. Rozšíření reklam Google se nyní nazývají aktiva. Na samotných aktivech se nic nemění, mění se pouze název. Můžete tedy stále vytvářet:

  • aktiva rozšíření Callout
  • aktiva rozšíření strukturovaných úryvků
  • aktiva rozšíření obrázků
  • aktiva rozšíření volání
  • rozšíření formuláře

a další.

Ale zatímco všechna starší rozšíření jsou nyní nazývána aktiva, ne všechna současná aktiva jsou bývalá rozšíření. Mezi aktiva patří také nadpisy a popisy pro responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA) a také obrázky, loga a videa pro kampaně Performance Max.

Změna č. 2: Můžete snadněji vytvářet aktiva

Změna č. 2 přináší výrazné zjednodušení procesu tvorby reklamy na Google. Ačkoli Google často označuje své aktualizace jako "jednodušší způsob" pro provedení X, Y nebo Z, zdá se, že tentokrát jde o opravdové vylepšení v procesu tvorby reklamy.

V předešlých verzích byla integrace rozšíření do nastavení kampaně samostatným krokem odděleným od samotného procesu vytváření reklamy. Uživatelé postupovali přes kroky (1) Nabídky, (2) Nastavení kampaně, (3) Klíčová slova a reklamy, (4) Rozšíření a nakonec (5) Rozpočet. Nový postup vytváření reklamy nyní poskytuje mnohem jednodušší a logičtější uspořádání.

V nové podobě procesu vytváření reklamy se uživatelé setkají s následujícími kroky: (1) Nabídky, (2) Nastavení kampaně, (3) Klíčová slova, (4) Reklamy a doplňky a nakonec (5) Rozpočet. Tato úprava umožňuje snadnější integraci [starších] rozšíření do samotného procesu tvorby reklamy, čímž uživatelům poskytuje efektivnější a pohodlnější prostředí pro správu svých reklamních kampaní.

 

To znamená, že dříve jste měli jedno okno, kde jste mohli zadávat a prohlížet titulky a popisy  a pak samostatné okno, kde jste mohli prohlížet rozšíření - ale ne v kombinaci s reklamou, ke které je přiřazujete.

Nyní můžete vytvářet a zobrazovat náhled svých rozšíření společně s titulky a popisy.

Další dvě změny:

  • Google nyní doporučí prostředky na základě cíle vaší kampaně (například doporučí prostředek s formulářem pro získání kontaktů, pokud je vaším cílem generovat kontakty).
  • Veškeré prostředky, které vytvoříte v rámci tohoto nového pracovního postupu, budou k dispozici i pro jiné kampaně a reklamní skupiny.

Změna č. 3: Rozšíření, která budou zahrnuta do sestavy kombinací

Přehled kombinací není novým přehledem v Google Ads. V tomto reportu se zobrazuje počet zobrazení, které získávají jednotlivé kombinace aktiv v responzivní reklamě ve vyhledávání, takže můžete zjistit, které z nich jsou nejčastější.

Vzhledem k tomu, že RSA využívají strojové učení k zobrazování nejvýkonnějších kombinací, získáte tak v podstatě představu o tom, které z nich jsou nejvýkonnější, ale jak Google v reportu připomíná, nedoporučuje se vytvářet statické verze nejvýkonnějších kombinací (pomocí připínání), protože RSA využívají ke generování kombinací signály v reálném čase.

To, co se změnilo, je následující: Vzhledem k tomu, že rozšíření jsou nyní aktivy, můžete nyní vidět, která rozšíření získávají také nejvíce impresí.

Změna č. 4: Nová zpráva o inzerátech a aktivech

V neposlední řadě je k dispozici nový report nazvaný report aktiv, který vám umožní podívat se na výkon jednotlivých aktiv v rámci vašich reklam v responzivním vyhledávání (na rozdíl od kombinací aktiv). K dispozici je jak report o aktivech na úrovni reklamy, tak report o aktivech na úrovni kampaně, a bude k dispozici na kartě Reklamy a aktiva v levém navigačním panelu.

Přehled zahrnuje, kolik a které reklamy používají dané aktivum, zda je připnutý, a také metriky kliknutí, zobrazení, míry prokliků a hodnocení výkonu.  

V zobrazení asociací vidíte podobné informace pro svá rozšíření, jako je odkaz na stránku, obrázek, lead formulář, hovor, cena, propagace a další. Máte také přehled o kliknutích, impresích a CTR.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp