4 užitečné tipy na využití schopnosti umělé inteligence pro tvorbu reklamních textů

využití schopnosti umělé inteligence pro tvorbu reklamních textů
Zapojte generativní umělou inteligenci do přípravy PPC kampaní. Nechte ji psát reklamní sdělení, a třeba budete mile překvapeni jejich zněním i účinkem.

Poznejte, jak pomocí vyspělých technologií AI vytvářet a vylepšovat reklamní sdělení v kampaních. Potenciál umělé inteligence se vám bude hodit od hledání nápadů až po výsledné ladění obsahu. Ušetříte čas a o kvalitu rozhodně nepřijdete.

Co o sobě umělá inteligence poví?

Generativní AI je ohromný nástroj pro tvorbu obsahu včetně copywritingu PPC reklam. Je potřeba jej však používat rozumně. Nejde totiž o pouhé generování obsahu, který zkopírujete a někam vložíte, ale o podporu vašeho tvůrčího procesu.

Když budete umělou inteligenci používat správně, může zdokonalovat vaše sdělení, přivést vás k novým ideám a díky kombinaci dat s kreativou také lépe propojit s publikem.

Zeptáte-li se například ChatGPT, proč je dobré zapojit umělou inteligenci do psaní reklamy pro Google Ads, dostane se vám přibližně těchto odpovědí:

  • Dynamické generování titulků,
  • Optimalizované copy podle klíčových slov,
  • Personalizované texty reklam,
  • Sezónní faktory (začlenění horka v létě a sněhu v zimě).

Umělá inteligence nepřekvapila ani neoslnila, obzvlášť pokud uvažujete správným směrem, že nechcete nechat kompletní obsahový marketing kampaní jenom na ní. Z toho vyplývá, že je potřeba se zamyslet nad tím, co pro vás AI může dělat a měla by dělat.

Díky následujícím praktickým doporučením zvládnete používat generativní AI a velké jazykové modely (LLM) pro tvorbu reklamních textů bez ztráty originality a hodnoty sdělení.

1. Neotřelé nápady AI

Jednou z hlavních předností umělé inteligence při tvorbě obsahu, ať už jde o reklamní copy nebo blog, je její pestrost. A v té vyniká především nástroj LLM.

Přestože jeho odpovědi bývají pouze obecné, dají vám množství podnětů pro nové nápady a rozjetí kreativity.

Když zadáte AI pokyn ve stylu “Najdi mi tipy, jak používat generativní umělou inteligenci a LLM pro reklamní copywriting,” dokáže vám poradit a poskytnout výborný materiál k zamyšlení o tom, co je dobré psát, a co naopak ne.

Počítejte s tím, že LLM vygenerují jen nejběžnější výsledky a jejich prosté kopírování vám tak nepřinese žádnou větší hodnotu nebo jedinečnost. Snažte se pomocí několika vhodných dotazů ke konkrétnímu tématu získat odpovědi použitelné k rozproudění vlastních myšlenek a nových nápadů.

2. Návrhy pro A/B testování

Zkoušíte-li účinnost drobných vylepšení reklamních sdělení pomocí rozdělených A/B testů, i s tím vám umělá inteligence pomůže. Své výtvory vložíte do LLM a požádáte o vygenerování různých variant.

Výsledky vám opět poslouží víceméně pro inspiraci a měli byste si s nimi ještě ”pohrát”, aby zapadly do celkového vyznění copywritingu.

Odpovědi samozřejmě nejsou úplně dokonalé, ale nezačínáte od nuly a máte nějaký základ s myšlenkami, které by vás jinak třeba ani nenapadly.

3. Texty vyhovující různým odvětvím

Marketéři zabývající se placeným vyhledáváním obvykle musí řešit, jak úžasné prodejní texty sladit s oborovými zásadami společnosti Google.

Pro reklamy firem podnikajících ve zdravotnictví, finančních službách nebo nemovitostech jsou stanovena zvláštní pravidla určující, co je a není možné spotřebitelům sdělovat.

Necháte-li své reklamní copy zkontrolovat umělou inteligencí, můžete si díky odhalení případných nesrovnalostí zjednodušit celý proces a předejít potížím, které by mohly nastat po zveřejnění závadné reklamy.

4. Bleskurychlé korektury

Pečlivá korektura textu je nedílnou součástí práce každého copywritera.

Jenže jak známo, i mistr tesař se někdy utne, a tak je dobré mít ještě jedny oči, které se na obsah podívají a zkontrolují jeho správnost. Ty oči vám poskytne jazykový model LLM.

Text pro korekturu umělou inteligencí stačí zkopírovat a požádat: “Proveď pravopisnou a stylistickou úpravu se zvýrazněnými změnami.” Žádost o označení změn je dost důležitá, protože bez jejich zvýraznění si budete muset souběžně pročítat původní i opravený text a sáhodlouze v nich hledat, co AI upravila.

Závěrečné úvahy

Tyto tipy nemají sloužit jako návod k bezmyšlenkovitému kopírování fádního obsahu generovaného umělou inteligencí, kterého je už teď plný internet.

Při používání AI se nenechte připravit o to, čím nad roboty vynikáte: lidskost, originalitu a kreativitu.

Umělá inteligence nevyřeší nástrahy spojené s tvorbou reklamních textů mávnutím kouzelného proutku. Má podpořit efektivitu vaší práce, ne ji převzít za vás.

Účinnost této podpory pak závisí čistě na tom, jak schopnosti AI využíváte. Váš jedinečný přístup k podnikání a porozumění jeho principům jsou nenahraditelné.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp