Co je Facebook Creator Studio a jak ho používat pro podnikání

Facebook Creator Studio
Zjednodušte si správu svých firemních stránek na Facebooku či Instagramu. Facebook Creator Studio vám ušetří spoustu práce a času, který můžete využít lépe.

Facebook je fenoménem dnešní doby a každá firma, která shání nové zákazníky, se bez přítomnosti na této sociální síti neobejde. I přesto, že je dnes většina firem tak či onak na Facebooku, zdaleka ne každá z nich využívá funkci Facebook Creator Studio, přestože se tak pravděpodobně připravuje o možnost, jak dostat svůj obsah k širšímu publiku na Facebooku a Instagramu.

Co je Creator Studio pro Facebook?

Creator Studio pro Facebook je ovládací panel, který umožňuje tvůrcům obsahu a lidem zabývajícím se marketingem na Facebooku bezplatně spravovat své stránky na Facebooku nebo obsah na Instagramu. Využijí jej i subjekty, které spravují sociální sítě pro více než jednu firmu, těm totiž umožňuje zobrazit všechny stránky na jednom místě.

Dává také tvůrcům možnost zpeněžit jejich online výtvory a pomáhá usnadnit spolupráci mezi firmami a influencery. Mezi další z jeho mnoha funkcí patří kreativní nástroje, jako je plánování, správa komunit a analýza sociálních sítí.

Začínáme s aplikací Facebook Creator Studio

Pokud máte stránku na Facebooku, můžete získat přístup k aplikaci Creator Studio jednoduše tak, že přejdete na stránku business.facebook.com/CreatorStudio.

Creator Studio může používat každý, kdo spravuje firemní facebookovou stránku. Stránky na Facebooku a účet na Instagramu, ke kterým budete mít přístup, budou záviset na vaší roli na stránce a na účtech, které jsou se stránkou propojeny. Kromě toho vaše role na stránce určí informace, které uvidíte, a akce, které můžete na dané stránce a s ní propojeném účtu Instagram provádět.

Pokud se vám zdá, že vám některé části aplikace Creator Studio chybí, nebo k nim nemáte přístup, může to být způsobeno tím, že vaše stránky nemají nárok na určité funkce, nebo jste se k nim nepřihlásili.

Vytvoření nového příspěvku v Creator Studiu

Aplikace Creator Studio vám umožňuje vytvářet, zveřejňovat a nahrávat veškerý obsah na Facebook. Existuje několik různých způsobů, jak to provést.

Možnost 1: Vytvoření příspěvku

Pokud chcete vytvořit příspěvek, budete muset vybrat, co chcete zveřejnit. "Vytvořit příspěvek" vám umožní publikovat obsah, který není videem, "Publikovat napříč stránkami" vám umožní křížový příspěvek a „Publikování videa“ a "Přejít na živé vysílání" vám umožní zveřejnit video nebo spustit živé vysílání. Poté vyberete stránku, na kterou chcete příspěvek publikovat, sestavíte příspěvek a zvolíte "Publikovat".

Možnost 2: Zveřejněte nějaký příspěvek

Začněte výběrem funkce "Zveřejněte nějaký příspěvek" a výběrem účtu, na který chcete příspěvek odeslat. Poté jednoduše vyberte typ příspěvku, který se chystáte publikovat, vytvořte jej a publikujte.

Možnost 3: Nahrání videa

Začněte výběrem tlačítka pro nahrání videa. Odtud si můžete vybrat, zda chcete nahrát jedno video, více videí nebo zveřejnit video na více stránkách. Vyberte soubor nebo soubory videa, zvolte, kam je chcete zveřejnit, a přidejte podrobnosti. Ty mohou zahrnovat například úpravu názvů videa, popisu, nebo nastavení distribuce. Poté jsou připraveny k publikování.

Funkce aplikace Creator Studio, které mohou být přínosem pro vaše podnikání

Správa firemní stránky na Facebooku zabírá čas a není to nic jednoduchého. Pokud spravujete více stránek najednou, je to peklo. Creator Studio vám může část tohoto stresu ulehčit díky nástrojům, které vám umožní hromadně nahrávat obsah, zobrazit všechny příspěvky na jednom místě a přidávat do videí hudbu a zvukové efekty.

Facebook

Hromadné nahrávání více videí

Tato funkce hromadného nahrávání, která je k dispozici na jakékoli stránce, kde jste správcem, zvyšuje efektivitu vaší práce a umožňuje vám například umístit na stránku celý katalog nebo sérii videí.

Stačí na domovské kartě zvolit možnost "Nahrát video" a z rozbalovací nabídky vybrat "Více videí". Poté vyberte z play listu videí soubor, který chcete otevřít, a stránku, na kterou je chcete umístit. Po nahrání budete mít možnost video před zveřejněním upravit a přidat podrobnosti.

Správa více stránek

Máte na starosti správu více než jednoho účtu na Facebooku či Instagramu? Sbírky stránek v aplikaci Creator Studio vám pomohou sledovat informace na všech vašich stránkách na Facebooku a na kanálu Instagram najednou.

Sbírku stránek můžete vytvořit kliknutím na možnost stránek v aplikaci Creator Studio a poté kliknutím na tlačítko "Vytvořit sbírky". Sbírku pojmenujte, klikněte na stránky, které chcete přidat, a poté ji uložte. Nyní můžete svou kolekci najít a vybrat v horní části obrazovky v celém Creator Studiu.

Získávání informací o publiku a sledování výkonnosti vaší stránky na Facebooku

Karta Insights v aplikaci Creator Studio vám umožní získat více informací o vašem obsahu, vašich stránkách a o tom, kolik generují peněz. Můžete získat přehled o tom, jak si vaše stránky vedou, ať už chcete vidět metriky konkrétního příspěvku, měřit počet svých sledujících, zkoumat výkonnost videí nebo zjistit, kolik vyděláváte na reklamách v živém vysílání.

Využívejte Správce spolupráce se značkami

Brand Collabs Manager vám pomůže nechat se objevit společnostmi, které nabízejí placená partnerství neboli influencer marketing, a umožní vám tak zvýšit svůj výdělečný potenciál během působení na Facebooku. Tato možnost však není pro každého. Abyste mohli tuto službu využívat, musíte:

  • Být správcem stránky, kterou předkládáte.
  • Být v zemi, která splňuje podmínky programu.
  • Dodržovat zásady pro značkový obsah Facebooku, které zakazují takové věci, jako jsou reklamní bannery nebo rolovací reklamy.
  • Splňovat zásady společnosti Facebook týkající se monetizace partnerů.
  • Mít 1 000 nebo více sledujících a buď 15 000 zapojení příspěvků za posledních 60 dní, 18 000 zhlédnutých minut za posledních 60 dní nebo 30 000 minutových zhlédnutí tříminutových videí za posledních 60 dní.

Nastavení automatických odpovědí na vašich stránkách na Facebooku a Instagramu

Pro úspěch na sociálních sítích je důležité zapojení a komunikace s vašimi návštěvníky. Reagovat na každý komentář na vaší stránce na Facebooku nebo na Instagramu však může být docela obtížné. Zde mohou pomoci automatické odpovědi.

Nastavením této funkce prostřednictvím služby Facebook Messenger můžete ušetřit čas tím, že pozdravíte lidi po prvním kontaktu, odpovíte na běžné otázky a vytvoříte vlastní zprávy pro lidi, kteří hledají polohu vaší provozovny nebo kontaktní informace.

Hromadné plánování příspěvků

Chcete svým zákazníkům popřát vše nejlepší k Vánocům, aniž byste museli být na Štědrý den online? Creator Studio vám může pomoci. Mezi jeho funkce totiž patří možnost plánovat příspěvky předem.

Stačí určit datum a čas, kdy chcete obsah publikovat, kliknout na šipku vedle položky "Publikovat" a stisknout tlačítko "Naplánovat". Všechny naplánované příspěvky najdete na kartě "Naplánováno" uvnitř knihovny obsahu spolu s dalšími výpisy stavu příspěvků.

Plánování příspěvků můžete také změnit, pokud zjistíte, že jste něco nastavili k publikování v době, kdy vaše publikum nebude tak zaujaté, a budete mít dojem, že v jiný čas si příspěvek přečte více lidí.

Zobrazení knihovny obsahu

V knihovně obsahu aplikace Creator Studio si můžete na jednom místě prohlédnout veškerý svůj obsah, a to jak publikovaný, tak naplánovaný, a také se podívat na náhledy jednotlivých příspěvků. K dispozici je vyhledávací panel, který vám pomůže rychle najít to, co hledáte. Knihovnu obsahu však můžete také uspořádat pomocí různých filtrů nebo podle data.

Tento nástroj vám nejen pomůže spravovat obsah na Facebooku a ukládat příspěvky na později, ale také vám poskytne lepší představu o tom, které příspěvky nebo typy příspěvků mají dobrou výkonnost, a které typy naopak vaše publikum příliš nezajímají.

Spravujte komunitu svých fanoušků

Ať už zveřejňujete množství obsahu na jedné stránce, nebo se snažíte spravovat více stránek na Facebooku, může být těžké udržet si přehled o sděleních a konverzacích na vašich stránkách.

Doručená pošta Creator Studio vám pomůže ulehčit část této zátěže tím, že spojí zprávy, komentáře a další aspekty zapojení publika.

Na jednom místě budete moci zobrazit komentáře k příspěvkům na Facebooku a Instagramu, spolu se zprávami z obou aplikací. Díky tomu můžete strávit více času interakcí s publikem a soustředěním se na marketing na Facebooku a méně času přepínáním z aplikace do aplikace nebo ze stránky na stránku.

Stáhněte si bezplatnou hudbu, abyste vylepšili své příspěvky

Funkce Sound Collection aplikace Creator Studio umožňuje přístup k bezplatné legální hudbě a zvukovým efektům, které můžete přidávat do videoobsahu, který zveřejňujete na Facebooku. Na kartě Skladby můžete prozkoumat hudební možnosti, zatímco karta Zvukové efekty vám umožní přidat do videa efekty.

Tato funkce je přístupná pouze z počítačů. Umožňuje přidávat, míchat a upravovat stažené skladby do videí, díky čemuž můžete svá videa udělat zajímavější a živější.

Tím ovšem výčet funkcí zdaleka nekončí

Neustále jsou přidávány nové funkce, takže je těžké vyjmenovat všechny nástroje, které Creator Studio nabízí. Mezi další užitečné funkce patří např:

  • Inbox+ - karta Inbox umožňuje interakci s přímými zprávami, které dostáváte na stránkách na Facebooku a Instagramu. Inbox uchovává všechny tyto interakce na jednom místě a umožňuje vám pomocí ovládacího panelu odpovídat na komentáře a zprávy, označovat konverzace jako "hotové", "nepřečtené" apod. a usnadnit si tak organizaci práce.
  • Insights - tato pokročilá funkce je místem, kde najdete všechny podrobnosti o výkonnosti stánek na Facebooku. Jelikož služba Facebook Analytics končí, jde o docela důležitý nástroj. Sekce Insights je rozdělena do čtyř kategorií - Stránky, Příběhy, Videa a Instantní články. Odtud můžete jít hlouběji a zjistit pokročilé informace o věcech, jako je například retence publika.
  • Monetizace - tato sekce obsahuje množství nástrojů pro monetizaci spolu s možností sledovat své výdělky a spravovat nastavení výplat. Nástroje pro monetizaci zahrnují články, předplatné pro fanoušky, placené online události a reklamy ve streamu. Abyste však této funkce mohli využít, musíte splňovat určité podmínky.

Pokud ještě Facebook Creator Studio nepoužíváte, je čas začít

Správa firemních stránek na Facebooku a Instagramu je z hlediska úspěšnosti vaší firmy velice důležitá, přestože zabírá mnoho času. Pokud se rozhodnete používat Facebook Creator Studio, které je zcela zdarma a dostupné pro všechny, kdo mají své stránky na Facebooku, vaše práce se neuvěřitelně zrychlí a zjednoduší. Získáte tak to nejcennější – čas, který můžete věnovat tomu, na čem opravdu záleží.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp