V Adwords dojde ke změnám v přesné shodě klíčových slov

8.6.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Google nedávno oznámil další změny týkající se klíčových slov.

Společnost Google nedávno představila další změny v AdWords. Tentokrát se týkají přesné shody klíčových slov, která nyní bude ještě více rozvolněná.

PPC specialisté nyní musí počítat s další významnou změnou v systému AdWords. V plánu je ještě více rozvolněná přesná shoda klíčových slov. Navíc můžeme očekávat rozšíření blízkých variant klíčových slov, které budou zahrnovat pořadí slov i funkční slova.

Dříve slovní spojení „přesná shoda“ v AdWords skutečně znamenala přesná. Google ale postupem času zavedená pravidla začal měnit tak, aby nabízené placené reklamy ve vyhledávání byly ještě relevantnější a efektivnější. Nyní bude přesná shoda klíčových slov ještě rozvolněnější.

Google nedávno oznámil změnu týkající se cílení přesné shody v AdWords. Shoda pro blízké varianty, jako jsou plurály, zkratky, příslovce a podobně, se rozšíří tak, aby zahrnovala variace pořadí a funkčních klíčových slov.

Původní změny v klíčových slovech

Již v roce 2012 nastaly změny týkající se klíčových slov v Google AdWords, a to konkrétně zachycení překlepů a pravopisných chyb v rámci přesné i frázové shody. Tímto krokem se Google snažil inzerentům ušetřit čas vytvářením seznamů klíčových slov, které obsahovaly i výrazy s překlepy a pravopisnými chybami. Do roku 2014 nemuseli inzerenti tyto blízké varianty využívat. Později byla tato možnost odstraněna.

Tímto krokem Google dává čím dál tím větší důvěru strojovému učení. Inzerenti mohou nechat ve více aspektech přemýšlet systém za ně a soustředit se tak na důležitější úkony v nastavení a optimalizaci PPC reklamy.

Dopady změn v AdWords

A jaké dopady budou mít tyto změny na vaše reklamy?