Společnost TikTok potvrdila, že začíná využívat AI chatbot, který usnadní uživatelům objevování zábavného a inspirativního obsahu. Testován je prozatím u vybraných filipínských uživatelů.
Jak AI chatbot funguje?
AI chatbot s názvem Tako má umožnit lepší zážitek z objevování obsahu. Uživatelům se zobrazuje na pravé straně rozhraní nad uživatelským profilem stejně jako tlačítko pro komentáře, likes a záložky. Když uživatel na Taka klepne, může se ho zeptat na různé otázky, na základě kterých mu chatbot nabídne doporučený obsah. Uživatel může Taka požádat o recept na pizzu a Tako mu zobrazí seznam videí, ve kterých se objevuje recept na pizzu. Stejně tak může požádat o tipy na výstavy v berlínských galeriích a Tako vygeneruje seznam videí zobrazující berlínské výstavy. Co to bude znamenat pro internetový marketing?
Máme se bát hrozby?
Proč je TikTok AI chatbot důležitým tématem? Google v minulém roce zveřejnil statistiku, ze které vyplývá, že téměř 40 % mladých lidí ve věku 18–24 let nechodí vyhledávat restaurace na Google Mapy, ale na sociální síť TikTok. Zmíněná věková skupina tráví na TikToku stále více času, můžeme se tedy obávat, že se z této sociální sítě v budoucnu stane hlavní internetový vyhledávač. Neprochází sice veškeré výsledky na internetu, ale je možné se na něm dozvědět mnoho informací.
Pokud by byl AI chatbot Tako zaveden v budoucnu v celosvětovém měřítku, mohl by být hrozbou pro Google, jelikož by mohlo být objevování vizuálních výsledků pomocí chatu značným zjednodušením pro velkou část internetové populace. Podobné chatboty mohou v budoucnosti významně zamíchat kartami ve způsobu, jakým firmy propagují své produkty.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Gabriela Soukupová
Foto zdroj: pixabay.com