4 marketingové strategie pro Facebook Messenger, které byste měli zkusit

Reklamy ve Facebook Messenger
Facebook Messenger se rychle stává široce používaným marketingovým kanálem. Je snadné pochopit proč – míra otevření 80 %, 60 % míra prokliků a vysoké konverzní poměry.

Zde jsou čtyři specifické funkce služby Facebook Messenger, které vám pomohou získat podobné výsledky:

1. Comment guard (autorespondér)

2. Chat blasting (hromadné zasílání zpráv na Messengeru)

3. Kliknutí na reklamu v Messengeru

4. Chat widget

1. Comment Guard (Automatický odpovídač na Facebookové příspěvky)

Comment Guard je robot, který hlídá vaše facebookové příspěvky a odpovídá na ně. Pokud někdo okomentuje váš příspěvek, automaticky od vás obdrží zprávu prostřednictvím Facebooku. Funguje to stejně jako běžný autorespondér – jakmile někdo okomentuje váš příspěvek, dostane obratem předem připravenou odpověď. Pokud na odpověď autorespondéru zareaguje, můžete jej poté oslovit s konkrétními obchodními nabídkami. Comment Guard je mezi obchodníky oblíben z několika důvodů.

Jde o skvělý způsob, jak si vybudovat publikum. Každý, kdo okomentuje váš příspěvek a poté odpoví na zprávu zaslanou chatbotem, je zařazen do marketingového seznamu, na který posléze můžete cílit PPC reklamu.

Tato taktika navíc pomáhá zvyšovat zapojení uživatelů u vašich příspěvků, takže algoritmus Facebooku bude tento příspěvek upřednostňovat, což zvýší zapojení uživatelů ještě více. Comment Guard je navíc zcela zdarma.

Jak vytvořit post, který by uživatelé často komentovali?

  • Kvízy nebo hádanky: Vytvořte kvíz nebo hádanku a požádejte lidi, aby do komentářů napsali správnou odpověď.
  • Obrázky: Požádejte lidi, aby odpověděli na otázku pomocí obrázku. Například: „Jak se dnes cítíte? Odpovězte obrázkem!“
  • Dokončování vět: Nabídněte lidem úvodní větu a požádejte je, aby do odpovědi napsali její dokončení. Například: Dnes večer se cítím jako…
  • Průzkumy: Průzkumy mohou přinést spoustu komentářů, a přitom je lze velmi snadno vytvořit. Průzkum může tvořit i odpověď na zcela banální otázku, například: „Máte raději kočky, nebo psy?“
  • Názory: Lidé rádi sdílejí svůj názor. Nastolte téma a nechte lidi komentovat a vyjadřovat jejich myšlenky a pocity.
  • Kontroverzní tvrzení: tímto způsobem můžete snadno rozproudit konverzaci. Například, nové album zpěváka XY nestojí za nic, co myslíte? Samozřejmě, vyberte si téma, které je příbuzné tématu vašich stránek a produktu, který budete později chtít propagovat.

Zde je několik dalších triků, které můžete použít k získání většího efektu ze svého automatického odpovídače.

  • Přidejte Comment Guard na populární příspěvky. Vytvoříte-li příspěvek, který budí hodně zájmu návštěvníků, přidejte k němu Comment Guard co nejdříve.
  • Propagujte příspěvky, u kterých předpokládáte, že by mohly získat hodně komentářů.

Udržte zájem návštěvníka. Získání komentáře k příspěvku je pouze prvním krokem. Musíte udržet zájem návštěvníka i po odpovědi od chatbotu. Přidejte do odpovědi nějakou lákavou návnadu, například e-book zdarma.

2. Chat blasting – Hromadné zasílání zpráv na Messengeru

Princip Chat blastingu je jednoduchý: Zasílá konverzaci na Messengeru všem lidem z vašeho seznamu. Chat blasting je podobný jako hromadný e-mailing, ale mnohem lepší. Zatímco u e-mailového marketingu můžete být rádi za 5 % otevřených mailů, u hromadných zpráv na Messengeru snadno dosáhnete 70–80 % otevření. Než však budete moci hromadné zasílání používat, musíte Facebook požádat o povolení této funkce. Není na tom nic složitého, ze své stránky na Facebooku jděte na „Nastavení“, „Platforma Messengeru“ a poté sjeďte dolů na „Rozšířené funkce zpráv“ a klikněte na „Požádat“.

Žádosti jsou zpracovávány ručně, takže celý proces kontroly může trvat i několik dní, v některých případech i více než týden. Hlavní věc, kterou je třeba mít na paměti, je to, že tímto způsobem nemůžete posílat reklamní obsah.

Messenger - rozšířené funkce zpráv

Samozřejmě že možnost rozeslat tímto způsobem návštěvníkům reklamu zní lákavě, ale nebude to fungovat. Facebook vyžaduje, abyste potvrdili prohlášení, že vaše stránka nebude používat hromadné zasílání zpráv k odesílání reklam nebo propagačních zpráv a bude dodržovat zásady programu Messenger a standardy komunity Facebooku. Mějte na paměti, že každý, kdo dostane hromadnou zprávu, se musí nejprve přihlásit. Vaším cílem by proto mělo být, aby jejich přihlášení proběhlo hladce, jednoduše a příjemně.

"Použití hromadných zpráv je účinný způsob, jak udržet vysoký stupeň aktivity u svých nejoddanějších fanoušků a získat nové lidi do marketingového publika."

 3. Kliknutí na reklamu v Messengeru

Kliknutí na reklamu v Messengeru je typ reklamy na Facebooku, u které je konverzí akce „Odeslat zprávu“. Namísto kliknutí na nabídku nebo na další informace vám uživatel pošle zprávu na Facebooku.

Reklamy v Messengeru mají mnoho výhod. Každý, kdo vám pošle zprávu, se dostane do vašeho kontakt listu. Získáte všechny jeho údaje, včetně jména, telefonního čísla, e-mailu, fotografie, i informací o jeho zálibách. Reklamy v Messengeru jsou také mnohem levnější než běžné Facebook reklamy. Můžete tedy výrazně ušetřit.

U tohoto typu reklamy se návštěvník stává součástí interaktivního dialogu s chatbotem, který jej může provést nákupním procesem až k finální koupi vašeho produktu či služby. Funguje to opravdu skvěle. Tento typ interakce je totiž mnohem přesvědčivější než jednoduchá nabídka na vstupní stránce. Navíc si můžete nastavit chatbot tak, aby si uživatelé mohli kdykoliv promluvit se skutečnou osobou.

Reklamy ve službě Messenger mají v současnosti obrovský marketingový potenciál, jelikož je zatím nepoužívá tolik obchodníků jako ostatní marketingové kanály.

Facebook Messenger

4. Chat Widget

Chat Widget je tlačítko na vašich webových stránkách, které návštěvníkům umožňuje posílat zprávy. Pravděpodobně jej již znáte.

Kliknutím na tlačítko „Pokračovat jako“ se spustí chatbot.

Jakmile uživatel na tlačítko klikne, získáváte lead. Možná jste slyšeli, jak Live chat na stránkách dokáže zvýšit aktivitu návštěvníků.

Podle statistik můžete pomocí živého chatu na svých webových stránkách zvýšit zapojení uživatelů až o 40 %. To zní skvěle, dokud si neuvědomíte nevýhody:

  • Live chat vyžaduje živé lidi. Živí lidé jsou drazí.
  • Zákazníci chtějí 24/7 servis a nonstop provoz Live chatu vás vyjde ještě dráž.
  • Live chat je pomalý. Může to trvat 5–15 minut, než uživatel dostane odpověď, a ještě déle, než získá odpověď na svou otázku.
  ►Messenger Chat Widget všechny tyto nevýhody snadno odstraní.  
  • Chat Widgety v Messengeru jsou plně automatizované a prakticky zdarma.
  • Messenger chatboty jsou k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
  • Chat Widget přidá každou osobu jako kontakt v Messengeru, čímž na ni získáte veškeré kontakty.
  • Messenger chatboty reagují okamžitě.
 

Zde je několik tipů pro optimalizaci Chat Widgetu v Messengeru

  • Oslovujte uživatele jménem.
  • Připomeňte svým návštěvníkům, že si mohou konverzaci kdykoli přečíst v programu Messenger, na mobilu nebo v počítači, nejen v Chat Widgetu.
  • Naprogramujte chatbot, aby se zeptal na e-mailovou adresu uživatele, jeho telefonní číslo nebo cokoli jiného, ​​co považujete za důležité.
  • Vždy uživatelům poskytněte několik možností. Zákazník by měl mít pocit, že je to on, kdo řídí konverzaci.
  • Pokud máte k dispozici živého operátora, sdělte to uživateli. Pokud uživatelé chtějí mluvit s živým člověkem, dejte jim tuto možnost a řekněte jim, jak jej kontaktovat.
  • Chatbot vám pomůže získat nové zákazníky. Jakmile někdo zahájí konverzaci z miniaplikace chatu na vašich webových stránkách, zařadí se zároveň do seznamu kontaktů pro budoucí retargeting.
  • Pokud vaše stránky běží na WordPressu, můžete použít plugin WP-Chatbot.

Facebook Messenger marketing se vyplatí

Tyto čtyři taktiky vám pomohou velmi efektivně získat nové zákazníky. Hlavní myšlenkou každé z nich je interaktivita. V dnešní době již nevystačíte s pouhým oslovením potenciálních zákazníků pomocí marketingového sdělení, v očekávání, že budou nakupovat. Lidé chtějí poutavý, pohlcující a interaktivní zážitek, který jim může poskytnout právě Messenger marketing. Vyzkoušejte tyto čtyři funkce služby Messengeru a získáte jednu z nejpřesvědčivějších metod marketingu, které jsou dnes k dispozici.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp