digitální marketing
V tomto článku se dozvíte, co je autorita domény, zda je součástí hodnocení Google a jak zvýšit autoritu svého webu.

Mnoho podniků a marketingových odborníků věří, že autorita domény je důležitá. Existuje proto velké množství návodů, jak zvýšit autoritu vašeho webu, aby se lépe umisťoval ve výsledcích vyhledávání. Ale znamená vyšší autorita domény také lepší umístění ve výsledcích vyhledávání? Pojďme si společně vysvětlit, co se pod autoritou domény skrývá a zda je součástí hodnocení Google.

Co je autorita domény?

Abychom byli schopni určit, zda patří autorita domény mezi faktory hodnocení Google, musíme si nejprve vysvětlit, co tento pojem představuje. Obecná definice ji popisuje jako to, jak důležitá je stránka pro konkrétní cílovou oblast a jak je relevantní s ohledem na vyhledávací dotazy. Setkat se také můžete s druhou definicí, která vnímá autoritu domény jako skóre hodnocení vyhledávačů, které předpovídá s jakou pravděpodobností se web umístí na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP). 

Druhá definice je definicí SEO platformy Moz, která vyvinula vlastní metriku pro měření autority webových stránek. Každá stránka dle této metriky může získat určitý počet bodů od 0 do 100 s tím, že 100 bodů je nejvíce a značí, že je jistá pravděpodobnost, že se webová stránka zobrazí na první stránce výsledků vyhledávání.

Vlastní definice mají také další SEO nástroje jako je Ahrefs, Semrush či Majestic. Každý tento nástroj uvádí trochu jinou metriku, jakou se autorita domény určuje.

Je autorita domény hodnotícím faktorem pro vyhledávač Google?

Mnoho článků se zmínkou o autoritě domény tvrdí, že se jedná o hodnocení webových stránek ve vyhledávačích, což naznačuje, že jde o solidní předpověď toho, jak dobře si web bude stát ve výsledcích vyhledávání (SERP) pro konkrétní klíčová slova. Mohlo by se tedy zdát, že je autorita domény prvkem, který ovlivňuje pořadí ve vyhledávačích, jako je například Google.

Pravděpodobně tomu tak ale není. Z interních dokumentů Google je ale na druhou stranu zjistitelné, že má Google vlastní statistiku podobnou autoritě domény. O samotné autoritě domény však ve společnosti mlží a neodpovídají jasně. Uvádějí, že existují doménová oprávnění od společnosti Moz, ty však ale ve firmě Google nepoužívají. Tvrdí, že se dívají na hodnocení webových stránek z širší perspektivy než jen z pohledu SEO.

V roce 2020 však přišlo nové tvrzení, že mají v Google určité metriky, které jsou na úrovni celého webu a další metriky na úrovni webových stránek.

Závěr

Podle našeho názoru jsou veškeré metriky doménové autority vypočítávány nástroji třetích stran, které však nejsou s vyhledávačem Google nijak významně propojeny. Samotná společnost Google pravděpodobně využívá vlastních metrik, sama je však nenazývá autoritou domény.

Ve výsledku můžeme tedy dojít k závěru, že autorita domény tak, jak ji chápou zmíněné společnosti a většinová marketingová veřejnost, není hodnotícím faktorem pro internetový vyhledávač Google. 

Pokud se ale Vaše pozice ve vyhledávání Google horší, i když si myslíte si, že máte vše správně nastaveno, přinášíme Vám tipy, jak provádět SEO, které je pro Váš web skutečně přínosné.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp