V posledním desetiletí došlo k velkému posunu v tomto segmentu, protože mnoho zákazníků přešlo od osobních nákupů k nakupování online. V roce 2021 byla online móda celosvětově oceněna na 759,5 miliardy dolarů a očekává se, že do roku 2025 vzroste dokonce na více než 1 bilion dolarů. Aplikujte níže popsané tipy a triky pro úspěšný online marketing oděvních značek.
Proč by vaše oděvní značka měla být propagována online?
Mnoho spotřebitelů nakupuje módu online. V roce 2020 tvořily online prodeje téměř 30 % všech nákupů módy. Moderní marketing, známý také jako digitální marketing, tak nadále zůstává jednou z nejúčinnějších metod, jak oslovit online nakupující. Díky globální přepravě mají navíc dnešní módní značky přístup k zákazníkům po celém světě.
Jak budovat značku oblečení?
Pokud jde o budování značky oblečení, je třeba mít na paměti několik klíčových věcí. První je použít přednosti své vlastní osobnosti, nebo vytvořit avatara značky s vlastní osobností a stylem. V obou případech buďte důslední. Důsledně ukazujte osobnost své značky na svém módním blogu a platformách sociálních médií. A nezapomeňte pravidelně přispívat.
Jakmile se začnete představovat online, využijte níže uvedené marketingové nápady módní značky k růstu svého podnikání a zvýšení prodeje:
Silná přítomnost na Instagramu
Marketingové nápady oděvních značek by nebyly kompletní bez sociálních sítí. Instagram je ideálním kanálem pro propagaci módy, zejména ve věku influencerů. Influenceři jsou nyní pro módní značky často důležitější než módní redaktoři.
Naučíte-li se, jak spravovat svůj profil na sociálních sítích a komunikovat osobnost své značky zákazníkům, můžete se z malého obchodu dostat ke globální značce. Chcete-li vytvořit úspěšný profil na Instagramu, postupujte podle těchto tipů:
- Zapojte uživatele
- Označte své produkty v příspěvcích s možností nákupu
- Publikujte obrázky ve vysokém rozlišení, které jsou vizuálně přitažlivé. Pomohou vám vyniknout mezi uživateli a mohou zlepšit vaši míru prokliku.
Optimalizujte svůj web
Když budete svůj web optimalizovat, objeví se výše ve výsledcích vyhledávání, což upoutá pozornost lidí, kteří hledají podobné produkty. Optimalizace pro vyhledávače (SEO) zjednodušeně zahrnuje používání klíčových slov, frází a dalších nástrojů, které Googlu a dalším vyhledávačům pomohou najít vás.
Pro e-shopy jsou ideální možností přidávání relevantních klíčových slov popisy produktů. Pokud například prodáváte boty, popisujte je jednoduše. Zahrňte do popisu například slova jako „černé semišové boty“, která zákazníkům pomohou najít váš inventář, aniž by vás hledali podle jména.
Obsahový marketing
Marketingové nápady pro oděvní značky zahrnují módní blogování, vytváření jedinečných kampaní pro nové kolekce, generování příspěvků a/nebo videí pro sociální média a další. Pravidelné zveřejňování obsahu zlepšuje váš výkon ve výsledcích vyhledávání a umožňuje vás najít online.
Vytvořte si strategii obsahového marketingu, abyste měli přehled o svých příspěvcích. Použijte marketingový kalendář ke sledování příspěvků napříč platformami sociálních médií, včetně Instagramu, Pinterestu, Facebooku, Twitteru a dalších.
Pravidelné zveřejňování příspěvků pomáhá povzbudit více uživatelů k zapojení. Když vytvoříte poutavý obsah, můžete jej propagovat prostřednictvím sociálních médií a e-mailového marketingu, čímž vzbudíte zájem o vaši značku.
Optimalizace pro místní vyhledávání
Pokud máte online obchod a kamennou prodejnu (nebo si ji chcete otevřít), optimalizujte svou přítomnost na internetu pro místní vyhledávání. Místní vyhledávání se stává běžnějším, zejména s nárůstem virtuálních asistentů a možností mobilního vyhledávání. Lidé používají své telefony k vyhledání firem ve svém okolí. Byla by tedy škoda, kdyby vaše firma nebyla zahrnuta do výsledků místního vyhledávání.
►Prvním způsobem, jak optimalizovat svou firmu pro místní vyhledávání, je vytvořit si firemní profil Google. Tento nástroj vám umožní aktualizovat vaši adresu, telefonní číslo a otevírací dobu. Navíc můžete pomocí tohoto nástroje spravovat zákaznické recenze vaší firmy.
Placené reklamy na Facebooku
I když můžete svou online sledovanost organicky rozšiřovat pravidelným zveřejňováním příspěvků na sociálních sítích a používáním hashtagů, které lidem pomohou najít vás, podpora vašich příspěvků prostřednictvím placených reklam vám umožní rozšířit síť potenciálních zákazníků násobně více, než pouhý organic.
Facebook vám umožňuje cílit reklamy na konkrétní publikum na základě regionu nakupujících, demografických údajů nebo zájmů. Jednoduše spusťte reklamu pro publikum, které se s největší pravděpodobností bude zajímat o vaši značku.
►Pro rozšíření vašeho seznamu e-mailu je možné využít Facebook Lead Ads. Ty jsou navrženy tak, aby přivedly uživatele k vašemu e-mailovému registračnímu formuláři.
E-mailing
Jakmile si vytvoříte e-mailový seznam, použijte jej k propagaci své módní značky. E-mailing u oděvních značek bývá mimořádně úspěšný. Pomocí tohoto digitálního nástroje můžete mimo jiné posílat kupóny, odměňovat věrné zákazníky atd.
Retargeting
Někdy uživatelé kliknou na váš web, rozhlédnou se a odejdou. Někteří se dokonce dostanou tak daleko, že vloží položky do košíku a poté jej opustí. Facebook vám umožňuje navrhovat reklamy tak, aby cílily na tyto uživatele. Můžete vytvořit statickou reklamu se sdělením přitažlivým pro uživatele, kteří opustili váš web nebo opustili svůj košík.
Chcete-li retargeting na Facebooku nastavit, umístěte na svůj web pixel – jedná se kód, který Facebook používá k vyhledání zákazníků, na které znovu zacílí na základě jejich interakcí s vaším webem. Můžete také automatizovat odesílání e-mailů v určitém časovém období poté, co někdo opustil váš web.
►Pomocí těchto reklam oslovíte lidi, kteří se u vás zastavili a nenakoupili. Retargeting vám pomůže konvertovat lidi, kteří se již o vaši značku zajímají. Navíc je to obvykle efektivnější než marketing pro lidi, kteří vaši značku neznají.
Jako nová módní značka máte možnost oslovit miliardy online nakupujících po celém světě. Pokud jste připraveni spustit svou módní značku, začněte budováním povědomí pomocí blogu a silné přítomnosti na sociálních sítích. Nezapomeňte při tom zveřejňovat fotografie ve vysokém rozlišení a psát texty, které vytvoří jasný dojem o osobnosti vaší značky.
Jakmile začnete získávat pozornost uživatelů na sociálních sítích, zvažte placené reklamy, které povedou na váš e-shop. Zahrňte jasnou výzvu k akci inspirující lidi k nákupu u vás. S trochou snahy se spojíte s novými zákazníky a vybudujete si jméno v módním průmyslu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com