4 kroky k vylepšení vaší remarketingové kampaně
Remarketing může vašemu podnikání nemálo pomoci. Stejně jako PPC ale neumí zázraky a nebude fungovat automaticky. I zde je potřeba dodržet několik základních pravidel a neustále aktualizovat, vyhodnocovat a optimalizovat remarketingovou kampaň tak, aby byla skutečně efektivní. Je důležité uvědomit si, na koho chcete svou kampaň zacílit, a také kdy, jak a kde budou vaše reklamy zobrazovány a co budete chtít svému cílovému publiku sdělit.
Kdo je vaše publikum?
V první řadě je třeba uvědomit si, že publikum, na které cílíte, je nejdůležitější součástí vaší kampaně. Standardně inzerenti dělají chybu v tom, že zahrnou do remarketingové kampaně veškeré publikum, které již navštívilo jejich webové stránky. Kategorie „všichni návštěvníci“ však není dostatečně konkrétní.
Snažte se proto co nejvíce segmentovat své publikum, například na základě jednotlivých stránek, které toto publikum navštívilo. reklamní kampaň pak přizpůsobte jednotlivým segmentům. Jste například prodejce krmiv pro zvířata? Pak jistě vaše stránky navštívilo publikum, které má doma kočku, psa nebo hlodavce. Vaši reklamní kampaň můžete zacílit na majitele jednotlivých druhů zvířat.
Skvělým nástrojem pro budování seznamů publika je také Google Analytics. Díky tomuto nástroji máte možnost zacílit na publikum na základě chování, jako je čas strávený na webu nebo zobrazení stránek. Segmentovat publikum můžeme také na základě demografických údajů (pohlaví, region, jazyk atd.).
Co bude obsahem vašich reklam?
Podívejte se na vaše reklamy a jejich zobrazení v rámci obsahové sítě a běžného vyhledávání. Jsou reklamy všude stejné? Pokud ano, rozhodně stojí za to, otestovat více variant. Tento krok je důležitý zejména v případě, kdy se zaměřujete na uživatele, kteří přišli prostřednictvím placené reklamy.
Vaše reklamy by měly být relevantní vůči publiku, na které cílíte. Pokud si tedy uživatel prohlíží na vašem webu běžecké boty, reklama, která na něj bude cílena, by se měla zaměřovat na běžecké boty, nikoliv na obuv obecně.
Jsou také vaše textové a grafické reklamy přiřazeny separátním reklamním skupinám? Má každé publikum přiřazenu svou reklamní skupinu? A má každé publikum svou reklamní sestavu? Jsou vaše reklamní kampaně segmentovány dle tématu? Ujistěte se, že struktura reklamy dává smysl a je srozumitelná pro každého, kdo ji navštíví.
Kde budou vaše reklamy zobrazovány?
Kdykoliv odstraňujete kampaně s velmi nízkým výkonem, podívejte se, kde byly tyto reklamy zobrazovány. Zkontrolujte všechna umístění, za která jste sice utratili spoustu peněz, ale konverzí jste získali málo. Zhodnoťte obecně umístění, které je naprosto irelevantní. Toto je nejjednodušší způsob, jak snížit zbytečné plýtvání finančními prostředky.
Jak často budou vaše reklamy zobrazovány?
Na tento aspekt je velice často zapomínáno, nicméně, není však o nic méně důležitý. Funkce, kterou je zde možné použít, se nazývá „omezení frekvence“. Frekvence je chápána jako průměrný počet zobrazení reklamy unikátnímu uživateli během zadaného časového období. Díky funkci omezení frekvence můžeme nastavit maximální počet zobrazení každému uživateli v rámci daného časového období v obsahové síti.
Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv
Zdroj: google, ppchero, wordstream, obrázek: flickr