Jak vylepšit svůj firemní zápis na Googlu
Chcete svůj firemní profil pozvednout na tu nejlepší možnou úroveň, ale stále nevíte, jak na to? V tomto blogu jsme pro vás shrnuli šest nejčastějších otázek a odpovědí, jak na to. Podíváme se například na to, jak upravit zápisy v GBP, aktualizovat adresy, spravovat recenze, hledat podporu a další.
Jdeme na to!
Opravdu mohou náhodní lidé provádět změny v mém firemním profilu Google?
Ano. Možná se to majitelům firem zdá nefér, ale opravdu tomu tak je. Kdokoli může navrhnout úpravu nebo změnu kteréhokoliv firemního profilu. Tedy i toho vašeho.
Uživatelem generované změny ve vašem zápisu, jako je telefonní číslo, aktualizace polohy firmy/prodejny nebo jiných důležitých informací, mohou být zveřejněny, aniž byste byli informováni.
Je více než rozumné pravidelně se přihlašovat do hlavního panelu firemního profilu Google a kontrolovat veškeré informace o vašem firemním zápisu. Jedině tak budete mít jistotu, že nebyly provedeny nějaké změny bez vašeho vědomí. A pokud nějaké změny zaznamenáte, upravte je dle aktuálních skutečností.
Jestliže jsou provedené nějaké změny, může to být způsobeno tím, že Google upravil váš firemní zápis na základě nově zjištěných informací z:
- dalších adresářů;
- důvěryhodného zdroje třetí strany;
- změny na Google Maps;
- úprav odeslaných důvěryhodným uživatelem Google.
Jak to, že se o změnách na vašem profilu nemusíte dozvědět? Odpověď je jednoduchá. Google má sice posílat e-mailové upozornění při provedení změn ve vašem profilu, ale tato upozornění nejsou vždy přijatá. Je proto důležité svůj firemní profil pravidelně kontrolovat a zajistit, aby vaše informace zůstaly přesné a správné.
Pokud se dějí ve vaší firmě nějaké změny (změna otevírací doby z důvodu rekonstrukce/dovolené), uveďte tyto změny na svůj firemní profil dříve, než to za vás udělá někdo jiný. Lehce se může stát, že Google upraví například otevírací dobu podle „aktuálního omezeného stavu vaší pobočky“ a tato změna bude na vašem profilu trvalá. Můžete tak snadno přijít o zákazníky, kteří si myslí, že má vaše firma zavřeno nebo upravenou otevírací dobu jen na několik hodin denně.
Můj firemní profil Google je pozastaven. Odvolal/a jsem se proti pozastavení a všechna moje odvolání byla „neschválena“ (tj. zamítnuta). Mohu ještě něco udělat?
Jestliže byla všechna vaše odvolání v GBP zamítnuta, už nemůžete dělat nic, abyste opět získali svůj firemní zápis. Dokonce si nemůžete ani vytvořit nový firemní profil Google. Podle Googlu to není vhodné.
Co udělat, když je váš záznam v GBP pozastaven?
Dříve, než se odvoláte, ujistěte se, že váš firemní zápis splňuje všechny zásady a pokyny v GBP.
Možná zjistíte nějaké nesrovnalosti. Pokud potřebujete provést změny ve svém firemním profilu, abyste dodrželi všechny pokyny, musíte tak učinit ještě dříve, než odešlete své odvolání.
Připravte si veškeré dokumenty ke svému podnikání, abyste podpořili své odvolání. Mezi nejdůležitější dokumenty patří živnostenský list, účet za energie (voda, topení, plyn), faktura za služby (telefon, pojištění, smlouva s dopravní společností) a další dokumenty, které potvrzují, že vaše firma skutečně existuje a bezproblémově funguje.
Ujistěte se, že všechny informace na dokumentech odpovídají obchodnímu názvu a adrese na vašem záznamu v GBP. Může se stát, že telefon máte napsaný na sebe, nikoliv na svou firmu. Tudíž adresa může být jiná oproti pobočce vaší firmy. V takovém případě je dokument neakceptovatelný.
Ve chvíli, kdy budete mít aktualizované všechny údaje na svém profilu dle požadavků v GBP a budete mít v ruce všechny (zkontrolované!) dokumenty k vašemu podnikání, je čas odvolat se pomocí „Nástroje pro odvolání“.
Nedávno jsem přesunul/a svou firmu a změnil/a jsem zápis v GBP na novou adresu, ale můj zápis stále zobrazuje starou adresu. Co se děje a jak tento problém vyřeším?
V takovém případě jde s největší pravděpodobností o závadu v systému a někdy se to stane. Tento problém vyřešíte následujícím způsobem:
Ujistěte se, že jste skutečně upravili záznam ve svém firemním profilu (může se stát, že jste provedli úpravu, ale systém proces neuložil). Pokud jste si vytvořili nový firemní profil s novou adresou, nezapomeňte ten původní vypnout. Jinak se bude stále zobrazovat.
Kontaktujte přímo podporu GBP a požádejte o sloučení svých dvou profilů dohromady.
Poskytněte podpoře všechny informace o zápisu tím, že jim poskytnete ID firemního profilu pro každý zápis a také starou a novou adresu každého zápisu.
Sdělte podpoře, který firemní profil Google má aktuální adresu (toto funguje jen pro firmy s obsluhovanou oblastí, nikoliv pro provozovny).
Ve svém firemním profilu Google mám několik falešných recenzí o své firmě. Jak je mohu odstranit?
Ruku na srdce. Vadí vám recenze, které nejsou příliš chvalné pro vaši firmu, nebo jde skutečně o recenze, které porušují pokyny společnosti Google?
Pokud se jedná o negativní recenze, které se vám nelíbí, Google je s největší pravděpodobností neodstraní. Přečtěte si zásady pro recenze od Googlu a zjistěte, zda recenze doopravdy porušují zásady společnosti Google.
Jestliže recenze skutečně porušují podmínky společnosti Google, ze všeho nejdříve zdvořile recenzentovi odpovězte. Díky tomu každý, kdo uvidí jeho negativní recenzi, bude vědět, že vám na skutečnosti opravdu záleží a nebojíte se takového „zákazníka“ oslovit přímo.
Následně se přihlaste a v hlavním panelu ve firemním profilu nahlaste recenzi.
Přejděte na konkrétní recenzi a klikněte na vykřičník vedle recenze. Pak Googlu sdělte, jaké zásady recenze konkrétně porušuje a zprávu odešlete pomocí tlačítka „Odeslat zprávu“. Ve chvíli, kdy obdržíte potvrzovací e-mail, počkejte několik dní. Odpověď od Googlu, zda recenzi odstraní, obdržíte za 3 až 5 dní.
Jestliže tím recenzi neodstraníte, k nahlášení recenze porušující pravidla společnosti Google můžete použít „Nástroj pro správu recenzí“.
Mám spoustu otázek ohledně firemního profilu Google. Je nějaké místo, kde mohu získat odpovědi na konkrétní otázky, které mám?
Ano. Zajímají-li vás konkrétní dotazy ohledně vašeho firemního profilu na Googlu, nebo pokud máte nějaké problémy s profilem, můžete se obrátit na „Fórum nápovědy k firemnímu profilu Google“.
Zde najdete často kladené dotazy a další informace o firemním profilu Google. Najdete zde užitečné rady, tipy a triky, jak problémy se svým firemním zápisem vyřešit během několika minut. Pokud hledáte konkrétní otázky a odpovědi, hledejte je u uživatelů s označením „Odborník na produkty“, protože je Google uznal za jejich odborné znalosti s firemním profilem Google.
Jak kontaktujete podporu firemního profilu Google? Snažil/a jsem se najít způsob, jak je kontaktovat a jsem opravdu frustrovaný/á!
Aktuálně je možné kontaktovat podporu GBP pouze jedním způsobem, a to prostřednictvím odkazu na podporu.
Správa firemního profilu na Googlu vyžaduje ostražitost a pochopení nuancí systému. Zůstat aktivní, pravidelně sledovat a upravovat svůj firemní profil je nejlepší klíč k tomu, že se vyhnete neoprávněných změn, nebudete muset řešit pozastavení vašeho firemního profilu nebo řešit falešné recenze.
- Pravidelně kontrolujte aktuálnost a správnost svého profilu.
- Shromážděte a předložte potřebné důkazy pro případné odvolání.
- Využijte zdroje, jako je fórum nápovědy k firemnímu profilu Google, abyste získali odbornou radu.
Tím, že budete informováni a budete reagovat, můžete zachovat integritu a přesnost svého firemního zápisu.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Kristýna Franclová
Foto zdroj: pixabay.com