Jak možná víte, spotřebitelé žijí v takzvaných mikro momentech. Mikro moment je krátký časový úsek, kdy spotřebitel potřebuje něco konkrétního získat, koupit, dozvědět se, někam jít nebo něco udělat. Když se spotřebitelé ocitnou v těchto mikro momentech, jednají rychle a impulzivně, aby uspokojili svou potřebu. Během těchto okamžiků uživatelé častěji používají k přístupu na internet svůj mobilní telefon, jelikož jej mají obvykle po ruce. Často tak vyhledávají zboží či služby, které se nachází v jejich bezprostřední blízkosti.
Ve skutečnosti téměř 33 procent všech mobilních vyhledávání souvisí s polohou. Chcete-li získat více místních zákazníků právě z těchto mobilních vyhledávání, optimalizujte svůj profil ve službě Moje firma na Googlu.
Proč optimalizovat svůj profil Moje firma na Googlu?
Vzhledem k tomu, že více než 52 procent veškerého provozu na internetu pochází z chytrých telefonů, je důležité, aby se vaše firma zobrazovala na těchto zařízeních co nejlépe.
►Moje firma na Googlu je bezplatný nástroj, který umožňuje majitelům malých podniků propagovat informace o své firmě ve vyhledávání a mapách Google.
Prostřednictvím služby Moje firma na Googlu můžete dát zákazníkům vědět nejen to, že je vaše firma v jejich blízkosti, ale můžete zde publikovat i svou provozní dobu, různé informace o vaší provozovně, fotografie, videa a pomoci tak zákazníkovi v okamžiku, kdy hledá firmu ve svém nejbližším okolí, aby se rozhodl právě pro vaši provozovnu. To z této služby dělá jeden z nejúčinnějších nástrojů lokálního SEO.
►Optimalizací profilu služby Moje firma na Googlu dáváte Googlu najevo, že je vaše provozovna pro tyto zákazníky relevantním výsledkem vyhledávání. Optimalizovaný profil tak zvýší vaše šance na zobrazení ve výsledcích místního vyhledávání Google.
Jak optimalizovat službu Moje firma na Googlu
Podle Googlu upřednostňuje lokální vyhledávání nejrelevantnější výsledky pro každý vyhledávací dotaz. Podniky, o kterých má Google úplné a přesné informace, jsou pochopitelně brány jako relevantnější, jelikož se zákazníci snadno dozvědí o tom, co děláte, kde se vaše firma nachází a kdy vás mohou navštívit. Proto do svého profilu uveďte co nejpodrobnější informace, jako je vaše fyzická adresa, telefonní číslo a podrobný popis vašich služeb.
Chcete-li optimalizovat svůj profil, budete muset:
1. Kompletně vyplnit váš profil
2. Vyplnit popis firmy
3. Mít aktualizovanou a správnou otevírací dobu
4. Vybrat správné obchodní kategorie
5. Zvolit použitelné atributy
6. Ověřit svou polohu
Pojďme se nyní na každý z těchto kroků podívat podrobněji.
1. Kompletně vyplňte váš profil ve službě Moje firma na Googlu
Pro uživatele, který hledá firmu podobnou vaší, je velice důležité, aby se dozvěděl co nejvíce informací o tom, co nabízíte. Google se snaží lidem, kteří něco hledají, doručit ty nejrelevantnější výsledky, a proto je důležité, abyste ve svém profilu na Moje firma na Googlu uvedli co nejvíce informací. Podrobně a kompletně proto vyplňte svůj profil.
2. Vyplňte popis firmy
Popis vaší firmy je ve službě Moje firma na Googlu velmi důležitý, jelikož vám umožňuje detailně popsat služby, které poskytujete. Máte k tomu až 750 znaků (písmena, čísla, mezery a interpunkční znaménka) a doporučujeme vám je využít co nejlépe. Můžete například vyzdvihnout některé z vašich nejoblíbenějších produktů a služeb, nebo můžete uvést města, ve kterých služby poskytujete. Čím podrobnější bude tento popis, tím lépe.
