Důležité SEO úkoly, na které byste před startem nové stránky neměli zapomenout

SEO - Na co nezapomenout při spuštění nové stránky
Soustředit se na SEO aspekty před spuštěním nové stránky je vždy výhodnější, než ji později složitě upravovat. Zkontrolujte si, jestli jste pro SEO vašeho webu udělali vše.

Pokud jste připraveni na spuštění nové stránky, nezapomeňte si nejdříve pečlivě zkontrolovat SEO elementy vašeho webu. Přestože možná plánujete získávat návštěvnost skrze sociální sítě nebo pomocí PPC reklamy, mít stránku optimalizovanou pro vyhledávače se rozhodně vyplatí. Kontrolou podle bodů v následujícím seznamu nejen že nic nezkazíte, ale navíc se ujistíte, že jsou všechny potřebné části vaší stránky připraveny ke spuštění a úspěchu vašeho webu nebudou stát v cestě žádné překážky.

Níže najdete seznam věcí, které byste měli zkontrolovat, a úkonů, které byste měli udělat předtím, než vaši stránku pustíte do světa.

 

Titulky a nadpisy

 

Může se zdát, žejde o naprostý základ, ale je s podivem, kolik webmasterů na tuto základní věc zapomíná. Správně optimalizovaný unikátní titulek by neměl chybět na žádné stránce vašeho webu. Existují minimálně dva dobré důvody, proč jsou titulky důležité.

Titulek se zobrazuje jako nadpis ve výsledcích vyhledávání a může být použit také jako nadpis na sociálních sítích.

Vaším cílem by měly být úderné a přesvědčivé titulky, které dokáží zaujmout pozornost návštěvníka a přimět jej ke kliknutí na vaši stránku.

Časem vaše stránka může získat zpětné odkazy a vybudovat si organickou pozici ve vyhledávání. Správně zvolený titulek obsahující komerčně zajímavá klíčová slova vám v tom pomůže. Pokuste se vyhnout klíčovým slovům, na která jste již optimalizovali jiné stránky webu, aby si stránky ve výsledcích vyhledávání nekonkurovaly.

 

Meta tag description

 

Obsah tagu meta description sice není tak důležitý jako obsah tagu title, přesto se však objevuje ve výsledcích organického vyhledávání jako popis vaší stránky. Pokud jej dokážete napsat dostatečně přitažlivě, upoutá pozornost návštěvníků a přesvědčí je ke kliknutí na vaši stránku. Zajistí vám tak větší CTR i návštěvnost.

Zkontrolujte, že máte na všech stránkách v tagu meta  description vyplněný unikátní popis.

 

Obrázky a text

 

Infografiky jsou jedním z nejpopulárnějších spojení obrázků a textu. Infografiky mohou být pro čtenáře velice atraktivní, navíc se dají sdílet a šířit, čímž mohou dále propagovat vaše stránky. Z hlediska SEO to ale není úplně nejšťastnější řešení, jelikož vyhledávače zatím neumí text na infografikách indexovat.

Použití malého množství textu na infografice ve formě různých nadpisů či krátkých vět je samozřejmě nutné, ale pokud obsahuje infografika velké množství textu, měli byste zvážit, jestli není z hlediska SEO lepší použít indexovatelný text.

Pokud vaše infografiky obsahují velké množství textu, změňte je raději na klasický html text doplněný obrázky, ikonami a dalšími grafickými prvky.

"Text, který dokážou vyhledávače přečíst a indexovat, vám pomůže k lepšímu umístění ve vyhledávači než informace ve formě obrázku."

Optimalizovat stránku pro vyhledávače se vyplatí

 

Vnitřní prolinkování

 

Další často přehlíženou součástí struktury webu je vnitřní prolinkování. Pokud se snažíte optimalizovat obsah na svých stránkách, měli byste se zaměřit na dva typy vnitřních odkazů.

