
Na online serveru euro.cz vyšel článek, který popisuje, že Češi se řadí mezi nejaktivnější online nakupující v Evropě – 86 % uživatelů internetu v Česku si objednalo zboží nebo služby přes internet alespoň jednou za rok. Zatímco dříve dominovalo spotřební zboží a rozvoz jídla, stále více lidí využívá cestovatelské platformy, streamovací služby a online finanční produkty. Trh e-commerce se po dvou letech propadu opět vrátil k růstu a potvrzuje trend konsolidace a specializace e-shopů. Současně s tím roste obliba výdejních boxů, které se staly nejčastější volbou pro doručení zásilek a rozšiřují se i do menších obcí.
Tomáš Čupr, ředitel marketingové agentury PPC Profits, v článku zdůrazňuje, že kromě tradičního spotřebního zboží a rozvozu jídla roste i zájem o digitální služby. Výrazný nárůst zaznamenávají cestovatelské platformy, které usnadňují rezervaci ubytování a nákup letenek, stejně jako streamovací služby a online finanční produkty. Dále upozorňuje na důležitost personalizace v e-commerce, přičemž jedním z trendů poslední doby jsou personalizovaná videa, která pomáhají e-shopům budovat loajalitu zákazníků a odlišit se v konkurenčním prostředí.