Cílení na uživatele v PPC – trendy pro rok 2016
Google AdWords během minulého roku představil spoustu novinek týkajících se cílení na zákazníky. Jistě jste zaregistrovali, že Google nabídl možnost cílení na uživatele mobilních zařízení, časové plánování reklamy, nové možnosti remarketingu a další. Jaké trendy bychom měli v PPC následovat v roce 2016?
I když cílení na základě klíčových slov ještě není mrtvé, marketingoví specialisté si stále více uvědomují, že personifikované cílení je v současné době mnohem důležitější. Jaké trendy bychom měli tento rok následovat? Které nástroje bychom měli používat pro maximálně účinné PPC kampaně ?
Vlastní seznamy zákazníků
Jednou z nejvýznamnějších změn v PPC v roce 2015 byly vlastní seznamy zákazníků. Do těchto seznamů je možné nahrát seznam emailových adres, které vám poskytli vaši zákazníci. Jakmile se pak tito zákazníci přihlásí do Gmailu, na YouTube nebo do vyhledávání Google, budete jim moci zobrazovat své reklamy. Seznam emailových adres je již delší dobu k dispozici například v rámci Twitteru a Facebooku, ale Google s touto možností přišel až nedávno a inzerenti jsou nadšeni jak výsledky svých kampaní, tak jejich přijatelnou cenou.
Mějte však na paměti, že vaše kampaně budou tak úspěšné, jak dobře segmentované budou vaše seznamy zákazníků. Segmentace zákazníků do konkrétních cílových skupin je velmi přínosná. Jedině díky tomu se totiž zákazníkům bude zobrazovat reklama na produkty, které hledají a které jsou pro ně relevantní.
Cílení na publikum
Další velmi příjemnou funkcionalitou Google AdWords je cílení na publikum, díky které si můžete zvolit, komu se budou vaše reklamy zobrazovat. V AdWords Editoru můžete zobrazovat a přiřazovat segmenty publika včetně remarketingových seznamů, vlastních seznamů kombinací nebo uživatelských zájmových kategorií.
Přiřazení segmentů publika
Pro přiřazení segmentů publika zvolte reklamní sestavu, ke které chcete segment publika přiřadit. V seznamu typů vyberte Klíčová slova a cílení a zvolte Publikum. Dále zvolte Přidat publikum, vyberte segment publika a klikněte na OK.
Pokud například zjistíte, že vaše publikum používá zejména mobilní zařízení a má specifické požadavky, můžete dle těchto informací optimalizovat své reklamní kampaně a zlepšit tak jejich profitabilitu. Pro takové uživatele pravděpodobně nebude mít jiná než mobilní reklama příliš velký smysl.
RLSA – remarketing ve vyhledávání
Remarketing je velice přínosnou součástí PPC kampaní. Oslovuje totiž relevantní cílovou skupinu, která již navštívila váš web a s největší pravděpodobností se zajímá o vaše produkty či služby. O těchto zákaznících často díky dnešním dokonalým systémům víme spoustu informací, jako například, které kategorie produktů je zajímají, kdy navštívili váš web, zda si něco objednali, zda se přihlásili k odběru newsletteru a další.
Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání (RSLA) v rámci AdWords umožňují přizpůsobit vaše PPC kampaně lidem, kteří již v minulosti navštívili váš web. Pokud se například na váš web dívali za účelem nákupu tenisek, ale nákup nedokončili a stále hledají tenisky, může se jim zobrazovat právě vaše reklama s mimořádnou nabídkou.
V dnešním neustále se měnícím světě PPC reklamy vůbec není jednoduché předpovědět, jaké trendy se letos objeví. Už nyní je ale jasné, že velmi účinným trendem je cílení na publikum na základě co nejpodrobnější segmentace.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: google, ppchero.com, wordstream.com, searchengineland.com, clickz.com