Dynamické produktové reklamy na Facebooku
Využijte možnosti cílit vaše PPC reklamy přímo na jednotlivé produkty a oslovte potenciální zákazníky vašeho e-shopu tam, kde jich je nejvíc – na Facebooku.

Facebook je místem, kde se pohybuje obrovské množství lidí, mezi nimiž je spousta vašich potenciálních zákazníků. Pokud provozujete e-shop, můžete jim prostřednictvím PPC reklamy nabídnout vaše produkty a získat tak nové zákazníky. Vyvářet jednotlivé reklamy na každý produkt zvlášť je však časově velice náročné. Naštěstí nabízí Facebook majitelům e-shopů efektivní pomoc ve formě Dynamických reklam na produkty.

Dynamické produktové reklamy na Facebooku jsou skvělým způsobem, jak posunout propagaci vašeho e-shopu na další úroveň. Tyto reklamy mohou vypadat stejně jako všechny ostatní reklamy na Facebooku, to znamená statické obrázky nebo karuselové reklamy. Jejich výhoda ale tkví v tom, že nemusíte vytvářet reklamy pro každý produkt zvlášť – stačí pouze vytvořit šablonu, do které se automaticky vloží fotografie a potřebné údaje z vašeho katalogu. Pokud máte e-shop s velkým počtem položek, může jít o neocenitelnou pomoc.

Tyto produktové reklamy pak můžete cílit na svá stávající publika nebo je použít v remarketingu.

Jak nastavit dynamické produktové reklamy na Facebooku

Před vytvořením Dynamických reklam je třeba splnit dva požadavky: Nastavení katalogu a umístění Facebook pixelu na váš e-shop. Nastavení katalogu, který obsahuje seznam vašich produktů a všechny relevantní informace pro každý z nich, najdete v nástroji Business Manager v části Aktiva.

Zde budete moci spravovat svůj katalog a vytvářet sady produktů. Sady produktů jsou velmi užitečné v případě, že nabízíte zboží různých kategorií. Díky sadám budete moci uzpůsobovat vlastní kreativy pro jednotlivé kategorie zboží zvlášť.

Jakmile nastavíte katalog, roztřídíte vaše zboží do produktových sad a umístíte Facebook pixel, můžete začít vytvářet reklamy.

Facebook Pixel helper

Vytvoření remarketingové kampaně

Remarketingové reklamy jsou mimořádně účinným způsobem propagace, který pomáhá oslovit uživatele, kteří v minulosti provedli nějakou interakci s vaším webem. Může jít například o návštěvu specifické stránky nebo přidání zboží do nákupního košíku. Pomocí dynamických reklam budete moci uživateli ukázat přesně ten produkt, který dříve přidal do košíku, a přesvědčit jej, aby nákup dokončil.

Vytváření tohoto typu reklamní kampaně je podobné jako tvorba ostatních PPC reklam na Facebooku. Jako konverzní akci při vytváření kampaně vyberte „Prodej z katalogu“, abyste mohli využívat katalog produktů, který jste si nastavili.

Poté kampaň pojmenujte a vyberte svůj katalog. Pokud spravujete více účtů, zkontrolujte, zda jste vybrali správný katalog. Nakonec vytvořte reklamní sestavu a vyberte sadu produktů, kterou chcete propagovat.

Dalším krokem bude výběr publika. Zde si můžete vybrat mezi cílením na široký okruh uživatelů nebo remarketingem. Protože v tomto příkladu vytváříme remarketingovou kampaň, vybereme tuto možnost. Vaše možnosti pro remarketing zahrnují uživatele, kteří si během posledních X dní prohlédli nebo přidali zboží do košíku bez toho, aby nakoupili, i ty, kteří si koupili nějaký produkt. Pokud si například někdo u vás koupil telefon, možná by se mu hodil i hezký obal či jiné příslušenství.

Jakmile vyberete své publikum a nastavíte reklamní rozpočet, můžete konečně vytvořit své první dynamické reklamy. Stejně jako u ostatních typů PPC reklamy na Facebooku si můžete vybrat mezi karuselem, jednotlivými obrázky nebo reklamou ve formátu sbírky. Vyberte vhodnou reklamní kreativu, která bude korespondovat s typem produktu nebo publika, které se snažíte oslovit. Pokud jde o remarketing, oslovujete někoho, kdo již v minulosti projevil zájem o vaše produkty, měli byste tomu proto přizpůsobit i vaše výrazové prostředky.

Je vhodné testovat různé reklamní kreativy, analyzovat a vyhodnocovat jejich účinnost. Zjistíte tak, co na vaši cílovou skupinu nejvíce zabírá.

Obrázek produktu si můžete také upravit pomocí možnosti „Upravit kreativu“. Díky tomu budete moci oříznout obrázek nebo přidat do obrázku informace z katalogu, například cenu. Obrázkům můžete také přidávat různé rámečky, které mohou mít sezonní tematiku, například Vánoce, léto nebo Velikonoce, a mohou také obsahovat vaše logo.

Dynamické produktové reklamy vytvoří unikátní kombinaci kreativ pro jednotlivé návštěvníky na základě jejich předchozích interakcí s vaším e-shopem. Získáte tak tisíce reklam bez toho, abyste je museli vytvářet ručně.

I když jsou dynamické reklamy skvělé pro remarketing, lze je také použít k tomu, aby lidem zobrazovaly vaše produkty na základě jejich zájmů, přestože vaše stránky dosud nenavštívili.

Vytvoření dynamické kampaně

Vytvoření PPC reklamy pro potenciální zákazníky

Chcete-li vytvořit dynamickou kampaň pro potenciální zákazníky, můžete udělat několik věcí. Můžete použít stejný postup, jaký jsme použili pro remarketing, ale pro publikum vyberte možnost „cílit na široký okruh uživatelů“. Poté můžete vybrat vhodné publikum, které chcete oslovit, a vytvořit dynamické reklamy podobně, jak je uvedeno výše.

Při cílení je velmi důležité zaměřit se na správné publikum a oslovit jej vhodnou kreativou, která bude souznít s jejich vkusem. K tomu je nutno své zákazníky dobře poznat. Vytvořte si zákaznické persony, na které budete poté své reklamy cílit.

Dalším způsobem, jak oslovit potenciální zákazníky, je vytvořit hybridní kampaň, která využívá jak tradiční reklamy, tak variace, které jsou dynamicky generovány v katalogu. Tento způsob je užitečný, i pokud chcete testovat různé kreativy.

Chcete-li vytvořit hybridní kampaň, budete muset při vytváření vybrat jako cíl kampaně „konverze“ namísto cíle „prodej z katalogu“. Jakmile vyberete publikum a dostanete se na úroveň reklamní kreativy, můžete buď ručně vybrat obrázky nebo videa, nebo použít sadu dynamicky generovaných produktů z katalogu.

FB okruh uživatelů

Testujte, zaznamenávejte a analyzujte výsledky reklamních kampaní

Dynamické reklamy jsou skvělým způsobem, jak prakticky bez práce vytvořit obrovské množství reklam, cílených na konkrétní publika. Žádné reklamy však nejsou univerzální a nefungují na všechny typy zákazníků. Stejně jako u ostatních typů PPC reklam je proto naprosto klíčové testování, analýza a vyhodnocování.

Zkoušejte různé varianty a analyzujte jejich výsledky. Postupem času budou vaše reklamy ještě efektivnější.

Dynamické reklamy na Facebooku poskytují nové variace a způsoby, jak získat ještě více potenciálních zákazníků nebo znovu oslovit ty, kteří projevili o vaše zboží zájem, ale zatím neprovedli nákup. Pokud máte e-shop s velkým počtem produktů, určitě dynamické reklamy vyzkoušejte.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp