internet
Produktová videa jsou zajímavým způsobem, jak propagovat Vaši firmu. Pokud vytvoříte dostatečně kvalitní videa, publikum Vám s propagací pomůže samo.

V dnešní době již klasický marketing upozorňující na obrázky a textové popisy propagující Vaše produkty úplně nefunguje. E-shopy se začínají předhánět v tom, jaký z nich udělá lepší videoreklamu a předvede svým zákazníkům produkty v praxi. Videa jsou totiž mocným marketingovým nástrojem. Zákazníci díky nim lépe pochopí, jak produkty fungují a co jim jejich vlastnictví může přinést za výhody. Ne všechny firmy využívající videoreklamy s nimi ale umí správně pracovat. 

Pojďme si společně vysvětlit, jak správně nastavit marketingovou strategii pro e-commerce videa, která Vám pomůže zvýšit prodeje a oslovit Vaše cílová publika. 

Co je cílem Vašich e-commerce videí?

Prvním krokem je definování vlastních cílů. Čeho chcete pomocí videí dosáhnout? Zamyslete se, zda je Vaším cílem spíše zvýšení prodeje nebo zapojení zákazníků. Možná máte dokonce jiné cíle. Některé firmy pomocí videoreklam usilují o vytvoření většího povědomí o značce či o zlepšení hodnocení v internetových vyhledávačích.

Měli byste mít obecnou představu o tom, čeho chcete svým videem dosáhnout, abyste dosáhli cíle videa. V opačném případě bude vaše video neúčinné. Obvyklým cílem je prodat produkt. Víte co Vám k tomu ale pomůže nejlépe? Edukativní video! Takový typ videa je nejúčinnějším způsobem, jelikož Vaše potencionální zákazníky vzdělá a rozšíří jim obzory. Prodat takovým zákazníkům svůj produkt je pak mnohem jednodušší.

Zvýšení prodejů

Vytvoření videa může být správným způsobem pro zvýšení prodejů ve Vašem elektronickém obchodě. Potencionálním klientům tak můžete lépe demonstrovat, co Vaše produkty umí a jak doopravdy vypadají. 

Zapojení zákazníků

Pomocí videí můžete zapojit zákazníky do interakcí s Vaší značkou. Nemusíte vytvářet jen informativní typ videí. Zkuste také vytvořit zábavná videa, která zákazníky upoutají. Každé video by mělo zákazníkům předat poutavě zajímavé informace, které je obohatí. Nezapomínejte zapojovat vizuální prvky jako jsou efekty, které vylepší Vaše videa, aby působila profesionálněji. Vyzkoušejte různé video editory. Některé jsou přístupné zdarma, u jiných je potřeba zaplatit licenci. Některé video editory můžete kromě verzí pro počítač také používat ve svém mobilním telefonu.

Vylepšení hodnocení v internetových vyhledávačích (SEO)

Své hodnocení v internetových vyhledávačích můžete poměrně snadno vylepšit, pokud budete vytvářet produktová videa. Jestliže svá videa optimalizujete pro klíčová slova a jejich obsah bude relevantní k Vašemu produktu či službě, mohou Vám dopomoci ke zlepšení pozice Vašeho webu v internetových vyhledávačích. Videa jsou totiž jedním z nejlepších způsobů, jak optimalizovat web pro vyhledávání.

Zlepšení povědomí o značce

S pomocí videí můžete zvýšit povědomí o Vaší značce u potencionálních zákazníků, kteří by mohli mít zájem koupit Vaše produkty. 

Určete správně svou cílovou skupinu

Při tvorbě produktových videí byste měli myslet na to, kdo je Vaše cílová skupina. Měli by to být potencionální a stálí zákazníci, kteří mají zájem zakoupit si Vaše produkty a služby. Správně zacílit můžete prostřednictvím klíčových slov souvisejících s tím, co prodáváte či s konkrétní demografickou skupinou. S demografickými informacemi Vám mohou pomoci Google Trendy. V momentě, kdy správně pochopíte, kdo je Vaše cílová skupina a jak komunikuje, můžete se vrhnout na tvorbu videí, která jim dokonale přizpůsobíte.

Kde zveřejnit produktová videa?

Máte videa vytvořená a říkáte si, kam je nahrát? Existuje celá řada platforem, které Vám nabízí prostor pro hostování a distribuci Vašich videí. Pravděpodobně nejoblíbenějším místem je videoplatforma YouTube. Dále můžete využít videoplatformu Vimeo či sociální sítě jako je Instagram nebo Facebook. 

Nahraná videa můžete sdílet na sociálních sítích, zveřejňovat je na svém webu nebo je použít pro videoreklamu. Videoreklamu můžete spouštět například na stránkách YouTube prostřednictvím platformy GoogleAds. Vaše videoreklama se tak připojí před či do průběhu přehrávání jiného videa. Videoeklamy na YouTube mohou být nepřeskočitelné,  uživatel je musí zhlédnout až do konce, či přeskočitelné, které uživateli umožňují po určitém čase reklamu přeskočit a vrátit se k původnímu videu. 

Uvažujete o videoreklamě a nevíte, jak ji správně nastavit? S touto problematikou Vám rád pomůže náš zkušený tým odborníků na PPC reklamu.

Pokud si říkáte, kde videa zobrazovat dále než jen na sociálních sítích, na webu a jako reklamu na YouTube, máme pro Vás další radu. Můžete je použít například jako součást svého e-mailového newsletteru. Plánujete-li videa zveřejňovat na sociálních sítích, ujistěte se, že nejsou příliš dlouhá, aby je mohli uživatelé zhlédnout v rámci časově vymezeného rámce pro jednotlivé platformy.

Investujte do produktových videí

Je-li to aspoň trochu možné, vyčleňte si ve svém rozpočtu finance na produktová videa. Videa od profesionálních videoprodukcí Vám přinesou mnohem větší úspěch než videa vytvořená doma na koleni. Investujte při nejmenším alespoň peníze do kvalitního vybavení. Pokud si nechcete kupovat videokameru, pořiďte si při nejmenším mobilní telefon s kvalitní kamerou, externí mikrofon pro lepší zvuk a světla, kterými si přisvítíte, pokud nemáte nejlepší světelné podmínky.

Experimentujte

Pro úspěšnou marketingovou strategii je potřeba přijít na to, co přitahuje Vaše zákazníky. Zkuste vytvořit více typů produktových videí a analyzujte, o co mají Vaši diváci největší zájem. Vaším cílem by mělo být vytvořit taková videa, která přimějí diváky mluvit o Vašich produktech a sdílet o nich informace na svých sociálních sítích, což povede k vyšší návštěvnosti Vašeho internetového obchodu a k většímu množství nákupů.

Videa s příběhy

Vytvořte videa zobrazující krátké příběhy, ve kterých vyzdvihnete, jak může Vaše značka změnit životní styl lidí, zvýšit jejich životní pohodu a dovést je ke spokojenosti. Spotřebitelé se chtějí bavit, chtějí vidět emoce. Dopřejte jim to. 

Produktová videa

Tento typ videí by měl ukazovat produkt a vysvětlovat jeho funkce a přínos pro zákazníky. Ukažte lidem, jak Váš produkt funguje. Demonstrujte výhody a nevýhody, které nákupem Vašeho produktu získají.

Videa pro sociální sítě

Videa, které budete zveřejňovat na sociálních sítích, je možné pojmout odlišně. Buďte přímí, sdělujte informace, používejte efekty, snažte se co nejvíce zaujmout. Nezapomínejte na to, že mají videa na sociálních sítích časové omezení. Svůj obsah tak shrňte co nejstručněji.

Edukativní videa

V rámci edukativních videí by se měli zákazníci dozvědět něco nového. Měli byste je vzdělat v něčem, co se týká Vašeho produktu či služby. 

Vysvětlující videa

Naučte své zákazníky používat Vaše produkty. Ukažte jim, jak produkt funguje v praxi.

Videorecenze

Velmi funkční jsou videa, ve kterých figurují samotní zákazníci. Upřímná videa s recenzemi budují důvěru u Vašeho publika a dávají lidem důvod, proč investovat zrovna do Vašeho produktu a ne do produktu Vaší konkurence.

Jak měřit úspěšnost Vašich videí?

Zajímá Vás, jak změřit, zda bylo Vaše video úspěšné? Sledujte klíčové metriky, které Vám odhalí jeho úspěšnost.

Počet zhlédnutí

Vidělo Vaše video velké množství lidí? Pravděpodobně má tak velké množství lidí povědomí o Vašem produktu. Skvělé!

Zapojení

Sledujte komentáře, likes a sdílení Vašich videí. Získáte tak představu, jaká videa u Vašich diváků vedou, která se jim líbí a naopak.

Konverze

Měření konverzí je nejdůležitější metrikou. Pomocí měření konverzí totiž zjistíte, kolik diváků po zhlédnutí Vašich videí provedlo požadovanou akci (např.: nákup).

Výnosy

Sledujte, kolik peněz Vaše marketingová videa generují. Porovnejte je mezi sebou a odpíchněte se tak z místa tím, že budete dále vytvářet taková videa, která Vám nejlépe fungují.

Závěr

Produktová videa jsou velmi zajímavým způsobem, jak propagovat Vaši firmu. Pokud vytvoříte dostatečně kvalitní, zajímavá a jedinečná videa, Vaše publikum Vám s propagací Vašich produktů pomůže samo. Vaše dosahy se tak zvýší a prodeje porostou.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp