V marketingu neustále naznačujeme, jak je autenticita tajnou omáčkou psaní skvělého obsahu. Co tím vlastně chceme říct? Slovo „autentický“ je krásný, ale vágní pokyn. Ale „nikdo neví, co přesně znamená.“
Dalo by se říci, jako by se „autenticita“ stala módním slovem. Ale i módní slova mají v marketingu své místo. Nabízejí stručné a hezké způsoby, jak říci, co máme na mysli, aniž bychom slovo museli pokaždé hláskovat. Neznamená to, že bychom občas neměli přezkoumat definici, abychom se ujistili, že jsme nesešli z cesty. Proto jsme chtěli nabídnout tento hlubší ponor do toho, co to znamená. Co opravdu znamená psát autentický obsah.
1 — Co je vlastně autenticita?
Co je na autenticitě zajímavého? Každý ji chce od jiných lidí, ale může být těžké udělat si vlastní práci na její identifikaci zevnitř. Ta věda. To je autenticita. Nejde o krutost, spíš bychom to nazvali jako nepřikrášlenou pravdu. Autenticita je odvozena od toho, kdo jste. Ať už se jedná o vaši značku, pracovní sílu nebo jste to vy sami.
2 — Identifikace vašeho autentického hlasu
Jako spisovatel plníte text shora dolů. Kontrolní seznam vám pomůže opět najít střed, když hledáte svůj autentický hlas.
Vy jste Značka
Tvůrci obsahu B2B jsou umělci, kteří si oblékají háv identity značky a chytře zvolenými slovy oslovují publikum jako zosobnění jakéhokoli produktu, služby nebo myšlenky, kterou značka nabízí.
Autentičnost značky je docílena tak, že ctíte dohodnuté hodnoty a poslání značky prostřednictvím vašeho psaní. Dobrou zprávou je, že více organizací objasňuje, jak jsou tyto hodnoty zaměřené na lidi na úrovni značky. Vy můžete pomoci tyto hodnoty rozšířit do celého světa.
Značka, pro kterou píšete, může být tou nejlepší v oboru, skládajícího se z tisíců pracovníků rozmístěných po celém světě. Nebo to může být hrstka vizionářů pracujících ve dne v noci na spuštění další skvělé věci.
Můžete být oslovení k tomu, abyste napsali jménem libovolného počtu vedoucích odborníků ve vaší organizaci. Autenticita je důležitá pro přidání chuti jejich hlasu do sdělení vaší značky.
Buďte sami sebou
Jako tvůrci obsahu B2B píšete zpoza masky. Neznamená to však, že nemáte co nabídnout. Když si dovolíte proniknout své vlastní hluboké studnice osobních zkušeností, povýšíte své psaní od značky k poutavému příběhu. A to i v případě, pokud budete psát o tom nejspeciálnějším softwarovém řešení.
Poznatky o lidské povaze můžete snadno získat z barmanství. Na vysoké škole vám taky dali moudrost, která vás informuje o tom, jak přistupujete k problémům u lidí, kteří jsou vystresovaní a přepracovaní (vaše klientela od pondělí do čtvrtka), a jak vyjádřit nestydatou nezávaznost (pátek a sobotní dav).
S největší pravděpodobností byste tyto příběhy neměly vyprávět přímo, ale psaní bude vycházet ze vzpomínek. Váš mozek je v prostoru zaměřeném na člověka. A přesně tohle je ta tajná omáčka autentického psaní.
3 — Proč potřebujeme autenticitu v B2B marketingu
Lidé neuvažují o B2B nákupech jako o emocionálním nákupním rozhodnutí. Ale pokud jsou to zapojení lidé, jsou do toho zapojeny také emoce. „Už nestačí zákazníky informovat, musíte jim to dát pocítit.“ Tato slova spoluzakladatele a generálního ředitele společnosti TopRank Marketing, Lee Oddena, odráží pohyb v rámci B2B marketingu. Obohacujte obsah prostřednictvím spojení se zákazníky na lidské úrovni. Tento sortiment také odráží důvod, proč obsah zaměřený na člověka je a bude pro B2B marketing neocenitelný.
Vaše B2B publikum jsou také lidé
Tohle by měl být ten největší důvod, proč by se obsahový marketing měl snažit být autentický. B2B marketing se příliš dlouho zaměřoval na spojování ozubených kol průmyslu a zapomínal na to, že my jsme ta ozubená kola.
Zákaznická studie Gartner nedávno odhalila několik zajímavostí o nákupní cestě B2B:
- 89 % kupujících se domnívalo, že informace, se kterými se setkali u nedávného nákupu, byly obecně vysoce relevantní, průkazné a kvalitní. Ale…
- Více než polovina dotázaných B2B kupujících uvedla, že se cítí ohromeni množstvím důvěryhodných informací, se kterými se v rámci své nákupní cesty setkali.
Povznést se nad hluk vyžaduje jiný přístup a lepší způsob, jak se odlišit jako značka, jako prodejce nebo jako lidská bytost. Je důležité přijmout autenticitu.
Jde o řešení problémů lidí
Za každým problémem B2B je problém lidí. Představme si to na příkladu: V továrně se rozbil stroj. Manažer o tom neví do doby, dokud není příliš pozdě a došlo k vážnému poškození. Díl je zaseknutý někde v přepravním kontejneru, takže řada dílů je pozadu. To znamená, že každý musí táhnout přesčas, aby všechno fungovalo, jak má. Chybí spousta rodinných večeří a malých ligových zápasů. Software, který by upozornil správce na potenciální problémy stroje, jim mohl pomoci vyhnout se této celé řadě problémů. A který problém je v tomto seznamu tím nejdůležitějším? B2B bylo vždy řešení problémů lidí.
Vaše značka vás potřebuje
Vy jste tou tajnou omáčkou pro autenticitu psaní obsahu a psaní autentického obsahu je tajnou omáčkou pro výjimečný B2B marketing.
Společnost Gartner se zabýval stavem B2B marketingu a prodeje v příštích pěti letech. „To nejlepší prodejní oddělení vybaví prodejce tak, aby zapojovali zákazníky informacemi hodně odlišně. Prodejci se přeorientují ze zdroje informací na pomoc zákazníkům, aby pochopili vše, co se učí, bez ohledu na zdroj“. Ponořte se hluboko, ponořte svou autenticitu a dostaňte se k řešení problémů lidí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com