Pokud se vás někdo zeptá, zda je v PPC reklamě důležitější kvantita nebo kvalita, pravděpodobně budete reagovat s jistotou: kvalita! Pravdou ale je, že mnoho marketingových agentur se zaměřuje na kvantitu. Pojďme se na tuto problematiku podívat blíže.
Když se zamyslíme nad marketingovými metrikami, jsme raději, když je náš příspěvek více sdílen a dostane se mezi širší publikum, že ano? Je tedy důležitější kvantita nebo kvalita?
Příběh dvou rybářů
Tuto problematiku uznávaný marketingový specialista Jacob Baadsgaard velmi pěkně vysvětluje krátkým příběhem o dvou rybářích. Pojďme si tedy důležitost kvantity a kvality v PPC kampaních přirovnat k ukázkovému příběhu.
Žili kdysi dva rybáři. Když byla lososová sezóna, každý chtěl získat co nejlepší úlovek. První rybář zakoupil tři sítě a těšil se, že pochytá obrovské množství lososů. Druhý rybář použil pouze prut s vlascem a návnadou. Vytáhl 3 velké lososy, oproti tomu druhý rybář nakonec splakal nad výdělkem. Mezi oky jeho sítí totiž skoro všechny ryby propluly oky a zůstaly mu jen chycené želvy, žraloci, sviňuchy a další zvířata. Ryby, o které měl zájem, nechytil.
A toto pravidlo v podstatě platí i v PPC . V dnešní době stále mnoho firem usiluje o oslovení co nejširšího publika, zaplatí za mnoho prokliků, ale konverze se pohybují pouze kolem 5 %. Tento problém nastává zejména proto, že není osloveno správné publikum. A právě toto je výše zmiňovaná kvalita.
Sledování provozu na webu
Zůstaneme-li stále u příběhu dvou rybářů, druhý rybář moc dobře věděl, kde se nacházejí ty nejlepší kousky. Analytika je jedním z nejvíce nedoceněných aspektů online marketingu, a přitom má obrovský potenciál způsobit skutečnou revoluci, co se týče úspěšnosti vašeho webu.
V prvních měsících je PPC reklama spíše v testovací fázi… sledujte, která klíčová slova nejvíce konvertují, sbírejte data o svých zákaznících atd. Poté už začíná ta zábavnější část, v rámci které můžete aplikovat nasbíraná data.
Analýza klíčových slov
Efektivní analýzu klíčových slov můžete rychle a bez problémů provést přímo v AdWords. Stačí kliknout na záložku Klíčová slova, filtr, vytvořit filtr a nastavit míru konverze nižší než například 2%. Viz obrázek níže:
Nyní jste zjistili, která klíčová slova měla nízký výkon. Je možné, že ve svém reportu po této filtraci uvidíte, že jste zaplatili tisíce Kč za neefektivní klíčová slova. V příští kampani tedy investujte do jiných klíčových slov, a tato, neefektivní, raději vynechte.
Skóre kvality
Když už jsme u té kvality PPC reklamy, pojďme si také říci, jaký význam má skóre kvality v AdWords. Ve skutečnosti, čím nižší skóre kvality budou vaše klíčová slova mít, tím hůře budete soupeřit se svými konkurenty v nabídkách za klíčová slova a ztratíte tak spoustu potenciálních zobrazení.
Nízký rozpočet
I kvantita je však do jisté míry důležitá. Je-li totiž stanovený příliš nízký denní rozpočet, může se stát, že na reklamu bude kliknuto třeba jen 2x denně, a tímto způsobem příliš zákazníků nezískáte. Ne každý, kdo klikne na reklamu, se totiž automaticky stává zákazníkem. Investujte také více do klíčových slov a kampaní, které fungují a uvidíte, že výsledek se dostaví velmi brzy.
Závěr
Po přečtení článku už není nutné zmiňovat, že kvalita je zkrátka důležitá i v PPC kampaních. Jen kvantita nestačí. Díky kvalitně nastaveným kampaním můžete značně ušetřit, a navíc zasáhnout publikum, které má vysoký potenciál k provedení konverze.
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
zdroj: google.com, ppchero.com, cpcstrategy.com, wordstream.com