Změna cílení reklam v Gmailu a její dopad na inzerenty

25.8.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Google už nebude používat k cílení informace získané prohledáváním e-mailů v Gmailu.

Google nedávno oznámil další změnu. Tentokrát se týká cílení reklam na Gmailu. Google totiž končí s reklamou dle obsahu zpráv. Už tedy nebude používat k cílení informace získané prohledáváním e-mailů v Gmailu. Jaké dopady bude mít tato změna na inzerenty?

U firemních klientů, kteří používají balík G Suite, Google neskenuje obsah již nyní. Toto pravidlo se však rozšíří i na běžné uživatele. Neznamená to však, že reklamy v Gmailu končí. Pouze k jejich cílení nebudou používány informace, které byly získány z obsahu e-mailů.

Cílení reklam na Gmailu

Získávání informací z e-mailů je již dlouho kontroverzním tématem. Již v roce 2014 společnost Google v reakci na soudní řízení souhlasila s tím, že v grafické verzi Gmailu nebude skenovat obsah zpráv pro cílení reklamy.

V prosinci 2016 společnost Google uvedla, že používá k cílení reklam informace získané z e-mailů u běžných účtů. Tento rok však s tímto cílením Google končí. K cílení reklam bude používat informace získané z jiných zdrojů. Skenování obsahu e-mailů bude nadále využíváno pouze k boji proti spamu či malwaru.

Co tato změna znamená pro inzerenty?

Důležité je, že tato změna v cílení inzerentům nijak neuškodí. Google cílí reklamy na základě demografických údajů, chování uživatelů při vyhledávání atd. Po této změně budou moci inzerenti při zadávání reklam zvolit cílení pomocí klíčových slov stejně jako předtím.

Tato změna je důležitým krokem společnosti Google, ale na inzerenty bude mít minimální dopad. Není zkrátka nutné, aby zadané klíčové slovo odpovídalo obsahu e-mailů, aby u vás uživatelé nakoupili.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, marketingland.com