Linky na důležité stránky webu

Aby byla optimalizace vašich stránek úspěšná, je důležité zajistit zpětné odkazy. Vnitřní prolinkování vám dává možnost přivést „sílu“ těchto odkazů na důležité stránky, na které chcete přilákat návštěvníky. Zde je několik způsobů, jak na to:

  • Navigační menu ve viditelné části stránky, například v hlavičce stránky nebo v bočním panelu. Navigační menu by mělo obsahovat odkazy na klíčové kategorie a stránky, kam chcete směrovat zákazníky. Snažte se nedělat menu příliš nápadné, aby neodvádělo pozornost od skutečného obsahu na stránce.
  • Odkazy uvnitř textu. Pokud máte na stránkách větší bloky textu, vložte do něj na vhodná místa odkazy na další místa webu, kde se návštěvník může dozvědět více o tématu, které jej zajímá. Odkazy by neměly být do textu vloženy násilně, měly by se týkat informací v textu okolo a měly by jej vhodným způsobem doplňovat a rozšiřovat. Zkrátka měly by být pro návštěvníka užitečné.
  • Odkazy v patičce stránky. Přestože tento způsob není tak dobrý jako umístění odkazů na prominentnější části stránek, umožní vám patička odkazovat na jiné části webu, bez nežádoucího rozptylování pozornosti návštěvníka.

Odkazy z důležitých stránek webu

Linky z důležitých a často navštěvovaných stránek vám pomohou podpořit ty části vašeho webu, kterým dosud nevěnovaly vyhledávače přílišnou pozornost nebo které nejsou součástí hlavní navigace. Stránky, které na které nevede dostatek kvalitních odkazů, mohou být vyhledávači opomíjeny. Pokud na stránku nevedou odkazy z vnitřní struktury webu, říkáte tím Googlu, že tato stránka není tak důležitá, což se může negativně projevit na jejím výkonu, přestože na stránku jinak vede spoustu kvalitních odkazů zvenčí.

Důsledně tedy v rámci webu linkujte na všechny stránky, které považujete za důležité.

 

Kanonické tagy

 

Pomocí kanonických tagů označujete jednu z možných variant adres za správnou (kanonickou). Vyhledávače budou poté tuto variantu preferovat a zobrazovat ve výsledcích vyhledávání. Jedná se o účinný prostředek proti duplicitě obsahu. Pokud používáte kvalitní systém na obsahový management, většinou se vás podobné problémy nebudou týkat. Problémy však většinou nastávají, pokud používáte nějakou na míru upravenou webovou šablonu. Měli byste proto raději zkontrolovat, zdali máte v tagu reĺ="canonical" nastavené správné adresy.  Nejčastějšími chybami v adresách jsou:

  • adresy s www a adresy bez www na začátku
  • adresy s http a adresy https
  • chybějící nebo přebývající lomítka na konci adres

Některé chyby v kanonizaci adres dokáže Google rozeznat a opravit, přesto ale neškodí zkontrolovat kanonizační tagy, zdali se v nich nenacházejí chyby.

 

Obrázky

 

Vaše stránka pravděpodobně obsahuje nejen text, ale i další média, jako jsou obrázky, ikony a jiné grafické prvky. Ujistěte se, že jsou správně optimalizovány. Zvolte přiměřenou kompresi a správný formát (jpg, gif, png, svg) tak, aby byly obrázky co nejmenší. Udělejte několik verzí každého obrázku pro různé velikosti displeje. Použití jednoho velkého obrázku pro všechny velkosti displeje může zpomalit načítání stránky na mobilních telefonech a tomu byste se měli rozhodně snažit vyhnout. Zkuste použít takzvaný „Lazy loading“ pro obrázky, které jsou mimo viditelnou část stránky.

Správnou optimalizací obrázků a grafiky zrychlíte načítání stránky, což má vliv nejen na zlepšení uživatelského dojmu a s ním spojeného zvýšení konverzního poměru a snížení bounce rate, ale také na pozici ve vyhledávání.

 

Sociální sítě

 

Přestože možná nejsou sdílení na sociálních sítích vaším primárním cílem, v případě, že váš obsah bude kvalitní, lidé jej budou sdílet a vy tím získáte další návštěvníky.

Pravděpodobnost, že k tomu dojde, můžete zvýšit, pokud vaše texty, nadpisy a obrázky budou vhodně optimalizovány pro sociální sítě.

Ujistěte se, že obrázky na vaší stránce jsou ve správném formátu pro zobrazování na sociálních sítích, a přidejte vhodné Open graph tagy, obsahující vhodné titulky a popisy. Pokud je na stránkách nemáte, sociální sítě použijí namísto toho obsah tagů title a description, což v některých případech nemusí být příliš vhodné.

Sdílení na sociálních sítích vám přivede nové návštěvníky

"Pokud používáte na svých stránkách některý CMS, například Wordpress, můžete k umístění Open graph tagů použít vhodný plugin, například Yoast SEO, který vám tuto práci výrazně usnadní."

 

Měření a vyhodnocování

 

Měřit výkon vaší stránky, sledovat chování návštěvníků a pečlivě vyhodnocovat dopady vaší marketingové strategie je základ, bez kterého nemáte šanci uspět. Kromě základních měřicích nástrojů máte k dispozici i pokročilé měření konverzí, které byste rozhodně měli využívat, pokud si chcete udržet náskok před konkurencí. SEO je zkrátka důležitá investice do online byznysu

 

Google analytics

 

Tento měřicí a analytický nástroj je absolutní základ. Měření návštěvnosti je jen jedna z mnoha funkcí, které tatoonline služba nabízí. Můžete návštěvnost různě segmentovat, měřit různé předem nastavené cíle. Zjistíte nejen, kolik vaše stránka dosáhla za dané období konverzí, ale i jejich hodnotu, a které zdroje návštěvnosti se na jejich získání podílely. Pomocí pokročilých analytických nástrojů můžete získat spoustu důležitých informací o vašem publiku, které můžete využít pro další zlepšení výkonu webu.

Před spuštěním stránky byste se měli vždy přesvědčit, že máte veškerá měření správně nastavena a budete získávat korektní údaje.

Nejjednodušším způsobem je otevřít v GA měření v reálném čase. Otevřete stránku a uvidíte, jestli se zaznamená váš přístup. Další možností je použití pluginu nebo rozšíření pro prohlížeč Chrome, například GA Debugger nebo Tag Assistant. Pomocí těchto nástrojů snadno zjistíte, jestli je měřicí kód Google Analytics správně nainstalován a měření funguje jak má.

Měření a vyhodnocování je základem úspěchu v online byznysu

 

Správná struktura stránky

 

Před spuštěním stránky byste neměli zapomenout na strukturovaná data, abyste vyhledávačům umožnili správně porozumět textu na stránce. Odměnou vám bude rozšířené zobrazení ve výsledcích vyhledávání, takzvané rich snippets.

Rich snippets umožní vaší stránce vyniknout mezi ostatními a zvýšit míru prokliku.

 

Remarketingové tagy

 

Pokud získáváte návštěvnost z placeného vyhledávání, měli byste se ubezpečit, že máte správně nainstalovaný remarketingový kód. Ten vám umožní zařadit všechny vaše návštěvníky do remarketingového seznamu, pomocí kterého je budete moci v budoucnosti oslovovat s dalšími reklamními nabídkami.

Můžete například oslovovat lidi, kteří navštívili vaši stránku, ale nic si nekoupili. Návštěvníky, kteří si u vás něco koupili, můžete oslovit s nabídkou doplňkového sortimentu nebo podobného produktu. Pokud je u vašeho produktu pravděpodobnost opakovaného nákupu (například kosmetika, potravinové doplňky nebo krmivo pro zvířata), můžete se zákazníkovi připomenout v době, kdy pravděpodobně hledá další dodávku produktu.

Pokud používáte Google Tag Manager, je implementace remarketingových kódů jednoduchá a rozhodně se vyplatí.

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp