
86 % Čechů má zkušenost s online nakupováním. Nejvíce kupují jídlo a oblečení, roste i poptávka po službách. Jaké trendy formují e-commerce v roce 2025?
Na webu zboziaprodej.cz vyšel článek na téma online nákupů. Přečtete si zde, že online nakupování v Česku dosáhlo nového vrcholu – alespoň jednou za rok nakoupilo 86 % internetových uživatelů. Nejčastěji Češi pořizují jídlo a oblečení, ale roste i zájem o služby, jako je streamování či cestování. V článku se dozvíte, jak e-shopy inovují svou strategii v konkurenčním prostředí, jakou roli hraje personalizace obsahu a proč se zvyšuje poptávka po udržitelných produktech. Navíc zjistíte, jak se mění doručovací služby a jaký vliv bude mít rostoucí kupní síla Čechů na e-commerce v roce 2025.
Tomáš Čupr, ředitel marketingové agentury PPC Profits v článku hovoří o několika klíčových tématech týkajících se online nakupování:
- Růst online nakupování v Česku – Zdůrazňuje, že v roce 2024 alespoň jednou online nakoupilo 86 % českých uživatelů internetu, což je výrazný nárůst oproti 52 % před deseti lety. V EU je tento podíl nižší (77 %).
- Oblíbené kategorie nákupů – Nejčastěji lidé nakupují oblečení a objednávají si dovoz jídla.
- Personalizace a nové marketingové strategie – E-shopy se budou muset více zaměřit na budování vztahů se zákazníky a využívat digitalizaci a umělou inteligenci. Jako příklad uvádí personalizovaná videa, která získávají na popularitě.
- Změny v doručování a růst cirkulární ekonomiky – Zmiňuje rostoucí trend doručovacích boxů a také vyšší zájem o udržitelné produkty. Překvapivě se ale mladší generace o udržitelnost tolik nezajímá, zejména při nákupech na čínských e-shopech.
- Ekonomická situace a vliv na e-commerce – Očekává se, že tržby českých e-shopů porostou o 5–8 %, což je pomalejší tempo než v předchozím roce, ale stále pozitivní trend díky růstu reálných mezd.