Monitor
Optimalizace PPC kampaní se neobejde bez dat získaných monitorováním. Pomoci vám s tím mohou automatizované reporty a upozornění a přizpůsobené dashboardy.

Digitální charakter PPC reklam vyžaduje průběžnou optimalizaci účtů, která má pozitivní vliv na výkonnost kampaní. Jenže to se neobejde bez potřebných dat, analýz a poznatků. Proto je nezbytné vytvořit komplexní plán monitorování, v jehož rámci budou sledovány metriky a výsledky PPC. K monitorování lze využít několik možností (a ideálně jejich kombinaci):

  1. automatizované reporty,
  2. přizpůsobené dashboardy,
  3. automatizovaná upozornění.

1. Automatizované reporty

Tento nástroj nabízí pravidelné aktuální informace ohledně výkonnosti kampaní a poskytuje jasný přehled o tom, co funguje – a co ne. Pokud se rozhodnete pro automatizované reporty, je potřeba vzít v úvahu několik faktorů, které vám mohou pomoci maximálně využít potenciálu, který automatizované reporty nabízejí. Níže najdete několik tipů, které vám s tím pomohou:

  1. Definujte jasné cíle kampaní. Tak určíte, které metriky je potřeba sledovat, a budete mít jistotu, že jste se zaměřili na správné oblasti.
  2. Zvolte správné nástroje. Při výběru nástrojů vezměte v úvahu charakteristiky, jako je cena, snadnost používání, možnost integrace s jinými nástroji atd.
  3. Neotálejte, čas jsou peníze. Klíčovou výhodou používání automatických reportů je schopnost bleskurychle identifikovat oblasti s nedostatečnou výkonností. Jakmile detekujete problém, je potřeba přijmout opatření v co nejkratší možné době, abyste snížili dopad daného problému na vaše kampaně na minimum. Možná bude nutná změna zacílení, změna reklamního textu nebo úplně nový přístup.

2. Přizpůsobené dashboardy

Dashboardy nabízejí detailnější pohled na jednotlivé metriky a jejich vývoj v čase, což umožňuje rychle zjistit, ve kterých oblastech se vyskytují problémy vedoucí k nedostatečným výsledkům, a zavést potřebná opatření vedoucí k nápravě. Dashboardy nabízejí několik výhod:

  1. Efektivní analýza dat. Dashboardy nabízejí centralizovaný prostor pro zobrazení informací o kampaních v placeném vyhledávání. Umožňují pružně identifikovat trendy a modely v datech, což přispívá k úsporám časové režie ve srovnání s ručním procházením sestav.
  2. Monitorování v reálném čase. Data na dashboardech se zobrazují v reálném čase. Díky tomu lze kampaně sledovat „v přímém přenosu“ a identifikovat potíže s výkonností, jakmile se vyskytnou. 
  3. Lepší rozhodování. Mít jasný a stručný přehled o kampaní se vyplatí, protože lze přijímat rozhodnutí založená na aktuálních datech.
  4. Přizpůsobení individuálním potřebám. Dashboardy lze přizpůsobit na míru, aby zobrazovaly přesně ty metriky, které jsou klíčové pro vaše obchodní cíle. Prostřednictvím přizpůsobení dashboardů se můžete zaměřit na důležité KPI a zobrazovat na dashboardu pouze vysoce relevantní data.
  5. Komunikace a spolupráce. Dashboardy můžete sdílet s manažery, členy svého týmu nebo zainteresovanými stranami, a informovat je tak o výkonnosti vašich PPC kampaní. Nasdílení dashboardů může usnadnit komunikaci a spolupráci v rámci celého týmu.

 

3. Automatická upozornění

Velmi důležitou součástí komplexního plánu monitorování je nastavení upozornění na výkonnost, která vás informují v případě, kdy se určité metriky dostanou mimo přijatelný rozsah. Díky tomu pak můžete učinit potřebná opatření a úpravy dříve, než dojde k výraznému negativnímu dopadu na výkonnost reklamní kampaně. 

Automatizovaná upozornění mají pro správu placeného vyhledávání zásadní význam. Mezi jejich výhody patří: 

  1. Monitorování v reálném čase. Automatizovaná upozornění signalizují případy, kdy určité metriky překročí určitý limit nebo klesnou pod určitý limit, a tím poskytují informace o reklamních kampaních v reálném čase. Díky tomu budete schopni rychle a pružně optimalizovat kampaně a zabránit dalším škodám.
  2. Úspora času. Manuální sledování metrik je zdlouhavé a časově náročné. Automatizovaná upozornění monitorují metriky za vás a zasílají upozornění pouze v případě potřeby, takže můžete svůj cenný čas věnovat důležitějším činnostem.
  3. Rozhodnutí založená na datech. Automatizovaná upozornění poskytují včasné informace o výkonnosti reklamních kampaní a umožňují činit rozhodnutí založená na aktuálních datech. 
  4. Flexibilita. Automatizovaná upozornění lze přizpůsobit tak, aby monitorovala ty metriky, které jsou klíčové pro vaše jedinečné obchodní cíle. Díky tomu se můžete zaměřit na nejdůležitější KPI u svých kampaní.

 

Monitorování je základem úspěchu

Chcete-li udržet výkonnost reklamní kampaně na vysoké úrovni, případně ji ještě zvýšit, musíte provádět správné úpravy účtu ve správný čas. Komplexní plán monitorování, který bude zahrnovat vytvoření přizpůsobených dashboardů, nastavení automatizovaných upozornění a spuštění automatizovaných reportů, vám může výrazně pomoci se správou kampaní. Díky těmto nástrojům budete schopni rychle reagovat na změny a držet krok s dynamickým vývojem, což je v dnešní době základním předpokladem k udržení pozice na trhu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Lucie Formanová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp