Při tvorbě firemního webu, ale i při jeho úpravách je nutné myslet na spoustu faktorů, které ovlivňují nákupní proces. Na co byste si měli při tvorbě webu dávat pozor? Na co se zaměřit, aby vaše firma měla web, který povede ke konverzi?
Účel webu a přehledná navigace
Než se pustíte do tvorby samotného webu, případně redesignu, je třeba uvědomit si, k jakému účelu mají webové stránky sloužit. Pokud na webu prodáváte produkty různých kategorií, uživatel by neměl mít problém dostat se k hledaným produktům spadajících do konkrétní kategorie na pár kliknutí. U každého produktu by mělo být k dispozici tlačítku „Koupit“ nebo „Vložit do košíku“. Pokud jste firma nabízející služby, pravděpodobně je Vaším cílem, aby si uživatel zobrazil kontakty nebo vyplnil formulář. Kontaktní údaje by tedy měly být na viditelném místě, zpravidla jsou uživatelé zvyklí hledat kontaktní údaje vpravo nahoře. Dbejte tedy na přehlednou a uživatelsky přívětivou navigaci.
Nezapomínejte na obsah
Uživatelé běžně chodí na web vyřešit nějaký problém, na který by zde měli najít odpověď, případně koupili produkt či objednali službu. Poskytněte proto uživatelům na svém webu kvalitní a přehledný obsah, který jim pomůže získat hledané informace.
Testování je základ
Testování je základ! Často se také stává, že něco na webu nefunguje. Pokud nebudou na vašem webu fungovat elektronické platby, nebo se například vyskytne chyba ve vyplňování formuláře, přijdete o spoustu konverzí, které už znovu nezískáte. Testujte proto jednotlivé funkcionality webu, a to na různých zařízeních. Pomoci vám mohou také data získaná například z Google Analytics. Sledujte, z jakých stránek uživatelé odcházejí, jakou dobu na jednotlivých stránkách tráví atd.
Máte zájem o ještě výkonnější web a odstranění případných chyb v oblasti UX? Naši zkušení konzultanti jsou Vám připraveni pomoci!
Pouze nyní Vám poskytneme konzultaci z hlediska UX za pouhých 600 Kč bez DPH (standardní cena je 1900 Kč bez DPH). Objednejte ihned na emailu info@ppc-profits.cz. Akce platí do 24.12.2019 pro 5 nejrychlejších.