Jedním ze způsobů, jak zvýšit návštěvnost vašeho webu, je optimalizace pro vyhledávače (SEO). Pomocí SEO dáte vyhledávačům vědět, že je vaše stránka dostatečně kvalitní, což vám umožní umístit se ve výsledcích vyhledávání nad vaší konkurencí. Není třeba dodávat, že čím vyšší umístění, tím více návštěvníků a potenciálních konverzí. Google používá k hodnocení vaší stránky několik stovek různých faktorů, z nichž některé jsou méně důležité a některé naopak více. Níže najdete seznam těch nejdůležitějších. Postarejte se, aby tyto faktory byly na vašem webu na vysoké úrovni, a spolu se skvělým umístěním ve vyhledávačích získáte i možnost oslovit více klientů.
1. Porozumění záměru vyhledávání
Google nezobrazuje výsledky pouze na základě klíčových slov. Jeho algoritmus se snaží pochopit, co jeho návštěvníci skutečně chtějí a jaký záměr se skrývá za jejich vyhledáváním. Udělejte si důkladný průzkum klíčových slov a zjistěte, co vaši zákazníci u vás ve skutečnosti hledají.
►Pochopením záměru svých zákazníků budete moci vytvořit obsah, po kterém skutečně touží, a poskytnout jim informace, které potřebují.
2. Vysoce kvalitní obsah
Google upřednostňuje weby, které poskytují uživatelům užitečné informace. Pokud chcete zlepšit své hodnocení ve vyhledávačích, ujistěte se, že poskytujete uživatelům unikátní, komplexní a užitečný obsah, který jim pomůže vyřešit problém, kvůli kterému na váš web přišli. Články o ničem, přeplněné klíčovými slovy dnes nezaujmou ani návštěvníky, ani vyhledávače. Vyzkoušejte různé typy obsahu a snažte se vaše publikum zaujmout.
►Udělejte si důkladný průzkum klíčových slov, zjistěte, jaké otázky lidé nejčastěji vyhledávačům kladou, a vytvořte obsah, který by je všechny perfektně zodpověděl.
3. Kompatibilita s mobilními zařízeními
Více než 50 % uživatelů používá k přístupu na internet některé mobilní zařízení, jako je telefon či tablet. To znamená, že více než polovina vašich návštěvníků nepřichází z počítače, ale z mobilu. Tento fakt vedl Google v roce 2018 k vytvoření takzvaného "Mobile First" indexu. Výsledkem toho je, že Google při určování pořadí stránek upřednostňuje weby optimalizované pro mobilní zařízení.
Otestujte si své stránky, zdali se zobrazují na mobilních telefonech korektně a zdali jsou čitelné a ovladatelné na všech rozměrech a rozlišeních displeje. Pokud tomu tak není, nasaďte takzvané responzivní zobrazení, které automaticky přizpůsobí rozvržení stránky velikosti displeje, na kterém se zobrazuje. V opačném případě budete přicházet o velké množství klientů, které získají vaši konkurenti.
4. Rychlost načítání stránky
Podle průzkumů se pravděpodobnost okamžitého opuštění stránky zvyšuje přímo úměrně době načítání stránky. Zákazníci nechtějí čekat na načtení stránky, chtějí mít vše ihned, obzvláště pokud k přístupu na internet používají mobilní telefon. Pokud máte vyšší míru okamžitého opuštění než je obvyklé, Google z toho vyvodí, že váš web nesplňuje požadavky a potřeby uživatele. Pokud návštěvníkům nedokážete poskytnout pozitivní uživatelskou zkušenost, vaše hodnocení se sníží. Zjistit, jak rychle se vaše stránka načítá a co ji případně zpomaluje, můžete pomocí nástroje Google PageSpeed Insights, který je zdarma. Po zadání adresy stránky se vám ukáže rychlost, jakou se vaše stránka načítá. Vaším cílem je, aby číslo bylo zelené. Pokud je oranžové nebo nedej bože červené, znamená to, že vaše stránka nefunguje správně. Zobrazí se vám také analýza, která napoví, co byste měli na vašem webu upravit, aby se načítal rychleji.
5. Kvalitní zpětné odkazy
Google chce svým uživatelům poskytovat užitečné a autoritativní webové stránky. Chcete-li, aby váš web byl považován za autoritu ve vašem oboru, začněte získávat zpětné odkazy z jiných autoritativních webů, zabývajících se stejným tématem. Nezáleží zde přitom na množství, ale hlavně na kvalitě.
►Největší sílu mají odkazy ze stránek, které mají samy vysokou autoritu a návštěvnost.
Optimalizujte své stránky
Optimalizace pro vyhledávače, neboli SEO, není jednoduchá disciplína. Dostat se na vrchol dá práci, obzvláště v hodně konkurenčních oborech. Faktorů, které vyhledávače při rozhodování o umístění vaší stránky ve výsledcích berou do úvahy, je mnoho a jejich skutečný počet znají pouze inženýři v Google. Pokud se však zaměříte na těchto 5 nejdůležitějších faktorů, budete mít vykročeno správným směrem k překonání konkurence, která optimalizaci pro vyhledávače zatím opomíjí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com