SEO a PPC
Marketingová strategie, která funguje dnes, již za měsíc fungovat nemusí. Firmy dnes čím dál častěji investují do placené reklamy. Ale zapomínat bychom neměli ani na SEO.

Online trh je velice dynamický. Marketingová strategie, která funguje dnes, již za měsíc fungovat nemusí. Firmy dnes čím dál častěji investují do placené reklamy. Ale zapomínat bychom neměli ani na SEO.

Kombinace SEO a PPC bychom měli věnovat dostatečnou pozornost. Pouze tak je možné dosáhnout požadovaných cílů webu. SEO je proces, který zvyšuje pozici webu ve výsledcích vyhledávání. Právě díky SEO uživatelé při zadání klíčového slova do vyhledávače web najdou. Optimalizace webu neboli SEO zahrnuje nadpisy, rychlost načítání webu, klíčová slova, externí odkazy atd. 

Oproti tomu PPC je placená reklama, která pomáhá podpořit návštěvnost webu. Pokud je web mladý a ještě nemá vybudovanou pozici ve výsledcích vyhledávání, je PPC reklama skvělou volbou. Vhodná je však jak pro nové, tak starší weby. Obecně totiž SEO i PPC reklama pomáhají ke zvýšení návštěvnosti webu.

Proč byste ale měli tyto dvě strategie kombinovat? Jednoduše tímto způsobem zvýšíte šance na návštěvnost vašeho webu. Uživatelé, kterým se váš web nezobrazí ve výsledcích organického vyhledávání, totiž ještě stále mohou kliknout na reklamu.

PPC reklama

Výhoda pro mladé firmy

Jste-li mladou firmou a nejste ještě mezi potenciálními zákazníky známí, je kombinace SEO a PPC skvělým způsobem, jak o sobě dát vědět a získat větší počet přístupů na web.

Optimalizace konverze

Dostat uživatele na web je pouze polovinou úspěchu. Ujistěte se, že jsou vaše inzeráty relevantní. Cílem je, si tyto potenciální zákazníky udržet. Pokud máte přístup k analytikám webu, podívejte se například na míru odchodů ze vstupní stránky. Důvodů pro vysoké procento odchodů může být mnoho. Například chybí výzva k akci, inzerát nebyl relevantní, web má slabší grafiku nebo se pomalu načítá.

Zjednodušte zákazníkům provedení konverze

Provést konverzi by pro zákazníky mělo být jednoduché. Měli byste proto zvážit, zda je pro ně obsah na webu srozumitelný a zda je navigace na webu přehledná. Web by vždy měl být přizpůsoben vašemu publiku.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, marketingland.com, cpcstrategy.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp