Víte, jaký faktor významně ovlivňuje konverzní poměr, ale i konverze vracejících se zákazníků? Proč se uživatelé na váš web vracejí? Je to UX, tedy uživatelský prožitek.
UX je zkrátka velmi důležitým faktorem každého webu. Pokud uživatel nenajde informace, které hledá, v několika sekundách, zpravidla z webu odejde a už se nikdy nevrátí. Podívejme se proto společně na několik návyků, které je třeba mít, aby bylo dodrženo správné UX a uživatel se na webu pohyboval intuitivně.
Provádějte pravidelné průzkumy
Snažte se na základě pravidelných průzkumů zjistit, zda se uživatelé na vaší stránce ztrácí a kde. Skvělým nástrojem na sledování chování uživatelů na webu je například Google Analytics. Stačí kliknout na záložku Chování a dále tok chování. Na grafu krásně uvidíte, ze které stránky uživatelé odcházejí nejvíce. Na tu byste se pak měli zaměřit.
Zkuste se pak na vaše stránky podívat a zhodnotit z pohledu uživatele, zda je vše jednoduše vyhledatelné, zda zde nejsou některé prvky frustrující a rušivé a zda je stránka přehledně uspořádána. To vše je zkrátka důležité. Ukažte svůj web například několika známým a požádejte je, aby našli konkrétní informace. Když budete pečlivě sledovat, jak se na webu chovají a zda skutečně našli to, co měli, snadněji poznáte, co by bylo dobré vylepšit.
Analyzujte uživatele v pravidelných intervalech
Každý uživatel je jiný, a přece určité cílové skupiny mají podobné chování. Důležité je vědět, kdo je tou vaší cílovou skupinou a pravidelně analyzovat chování uživatelů. Nestačí sledovat jen jednou, protože trendy se zkrátka mění. A i vaši cíloví uživatelé se mění.
Nástroje umožňující zpětnou vazbu
Umožněte uživatelům vašeho webu poskytnout vám zpětnou vazbu. Stačí mít na webu možnost chatu, diskuzi nebo dobře viditelný telefon, na který mohou zavolat v případě jakýchkoliv dotazů. I díky těmto možnostem snadno naleznete chyby na svých webových stránkách.
Navíc, výše zmíněné nástroje vám pomohou zjistit, jaký vaše cílová skupina používá slova. Tento poznatek pak budete moci reflektovat ve svých textech.
Vždy se ptejte „Proč?“
Sledovat analytika je velice důležité. Ale když například zjistíte, že míra konverze stoupla o x %, měli byste se ptát, proč? Provedli jste na svých webových stránkách jakékoliv změny? Spustili jste facebookovou kampaň nebo PPC reklamu?
Zkuste například zjistit důležité informace prostřednictvím A/B testování, které probíhá tak, že vytvoříte dvě vstupní stránky s rozdílnými prvky. Na stránce A budou například jiné nadpisy nebo jiné barvy tlačítek. Pak už jen stačí sledovat, která varianta lépe funguje lépe.
Závěr
Uživatelský prožitek je důležitý. Dejte svým zákazníkům možnost najít důležité informace jednouchou cestou a poskytněte jim web se zajímavým obsahem. Veďte je z PPC reklamy na stránku, na které se neztratí. Toto je totiž základem úspěchu!
autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
adroj: ppchero.com, google.com, searchenginewatch.com, foto: pixabay.com