86 % Čechů má zkušenost s online nákupy, v EU je to méně

86 % Čechů má zkušenost s online nákupy
Alespoň jednou za poslední rok nakoupilo na internetu 86 % Čechů, zatímco v EU je to 77 %. Co Evropané nejčastěji nakupují online a jak se mění e-commerce trh?

V článku, který vyšel na portále MediaGuru se můžete dočíst, že online nakupování se v České republice stalo běžnou součástí života, přičemž alespoň jednou za poslední rok nakoupilo na internetu 86 % uživatelů. Tento podíl je vyšší než evropský průměr, který činí 77 %. Nejčastěji Evropané nakupují oblečení a objednávají jídlo, roste však i zájem o služby, jako jsou streamovací platformy, rezervace ubytování či online nákup letenek. Vývoj online nakupování a jeho dopady na retail v ČR i Evropě přibližují nejnovější data Eurostatu a komentáře odborníků z oboru.

Tomáš Čupr, ředitel marketingové agentury PPC Profits v článku uvádí několik klíčových tvrzení týkajících se online nakupování v Česku i Evropě:

  1. Online nakupování je standardem – Zatímco před 10 lety nakupovalo online pouze 52 % českých uživatelů internetu, dnes je to už 86 %. V Evropské unii má zkušenost s online nákupy 77 % lidí.
  2. Růst online trhu služeb – Kromě spotřebního zboží a rozvozu jídla významně roste i trh služeb. Lidé stále více využívají online platformy pro rezervaci ubytování, nákup letenek, streamovací služby a finanční produkty.
  3. Zájem o streamovací a dopravní služby – Třicet procent lidí si objednalo streamovací službu, čtvrtina nakupuje vstupenky na sportovní a kulturní akce, stejně tak čtvrtina lidí si online objednala dopravní služby, zejména letenky.
  4. Pomalý rozvoj online finančních produktů – Zatímco jiné segmenty rychle rostou, online nakupování finančních a pojišťovacích produktů či služeb v domácnosti (např. nákup energií) zatím zůstává méně rozšířené.
  5. Růst tržeb e-shopů a vliv reálných mezd – Podle ČSÚ loni tržby českých e-shopů vzrostly o 18 %. Letos se očekává růst o 5–8 %, což souvisí s růstem reálných mezd a vyšší ochotou Čechů utrácet.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp