Co je důležité při tvorbě mobilní PPC reklamy

Co je důležité při tvorbě mobilní PPC reklamy
Éra stolních počítačů již pomalu končí a více než polovina uživatelů internetu si prohlíží weby právě přes svůj mobilní telefon.

Co je důležité při tvorbě mobilní PPC reklamy

Dnešní smartphony totiž velmi rychle nahrazují malé notebooky, nabízí brilantní displeje a mají úžasné vlastnosti, o kterých se nám dříve ani nesnilo. Přichází tedy éra brouzdání na internetu přes mobilní telefony, a i vaše PPC reklamy by měly být tomuto trendu přizpůsobeny.

Uživatelé na mobilních telefonech hledají místní podniky s tím, že je často rovnou navštíví se záměrem nákupu. Správné cílení na mobilní uživatele je zde velmi důležité. Naštěstí se však nejedná o nic složitého.

V první řadě je ale nutné vědět, jak váš web na smartphonech vypadá. Pokud váš web není přizpůsoben pro mobilní telefony, zákazník jeho prohlížením nebude ztrácet čas a uteče ke konkurenci. Pokud tedy nemáte mobile-friendly web, buď mobilní reklamu úplně vypněte a nechte své reklamy zobrazovat pouze na PC, nebo se co nejrychleji se snažte problém napravit a s reklamou pro mobily do té doby počkejte.

Pokud jsou vaše webové stránky mobile-friendly a je možné si je bez problémů prohlédnout i z mobilního telefonu, přinášíme vám několik tipů, jak můžete zvýšit prodeje pomocí mobilní PPC reklamy.

Zákazníci se vracejí k nákupu později

Snad všichni jsme si již provedli krátký průzkum na telefonu, a to v autobuse, při čekání na vlak, ve frontě na lístky do kina, nebo když jsme chtěli získat rychlou odpověď na naši otázku. Získejte například pozornost uživatelů s tím, že se k nákupu vrátí později. Je všeobecně známo, že na mobilním telefonu jsou často produkty prohlíženy, nákupy ale stále více probíhají u PC. Použijte například odkazy typu: „získejte kupon“, „získejte slevu 30 %“, „odebírat newsletter“ atd.

Vyhledávání konkrétních prodejen

Zákazníci na svých mobilních telefonech velmi často vyhledávají adresu, kontakt nebo otevírací hodiny jednotlivých prodejen. Využijte proto možnosti cílení mobilních reklam na jednotlivé lokality. Pokud například máte pouze kamenné prodejny, vyhnete se tak zobrazování reklam, které nepovedou ke konverzi. Například, bude-li zákazník hledat na svém mobilním zařízení „lezecké vybavení Praha“, může se zobrazit právě vaše reklama a vy pak máte velmi vysokou pravděpodobnost, že daný zákazník vaši prodejnu navštíví.

Rozšíření PPC reklamy o telefonické funkce

Díky této nové funkci je možné zaměřit reklamu tak, aby vám zákazník mohl rovnou zavolat. Vedle klasické reklamy se zobrazí vaše telefonní číslo s tlačítkem pro volání. V nastavení kampaně stačí vybrat položku Rozšíření reklam a v rolovacím menu pak zvolíme Rozšíření o volání. Dále je možné zvolit si, zda telefonní číslo bude zobrazováno pouze v reklamě pro mobily, nebo i pro PC. V Google Adwords je také možné vložit více telefonních čísel a používat u každé kampaně telefonní číslo, které k ní patří. Je dokonce možné na mobilních telefonech u reklamy zobrazovat jiné telefonní číslo než u reklam na PC.

Volba klíčových slov

Vyhledávání na mobilních telefonech probíhá trochu jinak než vyhledávání na PC. Na smartphonech lidé často dělají překlepy, a proto je vhodné použít zde klíčová slova s volnou shodou. Co se týče průměrné délky vyhledávacích dotazů, je zhruba stejná, jako při vyhledávání na PC. Není tedy třeba omezovat se při mobilní reklamě na kratší klíčová slova.

Texty mobilních reklam

Přizpůsobte i reklmaní texty uživatelům mobilních zařízení tak, aby nalezli kontakt na vás, adresu vaší prodejny, nebo vám mohli přímo zavolat. Telefonní číslo již nemusíte vkládat do textu reklamy, stačí, když využijete výše zmíněných rozšíření PPC reklamy o volání.

Závěr

V dnešní době, kdy více než polovina uživatelů vyhledává informace právě na mobilních zařízeních, je velmi výhodné přizpůsobit tomuto trendu i vaši PPC reklamu. Pokud vaše webová stránka není mobile-friendly, mobilní reklamu v AdWords vypněte. Pokud ji nevypnete, bude se automaticky zobrazovat na mobilech i PC, a vy tak zbytečně utratíte své peníze za zákazníky, kteří kvůli nečitelnosti vašeho webu na mobilu odejdou na stránky konkurence. Velkou výhodou je, že lze nastavit odlišné nabídky za proklik u PPC pro mobily a u PPC pro počítače. Při využití možnosti mobilních PPC reklam doporučujeme přizpůsobit je na míru zákazníkovi a využít tak rozšíření, která Google Adwords nabízí.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: wordstream.com, lunametrics.com, mobilemarketer.com, ppchero.com

foto: freedigitalphotos.net

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp