Vítejte v našem pravidelném shrnutí novinek ze světa PPC reklamy a online marketingu! V tomto článku se zaměříme na nejnovější trendy a aktualizace, pro červen 2024. Ať už jste zkušený PPC specialista nebo teprve začínáte, tyto informace vám pomohou zefektivnit vaše kampaně, oslovit relevantní publikum a maximalizovat návratnost investic (ROI).
5 nových funkcí v Google Analytics 4
Společnost Google oznámila aktualizace pro Google Analytics 4 (GA4), které přinášejí nové možnosti v oblasti reportování, rozpočtování a integrace s dalšími službami. Tyto aktualizace, které budou implementovány v následujících měsících, zahrnují pokročilé nástroje pro cross-channel reporting, umělou inteligenci a podporu pro Chrome Privacy Sandbox. Jednou z hlavních novinek je vylepšené reportování a rozpočtování napříč kanály. Tato funkce umožní uživatelům sledovat a analyzovat výkon svých kampaní nejen na Google, ale i na dalších platformách. Nové metriky jako "náklady na reklamu", "kliknutí na reklamu" a "zobrazení reklamy" budou zahrnuty do přehledů, což umožní podrobnější analýzu a lepší alokaci marketingových rozpočtů.
Google Ads mění porovnávání dotazů: Co potřebujete vědět
Google Ads přepracovává porovnávání dotazů, přidává nástroje pro překlepy a ovládání značek, aby zvýšil efektivitu kampaní. Google Ads oznámil několik aktualizací, které upravují způsob přiřazování vyhledávacích dotazů a způsob, jakým mohou inzerenti kontrolovat návštěvnost související se značkou. Tyto změny budou zavedeny v průběhu následujících měsíců a ovlivní různé aspekty správy kampaní a reportování. Společnost Google tvrdí, že tyto změny jsou součástí jejího trvalého úsilí o zlepšení výkonnosti reklamy prostřednictvím technologie umělé inteligence a že nedávná vylepšení poháněná umělou inteligencí zvýšila u inzerentů využívajících službu Smart Bidding výkonnost široké shody o 10 %.
Google zpřísňuje pravidla pro souhlas s AdSense pro švýcarské uživatele
Společnost Google aktualizuje požadavky na správu souhlasů pro služby AdSense pro vyhledávání, AdSense pro domény a programovatelný vyhledávač ve Švýcarsku. Inzerenti musí zavést přísnější postupy pro správu souhlasů, jinak riskují ztrátu viditelnosti reklamy, což je v souladu se standardy EHP a Spojeného království. Tato opatření mají za cíl zvýšit transparentnost a zlepšit správu souhlasů s uživateli, což je v souladu se stále přísnějšími standardy ochrany osobních údajů a soukromí. Inzerenti, kteří tyto požadavky nesplní, mohou čelit ztrátě viditelnosti svých reklamových kampaní. Je klíčové, aby inzerenti reagovali a přizpůsobili své postupy v souladu s novými požadavky, aby zachovali efektivitu svých marketingových aktivit a zároveň dodržovali právní předpisy.
Threads spouští globálně nové uživatelské rozhraní u příspěvků
Aplikace Threads zavádí pro všechny uživatele nové rozhraní. To umožní swipnout do strany u vybraných příspěvků, čímž uživatelé naznačí svůj zájem či nezájem o daný obsah. Pokud teď u kteréhokoliv příspěvku přejedete prstem doprava, naznačíte tím, že se vám příspěvek líbí a chcete v aplikaci vidět větší množství tohoto typu obsahu. Přejedete-li prstem doleva, znamená to, že vás příspěvek nezajímá.
Google Ads spouští měření dosahu napříč médii pro videokampaně
Nový nástroj Google Ads - Cross-Media Reach Measurement - umožňuje inzerentům měřit deduplikovaný, cílený dosah a frekvenci ve videokampaních. Tato aktualizace umožní inzerentům optimalizovat videokampaně tím, že poskytne deduplikované údaje o dosahu a frekvenci napříč službami YouTube a TV. Tento nástroj pomáhá inzerentům pochopit efektivitu jejich videokampaní na YouTube ve srovnání s televizí a poskytuje komplexní pohled na výkonnost kampaní značky. Tento nástroj v podstatě umožňuje inzerentům přijímat rozhodnutí založená na datech, což potenciálně vede k efektivnějším značkovým kampaním a lepšímu využití reklamních rozpočtů napříč různými mediálními kanály a v dlouhodobém horizontu.
