Pro dosažení úspěchu v neustále rostoucí konkurenci musí majitelé menších a středních firem využít každé příležitosti ke zviditelnění svého podnikání. Bohužel však často nemají příliš velký rozpočet, aby si mohli dovolit velké reklamní kampaně. Jsou snad v tomto ohledu bez šance? Ale kdeže, existuje spousta marketingových technik, které vám pomohu zviditelnit vaši firmu a přivést nové zákazníky, aniž byste museli utratit velké množství peněz - a některé jsou dokonce zdarma!
►Tyto strategie jsou 100% zdarma a nevyžadují spoustu zdrojů ani času (protože víme, že čas jsou peníze).
Vytvořte si bezplatný účet v mapách Google a ve službě Moje firma na Googlu
Zejména pro firmy, které se snaží oslovit zákazníky v nejbližším okolí, se firemní profil na mapách Googlu stal jednou z nejúčinnějších marketingových strategií zdarma. Tento bezplatný zápis umožňuje vaší firmě zobrazovat se v Mapách Google a v lokálním vyhledávání - pokud bude váš sortiment hledat s pomocí Googlu někdo ve vašem okolí, bude vaše firma upřednostněna.
►Aby se ale váš firemní profil zobrazoval v Mapách Google nebo v místních výsledcích výše, musíte jej nejprve optimalizovat - a abyste to mohli udělat, musíte mít ověřené vlastnictví, což se provádí prostřednictvím vašeho účtu ve službě Moje firma na Googlu.
Zveřejněte svou nabídku na sociálních sítích
Prezentace firmy na sociálních sítích a budování online komunity je bezplatný způsob, jak rozvíjet své malé podnikání a zároveň budovat důvěru ve vaši firmu u vašeho publika. Vytvořte si stránky na velkých sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube a podobně. Správa sociálních sítí vám zabere jen několik minut denně, ale výsledek je skvělý. Pomocí sociálních sítí můžete například:
- Propagovat své příspěvky na blogu a získávat tak vyšší návštěvnost.
- Komunikovat s vašimi zákazníky a fanoušky, abyste zvýšili povědomí a pozitivní obraz vaší značky.
- Pomocí hlasování a dotazníků získat zpětnou vazbu od zákazníků.
- Vytvářet rychlé informační příspěvky z obsahu vašeho webu.
►Ať už zvolíte jakoukoli sociální síť nebo třeba všechny, klíčem k úspěchu je pravidelná komunikace. Kontrolujte sociální sítě denně, publikujte příspěvky a odpovídejte na dotazy a interakce fanoušků.
Používejte hashtagy!
Další bezplatnou marketingovou taktikou, která může rozšířit váš dosah na sociálních sítích, jako jsou Instagram, Twitter, TikTok, či Facebook nebo LinkedIn, je začlenění hashtagů do vašich příspěvků.
Často používané nebo trendové hashtagy vám mohou pomoci posílit identitu vaší značky, ale neměly by to být jediné hashtagy, které používáte. Konkrétnější hashtagy (něco jako "long tail" klíčová slova) jsou dobré, pokud na svých sociálních sítích poskytujete různé zdroje nebo rady. Pokud jste firma s lokálním působením a snažíte se oslovit zákazníky z nejbližšího okolí, hashtagy založené na poloze jsou nutností. A nezapomeňte ani na vlastní hashtagy (například #restauracehornidolni).
Zaměřte se na lokální SEO
Nejlepší na algoritmu Google je to, že je navržen, aby poskytoval co nejpřesnější, nejkvalitnější a nejrelevantnější obsah pro jakýkoli vyhledávací dotaz. Zařazení do indexu Google je zdarma, takže mají šanci i menší podniky, obzvláště pokud cílí na zákazníky, které velcí giganti nedokážou oslovit.
Místní SEO vám pomůže oslovit zákazníky především ve vašem nejbližším okolí. Jak na to?
- Přidejte klíčová slova zohledňující umístění vaší provozovny (například: „restaurace v Horní Dolní") do nadpisů H1 a H2 a hlavního obsahu vašich webových stránek.
- Projděte si informace, které o vašem podnikání uveřejňujete na internetu a na sociálních sítích a ujistěte se, že jsou informace o vaší firmě na všech platformách stejné.
- Publikujte stránky nebo blogové příspěvky vztahující se k oblastem, které se lokálním SEO snažíte oslovit.
Propagujte svou firmu pomocí e-mailového marketingu
E-mailový marketing je skvělý způsob, jak získat nové návštěvníky a udržovat vztahy s těmi stávajícími. A ačkoli e-mailový marketing není nic nového, stále je jedním z nejspolehlivějších způsobů, jak dosáhnout vysoké návratnosti vašich marketingových investic. Jak na to?
- Své e-mailové kampaně můžete začít s bezplatnou e-mailingovou službou, jako je například MailChimp.
- Přesvědčte návštěvníky vašich webových stránek, aby se zaregistrovali k odběru vašeho zpravodaje. Výměnou za registraci jim můžete nabídnout například bonusový obsah či slevu na příští nákup.
- Pomalu vychovávejte své odběratele prostřednictvím e-mailů, dokud nebudou připraveni stát se platícími zákazníky.
Publikujte skvělý obsah
Obsahový marketing, je-li prováděn správně, je vysoce efektivní marketingovou taktikou, která nevyžaduje obrovský rozpočet. Kvalitní a informačně bohatý obsah na vašich stránkách poslouží nejen k prokázání vaší autority, odbornosti a touhy prospět vašemu publiku, ale pomůže vám také vylepšit SEO. Vyhledávače, jako jsou Google a Seznam, totiž upřednostňují vysoce kvalitní obsah, který poskytuje nejlepší odpovědi na otázky, které jejich uživatelé kladou. Díky tomu je váš web ve vyhledávačích viditelnější a zdarma získává větší návštěvnost.
Myslíte si, že psaní není vaší silnou stránkou? Kvalitní obsah ovšem nedělají květnaté slovní obraty, ale užitečné informace, které návštěvníci hledají. Pište obsah srozumitelně, tak aby informaci většina lidí pochopila i bez hledání ve slovníku cizích slov. Pamatujte, nemusíte být druhý Shakespeare, abyste dokázali tvořit dobrý obsah - prostě jen sdílejte své odborné znalosti!
Založte blog
Jedním ze skvělých způsobů, jak začlenit kvalitní obsah do vaší marketingové strategie, je založení blogu.
Firmy využívají blogování ke zvyšování návštěvnosti svých obchodních webových stránek, vzdělávání a informování potenciálních zákazníků o výhodách nabízených produktů a posilování celkového SEO. Je to téměř bezplatný způsob propagace vašeho online podnikání prostřednictvím sdílení užitečných informací, které vaši potenciální zákazníci vyhledávají.
►Příspěvky na blogu nemusí být dlouhé ani složité - mluvte jednoduše, u každého příspěvku se zaměřte na jiné téma a přirozeně do něj začleňte klíčová slova, na která cílíte.
Zveřejňujte užitečná videa o vašich produktech
Video dokáže poskytnout potenciálnímu zákazníkovi mnohem víc informací než text, proto je video marketing v současné době tak populární. Nemusíte produkovat drahá profesionální videa, důležité je, aby zákazník jejich prostřednictvím získal hodnotnou informaci. Videa jsou obzvláště skvělá pro demonstraci toho, jak váš produkt funguje, jak se ovládá a jak vypadá v činnosti. Na vašich profilech na Youtube, Facebooku, Instagramu či TikToku můžete prezentovat:
- Instruktážní videa a návody
- Ukázky produktů
- Ukázky toho, jak vypadá každodenní práce ve vaší firmě
- Rozhovory s vašimi zaměstnanci nebo odborníky z oboru
- Do videí vložte silnou výzvu k akci (např. "objednejte si produkt ještě dnes!")
Recyklujte svůj starý obsah
Obsah, který již na svých stránkách máte, můžete recyklovat a použít jej i pro další marketingové kanály, abyste tak svou práci využili na maximum. Proměňte například úspěšný článek ve video návod, nebo na základě několika článků vytvořte e-knihu, kterou můžete použít jako odměnu pro odběratele vašeho e-mailového newsletteru. Můžete také na základě staršího obsahu vytvořit obsah nový, doplněný o nové poznatky. Na internetu je spousta lidí, kteří váš starší obsah nikdy neviděli, takže to pro ně bude něco zcela nového.
Jak vidíte, propagace vaší firmy nemusí stát desetitisíce. Stačí využít výše uvedené marketingové tipy a získáte spoustu nových návštěvníků, aniž byste kvůli tomu museli utrácet horentní sumy.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com