3. Udržujte svou otevírací dobu aktualizovanou
Jistě chcete, aby lidé navštívili vaši firmu, když máte právě otevřeno. Pokud se ve vašem profilu píše, že máte otevřeno, ale není to pravda, je to obrovský problém. Zákazník očekává, že mu poskytnete službu, kterou právě potřebuje, a pokud místo toho najde jen zamčené dveře, velice jej tím naštvete. Negativní recenze pak na sebe nenechají dlouho čekat. Otevírací dobu lze kdykoli aktualizovat a můžete také dopředu upravit mimořádné změny například kvůli svátkům.
4. Vyberte správné obchodní kategorie
Když nastavujete službu Moje firma na Googlu, musíte si vybrat vaše primární kategorie, do kterých vaše podnikání spadá. Většina lidí však neví, že těchto kategorií můžete mít vybráno až deset.
Tyto kategorie jsou již v Googlu předdefinovány, takže nemůžete zadat své vlastní, je však důležité použít takové kategorie, které co nejlépe popisují vaši firmu a obor vašeho podnikání. Můžete sice vybrat až deset kategorií, ale to by vypadalo příliš chaoticky. Bohatě postačí, když vyberete dvě nebo tři kategorie.
Pokud například provozujete pizzerii, můžete jako první kategorii zvolit „pizzerie“, jako druhou kategorii „rozvoz pizzy“ a jako třetí kategorii „stravování“. Tato kategorizace vám pomůže rozlišit, zda někdo hledá „pizza v nejbližším okolí“, nebo „rozvoz pizzy v nejbližším okolí“.
5. Vyberte všechny použitelné atributy
Moje firma na Googlu vám umožňuje používat atributy k identifikaci konkrétních vyhledávacích vlastností ve vašem profilu. Výběrem všech příslušných atributů ilustrujete jedinečné vlastnosti vaší firmy.
Je důležité si uvědomit, že atributy, ze kterých si můžete vybrat, jsou dány tím, v jaké obchodní kategorii se vaše firma nachází, přestože existují i některé univerzální atributy, které jsou společné pro více kategorií.
►Nezapomeňte své atributy kontrolovat přibližně jednou za 3 měsíce, protože Google přidává nové atributy podle trendů vyhledávání.
6. Ověřte svou polohu
Moje firma na Googlu je postavena na místním vyhledávání. Optimalizace lokálního vyhledávání se zaměřuje pouze na přilákání místních zákazníků, u kterých existuje pravděpodobnost, že vaši firmu skutečně osobně navštíví. Je samozřejmě zbytečné zobrazovat vaši provozovnu v Brně potenciálním zákazníkům v Ostravě.
Z tohoto důvodu je třeba ověřit vaši adresu (nebo vlastnictví firmy).
Nejčastější způsob ověření polohy je zadání kódu, který vám přijde poštou na adresu vaší provozovny. Adresa musí být reálná, nikoli P.O.Box a podobně. Tato adresa se poté bude zobrazovat na mapě jako místo vaší provozovny, takže vás potenciální zákazníci snadno najdou.
Můžete také nastavit oblast (buď podle okruhu vzdálenosti od vaší adresy, nebo podle výpisu konkrétních měst a PSČ), kde se má vaše firma potenciálním zákazníkům zobrazovat.
►DŮLEŽITÉ: Pokud sídlo své firmy neověříte, nebudete moci využít všech funkcí Moje firma na Googlu.
Závěr
Moje firma na Googlu je výkonný nástroj, který vám pomůže nabídnout vaši firmu v mikro momentech, kdy vás vaši potenciální zákazníci nejvíce potřebují. Stejně jako u většiny marketingových metod je i tato služba tak efektivní jako úsilí, které do její optimalizace vložíte, proto nezapomeňte svůj profil nastavit podle výše uvedených kroků.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com