Google zavádí nové nákupní nástroje před letními výprodeji
Společnost Google v reakci na zvýšený zájem o online nabídky spouští vylepšené nákupní funkce, které mají spotřebitelům usnadnit orientaci v nadcházející sezóně letních výprodejů. Nástroje společnosti Google zjednodušují spotřebitelům vyhledávání výhodných nabídek, posilují konkurenci mezi maloobchodníky a mohou změnit reklamní strategie. Maloobchodní inzerenti se možná budou muset více zaměřit na propagaci nabídek a speciálních nabídek, aby se v těchto nových funkcích objevili. Vzhledem k tomu, že 44 % nakupujících uvádí, že je slevy přimějí nakupovat více než obvykle (podle průzkumu Google/Ipsos Deal Days Survey), mají tyto nástroje za cíl pomoci spotřebitelům najít nejlepší slevy u různých prodejců.
Odhalení tajemství aukcí reklam Google
Ponořte se do světa reklamních aukcí Google a odhalte tajemství umístění reklamy a nákladů. Zjistěte, proč CPC nemusí být nejcennější metrikou pro hodnocení úspěšnosti vaší reklamy. Ve světě marketingu ve vyhledávání hraje dynamika reklamních aukcí zásadní roli při určování umístění reklam a nákladů.
Meta zavádí nové AI nástroje pro komunikaci firem se zákazníky
Meta představila několik nových možností pro Messenger založených na umělé inteligenci. Ty mají značkám pomoci využít rostoucího trendu využívání soukromých zpráv, zvýšit zapojení uživatelů a oslovit potenciální zákazníky. Chce tím pomoci zefektivnit proces dotazování a odpovídání v aplikaci. Nové funkce jsou navrženy tak, aby zefektivnily proces dotazování a odpovídání přímo v aplikaci Messenger, což by mělo značkám umožnit lépe komunikovat se svými zákazníky a posilovat jejich zážitek z interakcí.
Společnost Google zpřísňuje pravidla EU pro udělování souhlasu s reklamami typu Customer Match
Google Ads aktualizuje své zásady souhlasu uživatelů v EU, což se týká inzerentů, kteří používají seznamy Customer Match pro personalizaci reklam v Evropském hospodářském prostoru (EHP). Nové požadavky nařizují výslovné signály souhlasu uživatelů s personalizací reklam v Evropském hospodářském prostoru. Tato změna je v souladu s rostoucími předpisy o ochraně osobních údajů v Evropě a snahou společnosti Google zajistit jejich dodržování. Inzerenti nyní musí společnosti Google výslovně předat udělené signály souhlasu, aby mohli nadále používat Customer Match pro personalizovanou reklamu v EHP. Tato aktualizace klade na inzerenty větší odpovědnost za shromažďování a předávání souhlasů uživatelů, což může mít dopad na dosah a účinnost kampaní.
Meta testuje automatizované varianty kreativy v Reels
Meta zkouší nový automatizovaný proces, který firemním stránkám pomůže optimalizovat výkon videí Reels. K dispozici budou různé varianty obsahu, které Meta automaticky navrhne a otestuje s různými publiky. Někteří správci stránek na Facebooku již v nástroji pro tvorbu Reels dostávají výzvu, aby vyzkoušeli automatické A/B testování, které vytvoří varianty vašeho reelu a vyzkouší je s různými segmenty publika. K dispozici přitom budou různé popisky, náhledy a další prvky videí.
Doufáme, že vám tento přehled novinek v PPC reklamě a online marketingu pomohl dozvědět se více o nejnovějších trendech a možnostech optimalizace. Nezapomeňte sledovat naše další články a zdroje, kde naleznete podrobnější informace o PPC reklamě a online marketingu a praktické tipy pro dosažení lepších výsledků.