Google Ads nedávno rozeslal svým PPC inzerentům e-mail, ve kterém je upozorňuje na některé změny v cílení na publikum a ve funkcích reportování. Tyto změny jsou poměrně drobné a některé z nich se již začaly zavádět do PPC účtů. Co nás tedy čeká?
Opakované použití publik
Inzerenti budou moci opakovaně používat publika napříč PPC kampaněmi. Když vytvoříte publikum, které chcete použít v kampani, Google Ads ho uloží, abyste ho mohli znovu použít v budoucí kampani.
Tato funkce je nyní k dispozici pro použití jako signál publika v kampani Performance Max, ale brzy se objeví také v kampaních Discovery a Video Action. Podle toho, co tvrdí zdroje z Google, se možnost opakovaného použití publika v příštích měsících rozšíří na další typy PPC kampaní.
Nové názvosloví
Google Ads přejmenovává některé klíčové termíny v přehledech publika a v celém Google Ads účtu. V některých účtech jste si toho již mohli všimnout.
Nové statistiky publika
Google konsoliduje statistiky publika do nové karty Publikum. Nachází se v navigační nabídce na levé straně a najdete na ní hlášení o demografických údajích, jednotlivých segmentech publika a vyloučeních. Podle Googlu se jedná o "zjednodušený pohled" který sjednocuje náhled na všechny stejné funkce reportingu. Jedná se o další změnu, kterou jste již mohli zaznamenat v některých účtech.
Proč by vás tyto změny v Google Ads měly zajímat?
Namísto ručního přestavování publik v každé kampani umožní nová opakovaně použitelná publika inzerentům ušetřit čas a zároveň zachovat konzistentní cílení napříč kampaněmi. Zkušenost by měla být podobná tomu, jak se v současnosti chovají vlastní segmenty, kdy jednou vytvořené publikum lze použít v jakékoli kampani namísto ručního odškrtávání typů v každé kampani. Změny v segmentech publika se pak budou distribuovat do všech kampaní, které na daný segment publika cílí.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Vlastimil Malík
Foto zdroj: pixabay.com