PPC reklama
Využívejte svůj čas efektivně. Automatizujte svůj PPC účet v Google Ads a získejte maximum ze svých reklam s menším úsilím než doposud.

Usnadněte si práci se správou PPC reklam

Správa PPC reklam vyžaduje čas. Umíte si ho ale rozložit efektivně? Možná se soustředíte na prvky, které nejsou tak důležité, a zbytečně jimi zahlcujete svůj účet. Přinášíme vám proto přehled sedmi důležitých funkcí Google Ads, díky kterým můžete začít s časem nakládat lépe. A co je nejlepší? Neušetří pouze váš čas, ale zároveň vám pomohou dosáhnout lepších výsledků.

Odstraňte duplicity v klíčových slovech

Čím více reklam bylo prostřednictvím vašeho účtu spuštěno, tím více klíčových slov jste pravděpodobně nasbírali. Navíc, pokud kampaně spravuje více než jeden člověk, nejspíše používá vlastní strukturu klíčových slov. Ve vašem účtu tak vzniká nepořádek a může se stát, že nebudete vědět, na jaká klíčová slova jsou tvořeny nabídky.

Vrhněte se proto do práce a objevte duplikáty v rámci klíčových slov. Nebojte, nebudete to muset dělat ručně. Google Ads Editor má velmi šikovnou funkci, která to udělá za vás. Funkci spustíte z horní lišty pod částí Nástroje. Zde vyberte možnost Najít duplicitní klíčová slova. Nástroj můžete spustit také pomocí klávesové zkratky Ctrl + Shift + D.

Duplicity je možné hledat jak ve striktním slovosledu, tak v libovolném. Striktní vám poslouží, jestliže se zajímáte především o klíčová slova v přesné shodě. 

Klíčová slova můžete prohledávat v rámci reklamní sestavy, reklamní kampaně, celého účtu nebo napříč několika vybranými účty. Lokalizace klíčového slova využijete například v případě, kdy máte duplicitní kampaně pro různá publika. Duplikáty tak budete chtít kontrolovat pouze na úrovni kampaně, abyste si zbytečně nesmazali ty, které jsou v účtu vytvořeny záměrně.

Vytvářejte seznamy vylučujících klíčových slov

Začali jsme s klíčovými slovy, tak s nimi i pokračujme s dalším tipem. Vytvářejte seznamy vylučujících klíčových slov, které vám pomohou udržovat pořádek ve vašem účtu. Díky nim si můžete seskupit určitá klíčová slova do seznamu a následně je připojit k různým kampaním, což vám usnadní práci a ušetří čas. 

Seznamy vylučujících klíčových slov vytvoříte v Google Ads v části Nástroje a nastavení a následně pod záložkou Sdílená knihovna naleznete Seznamy vylučujících klíčových slov. Zde si můžete vytvořit několik seznamů, z nichž některá vylučující klíčová slova můžete aplikovat na celý účet a jiný seznam pouze na určitý typ kampaně.

Tuto funkcionalitu využijete také při oddělování značkových výrazů od neznačkových. V rámci vylučujících klíčových slov můžete vytvořit seznam se všemi značkovými výrazy a připojit ho ke všem neznačkovém kampaním. Díky tomu se vyhnete křížení reklamních kampaní zaměřených na značkové a neznačkové výrazy.

Používejte štítky ke správě reklamních kreativ

Štítkování je velmi šikovnou a zároveň opomíjenou funkcí Google Ads. Poslouží vám velmi dobře pro časově citlivé kopírování nebo rutinní testování. Přidejte štítek ke každé kopii reklamy zaškrtnutím políčka vedle reklamního textu a označte ho štítkem na modrém panelu nástrojů.

Následně budete moci snadno vyfiltrovat označené reklamní kreativy, což oceníte například při srovnávání výkonnosti jednotlivých kreativ mezi sebou. Stačí přejít do části Zprávy> Předdefinované zprávy a vybrat možnost pro štítky. Zde si můžete jednotlivé štítky vyfiltrovat a použít na ně metriky, které chcete zkontrolovat.

Štítkování využijete i u plánování. Označte si štítkem určitou reklamu, přejděte na modrý panel nástrojů, kde kliknete na tlačítko Upravit a zvolte možnost Vytvořit automatické pravidlo. Funkce vám umožní například naplánovat začátek a konec reklamy anebo poslat vyhodnocení reklamy na e-mail.

Testujte prvky kampaně pomocí experimentů

Slyšeli jste již o funkci Experimenty? Naleznete ji na panelu nástrojů vlevo od hlavního panelu. Otevřete si všechny experimenty a následně klikněte na tlačítko plus, díky kterému vytvoříte vlastní experiment. 

Nyní můžete začít testovat určité situace. Zaměřte se podle svého uvážení kupříkladu na testování poptávky, videí, textace či kampaní Performance Max. Výhodou experimentů je možnost nastavit rozdělení 50:50 nebo zjistit, zda existuje jasný vítěz.

Pište si poznámky

Možná se vám již stalo, že jste zpětně analyzovali získaná data z minulosti a narazili jste na neobvyklý výkyv, kterého se vám již nepodařilo jindy dosáhnout. Čím to bylo? Nebyl státní svátek? Nebo den, kdy byl plošný výpadek u internetového poskytovatele? To už jste možná stihli zapomenout. Google Ads vám proto nabízí možnost psát si poznámky k jednotlivým grafům, a dokonce i k jednotlivým datům a výkonu. 

Jednoduše si zobrazte graf výkonu v rámci kampaně nebo reklamní sestavy a umístěte kurzor na čáru grafu. Zobrazí se vám metriky, ke kterým je možné dopsat si poznámku. Ta se následně zobrazí pod grafem a vám bude u příští zpětné analýzy hned jasné, proč jste tehdy zaznamenali výkyv v měření.

Pozorujte své publikum

Sledujte své publikum. Dělá to i samotný Google, aby lépe porozuměl záměru a kontextu vyhledávání. Přidávejte různé segmenty publika v režimu pozorování, aby bylo možné porovnávat jejich úspěšnost v rámci reklamních kampaní. Nashromáždíte tak informace a získáte přehled o interakci publika s vašimi reklamami.

Segmenty publika lze přidávat na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy, stačí zvolit možnost Publikum v levé nabídce. Zde pod grafem vyberte možnost Upravit segmenty publika a vyberte takové možnosti, které vás zajímají, jako jsou například podrobné demografické údaje nebo pravděpodobnost nákupu. Vybrané možnosti přidejte zaškrtnutím možnosti Pozorování. Zvolená publika můžete následně zhodnotit v kartě Publikum

Výsledkem pozorování je schopnost odhalit u zvolených segmentů publika, o kolik je pravděpodobnější, nebo naopak méně pravděpodobné, že provedou požadovanou akci oproti lidem, kteří nespadají pod vybrané publikum. Jestliže budou pravděpodobné výsledky velmi dobré, můžete přepnout vybrané publikum z Pozorování na Cílení, díky čemuž zúžíte svou kampaň nebo reklamní sestavu právě na toto publikum.

Věnujte pozornost statistikám a doporučením

Statistiky a doporučení, které Google Ads nabízí inzerentům, jsou bohužel často přehlíženy. Pokud jim budete věnovat pozornost, můžete uspořit čas, jelikož vám pomohou identifikovat klíčové změny ve výkonu.

Kartu Statistiky naleznete v levé nabídce. Nabídne vám přehled o tom, jak se daří vašim reklamám a jak se jim může dařit v budoucnu. Odhalí vám také podrobné statistiky publika či statistiky aukcí nebo hledaných výrazů. To vám pomůže lépe zaměřit úsilí na efektivní strategie.

Karta Doporučení se nachází taktéž v levé nabídce. Naleznete v ní široké množství doporučení, díky kterým můžete vylepšit svůj účet, a získat tak více konverzí. Vybírejte si však jen taková doporučení, které vám dávají smysl. Některá by mohla sice zvýšit vaše skóre optimalizace, ale je možné, že celkově změní vaši dosavadní strategii, což může být v některých případech nežádoucí.

Zjednodušte si rutinní práci

Nejspíše jste si všimli, že má většina zmíněných návrhů něco společného, a to automatizaci. Automatizace vám totiž usnadní práci a pomůže vám zaměřit úsilí na věci, které jsou důležité. Zjednodušte si správu vašeho účtu a rozhodujte o PPC reklamách na vyšší úrovni. Využijte k tomu nástroje Google Ads, které vám usnadní průběžnou rutinní práci.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp