10 alternativ k reklamám Google a Facebook

PPC reklama
K PPC reklamám na Google a Facebook Ads existuje mnoho alternativních možností, které mohou oživit váš marketingový mix. Jak na to?

Všichni víme, že v odvětví placené reklamy dominují Google a Facebook. Inzerenti, kteří na těchto platformách dosáhli maximálního zásahu cílové skupiny, se musí poohlédnout po dalších přírůstcích jinde. Proto jsme vytvořili tohoto průvodce: pomůže vám začít a pokračovat v diverzifikaci vašeho mixu PPC reklamy.

Než se do něj ponoříme, zopakujme si některé výhody diverzifikace výdajů na placená média:

  • Dosah cílového publika: Různé platformy mají odlišné uživatelské základny, což vám umožňuje oslovit různé segmenty vašeho cílového publika. Diverzifikací získáte možnost oslovit více lidí a potenciálních zákazníků na různých místech na internetu.
  • Snížení rizika: Investovat do jediné platformy může být riskantní, protože jakékoli změny algoritmů nebo pravidel platformy mohou dramaticky ovlivnit výkonnost vašich reklamních kampaní. Diverzifikace snižuje toto riziko tím, že rozprostře vaše investice na více kanálů.
  • Optimalizace výdajů: Diverzifikací na různé platformy můžete identifikovat ty, které přinášejí nejlepší návratnost investic (ROI). Různé platformy mohou být efektivnější pro různé typy produktů nebo služeb. Tím můžete lépe přizpůsobit své investice a optimalizovat výdaje na reklamu.
  • Konkurenční výhoda: Pokud vaše konkurence není na některých platformách aktivní, můžete získat konkurenční výhodu tím, že oslovíte publikum na těchto místech. Diverzifikací můžete zaujmout nové zákazníky, kteří mohli být dříve exkluzivními zákazníky konkurence.
  • Testování a optimalizace: Různé platformy nabízejí různé možnosti cílení, formáty reklam a analytické nástroje. Diverzifikace umožňuje provádět testy a optimalizovat vaše kampaně na základě výsledků. Zjistíte, které strategie nejlépe fungují pro vaše cílové publikum a můžete se lépe přizpůsobit jejich potřebám.
  • Multikanálový marketing: Diverzifikací PPC reklamy na různé platformy můžete podpořit vaše další marketingové aktivity. Integrování PPC reklamy s organickým vyhledáváním, sociálními médii a dalšími kanály může vést k synergii a celkově zvýšit účinnost vaší marketingové strategie.

1. Microsoft Ads

Microsoft Ads, dříve známá jako Bing Ads, zobrazuje PPC reklamy i na dvou dalších nezapomenutelných vyhledávačích: AOL a Yahoo. Ačkoli jsou Yahoo, AOL a Bing využívány mnohem méně než jejich protějšek Google, stále mají cenné uživatele (hlavně v USA), které lze nalézt pouze na těchto vyhledávačích a jejich syndikovaných vyhledávacích partnerech.

Ještě pozoruhodnější, pokud jde o růst pro vaši značku, je, že publikum sítě Bing zahrnuje 60 milionů uživatelů vyhledávajících na stolních počítačích, kteří nebyli osloveni na Googlu, podle údajů společnosti comScore, citovaných společností Microsoft. Reklama společnosti Microsoft má obvykle nižší CPC ve srovnání s reklamou Google, ale s touto skutečností obvykle souvisí nižší objem návštěvnosti ve srovnání s Googlem.

2. Quora

Quora je jedinečná reklamní platforma s vysokou intenzitou, která se ideálně hodí k oslovení zákazníků, kteří hodnotí a zkoumají produkt nebo službu. Lidé chodí na Quoru klást otázky a číst a sdílet zasvěcené odpovědi. Patří mezi ně i lidé, kteří hledají spolehlivé informace o vašich produktech, konkurenci a oboru. To poskytuje inzerentům příležitost ovlivnit lidi ve fázi zvažování jejich nákupního procesu. Obsah na serveru Quora je organizován ve formě otázek a odpovědí. Otázka je označena jedním nebo více tématy (např. malé podnikání nebo startupy). Pomocí Quora Ads máte možnost cílit na obsah na Quora (kontextové cílení) nebo cílit na určité lidi na základě chování (cílení na základě lidí nebo chování). Co se týče dosahu, Quora má v současné době celosvětové publikum čítající více než 300 milionů unikátních návštěvníků měsíčně.

3. AdRoll

AdRoll je známá a hojně využívaná platforma pro retargeting. AdRoll oslovuje publikum napříč službami Google, Facebook, Instagram a více než 500 předními reklamními sítěmi. Podle stránek AdRoll mají jejich zákazníci v průměru 5násobnou návratnost výdajů na reklamu. AdRoll nabízí i další produkty mimo pouhý retargeting. Patří mezi ně prospecting (programatické zobrazení), e-mailový retargeting a AdRoll Video Ads. AdRoll Video Ads jsou nyní k dispozici pro retargetingové i prospectingové kampaně a lze je zobrazovat ve streamu i mimo něj.

4. Amazon

Amazon je gigantickou silou na poli elektronického obchodování, a to jak v USA, tak po celém světě. Pro obchodníky v oblasti elektronického obchodu je tedy Amazon nevyhnutelným hráčem, na kterého by měli zaměřit svou pozornost. Přestože s sebou nese určité riziko, nabízí i mnoho příležitostí pro podnikatele, kteří jsou ochotni věnovat pozornost jeho marketingovým strategiím a produktovým nabídkám. Pokud jste dobře informováni a pečlivě zvážíte své možnosti, může spolupráce s Amazonem přinést vašemu podnikání značný úspěch.

Pokud chcete investovat do PPC reklamy společnosti Amazon, měli byste znát její nejnovější reklamní produkty, jako jsou sponzorované produkty, sponzorované značky a vícestránkové obchody. Amazon rovněž nabízí různé typy reklam, jako jsou zobrazovací reklamy, videoreklamy, vlastní reklamy a reklamy na platformě Amazon DSP (demand-side platform).

Záleží na vás, zda chcete prodávat produkty přímo zákazníkům na Amazonu nebo jestli upřednostníte prodej přímo Amazonu, který pak bude prodávat vaše produkty zákazníkům. V prvním případě budete využívat službu Seller Central, zatímco v druhém případě bude vaše reklama směřovat skrze službu Vendor Central. Každý přístup má své výhody a nevýhody, a je důležité si rozmyslet, který je pro vaše podnikání ten správný.

5. Quantcast

Společnost Quantcast se vždy oháněla svým souborem dat a přehledem o publiku, které formují nové, dosud nevyužité publikum pro obchodníky. Řídí návštěvy a příjmy na vašich stránkách. Společnost Quantcast nabízí bezplatný nástroj pro zpracování dat a přehled o publiku s názvem Quantcast Measure, který inzerentům pomáhá vytvářet strategii, poznávat chování publika a osobností a získávat informace o publiku konkurence. Quantcast nabízí také své placené reklamní řešení, což je programatické řešení v reálném čase zaměřené na prospecting a retargeting. Za zmínku stojí, že společnost Quantcast nabízí také platformy pro správu souhlasů, které se nazývají Quantcast Choice a Choice Premium. Ačkoli se nejedná o reklamní platformu, je to jistě užitečný nástroj pro každou značku, která potřebuje dodržovat GDPR.

6. BuySellAds

 

BuySellAds je jednou z největších sítí, kterou můžete využít k efektivnímu šíření bannerové reklamy po webu. Podle týmu BuySellAds mají obrovský seznam klientů, v němž je přes 4 500 inzerentů, kteří využívají jejich nativní umístění, zobrazení, e-mailové umístění a umístění sponzorovaného obsahu. Jedná se o pohodlné tržiště s transparentními procesy, které poskytuje dobrý výběr kvalitních webů, zejména v internetových a technologických nikách.

7. Infolinks

Infolinks je tržiště, které k distribuci reklamy využívá záměr uživatelů a zapojení v reálném čase. Infolinks je třetím největším tržištěm vydavatelů na světě a působí ve 128 zemích. Od svého založení v roce 2007 společnost Infolinks zdokonalila své produkty a reklamní jednotky a zaměřila se na zapojení v reálném čase pro relevantní reklamy podle toho, co a kde uživatel hledá. Oproti původním čtyřem typům reklamních jednotek máte nyní na výběr z šesti typů.

  • inarticle - "Uživatelem iniciovaná rozšiřující se reklama"
  • infold - "Vyhledávání a zobrazení nad záhybem".
  • inframe - "Zobrazení reklamy s okrajem".
  • intext - Nativní reklamy prezentované v textu stránky.
  • intag - Zobrazení hodnotných klíčových slov na základě obsahu stránky

8. Instagram

Ačkoli Instagram patří společnosti Facebook, složení publika a trajektorie růstu Instagramu jsou znatelně odlišné. Přijetí Instagramu je vyšší u dospívajících a jeho používání roste u dospělých:

Kromě těchto rozdílů se reklamy na Instagramu více zaměřují na vizuální inspiraci. Jak uvádí jejich stránky: "Reklamy na Instagramu se zobrazují v tučném, lineárním formátu v centru vizuální inspirace". Vizuální přitažlivost je pro úspěch reklamy na Instagramu rozhodující, proto se před spuštěním reklamního účtu na Instagramu ujistěte, že máte dostatečně vizuálně přitažlivé podklady pro reklamu.

9. LinkedIn

Pokud je vaše společnost B2B, je LinkedIn první reklamní platformou, kterou byste měli otestovat. LinkedIn nabízí možnosti cílení na firmy od zaměření na konkrétní pracovní pozice až po provádění ABM (Account Based Marketing) zaměřeného na konkrétní firmy. Podle mnoha studií/průzkumů od LinkedIn Audience 360 po Salesforce Advertising Index Report je LinkedIn podle hodnocení marketérů platformou č. 1 pro generování B2B leadů. LinkedIn používá více než 610 milionů profesionálů a 4/5 z nich řídí obchodní rozhodnutí firmy.

Na LinkedIn existují tři typy reklamy: Sponzorovaný obsah, Sponzorovaná inzerce a Textové reklamy. V rámci těchto kategorií LinkedIn nedávno rozšířil své kreativní typy o video, což inzerentům z oblasti B2B poskytuje nový prostor pro vyprávění příběhu jejich značky na nejprofesionálněji zaměřené platformě pro sociální reklamu.

10. Pinterest

To, co Pinterest odlišuje od ostatních sociálních platforem založených na obrázcích, je uživatelský záměr: plánování. Záměr nakupovat je na Pinterestu vysoký, ale podobně jako na Instagramu je klíčová vaše kreativita. Pokud chcete na Pinterestu upoutat pozornost svého publika, musíte se ujistit, že váš kreativní tým má čas a prostředky na tvorbu vysoce kvalitních obrázků a/nebo videí pro piny na Pinterestu.

Závěr

Jak jsem zmínil výše, existuje mnoho alternativních možností k PPC reklamám na Google a Facebook Ads, které mohou oživit váš marketingový mix. Začleněním více kanálů do vaší reklamní strategie můžete oslovit širší publikum, vytvořit si marketingový trychtýř a postupem času dosáhnout více prodejů. Díky tomu budete mít kontaktovací body v různých typech sítí na webu, včetně vyhledávačů, obchodů s aplikacemi, tržišť, zobrazení reklam, sociálních médií a dalších.

Rozdílné platformy nabízejí různé formy cílení a způsoby interakce se zákazníky. Tím, že kombinujete tyto různé kanály, můžete lépe oslovit různé segmenty vašeho cílového publika a přilákat zákazníky, kteří se na vaši značku mohou dívat z různých úhlů.

Důležité je také sledovat výsledky a provádět pravidelné analýzy, abyste mohli optimalizovat své reklamní kampaně na základě údajů o výkonu na jednotlivých platformách. Některé kanály mohou být účinnější pro určité produkty nebo cílové skupiny, zatímco jiné mohou nabízet lepší návratnost investic pro jiné segmenty.

Nechte svou reklamní strategii žít a vyvíjet se podle potřeb vašeho podnikání a vašich zákazníků. Berte v potaz nové trendy a technologie, které mohou ovlivnit způsob, jakým lidé konzumují reklamy a nakupují. Buďte otevření novým příležitostem, které se objeví na trhu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp