PPC reklama od Googlu versus sociální sítě

19.9.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Sázíte pouze na PPC v AdWords? Věděli jste, že placená reklama na sociální síti vám přináší další zásadní možnosti k oslovení zákazníků?

Je velmi snadné zůstat u placené reklamy v AdWords a své aktivity dále nerozvádět na další platformy jako jsou Facebook, Twitter nebo LinkedIn. Nicméně, právě tyto platformy představují možnost dalšího růstu.

Placená reklama se od AdWords rozšířila i na další platformy. Velmi oblíbený je například Sklik, díky kterému jsou zobrazovány placené inzeráty v prostředí Seznamu, velký boom ale zažily také sociální sítě.

Sociální platformy se, co se týče produktů zaměřených na konkrétní cílové skupiny publika, chytají taktik, které praktikuje Google. Velmi podobnou sadu produktů a širokou základnu fanoušků má například Facebook. I sociální síť LinkedIn nedávno rozšířila svou produktovou řadu tak, aby cílila na konkrétní publikum. Neexistuje proto žádný důvod, proč byste své stávající publikum neměli otestovat také na sociálních sítích. Co už funguje v rámci jedné platformy, bude zkrátka fungovat i v těch dalších. Pokud se chcete omezovat pouze na PPC ve vyhledávačích, nezapomeňte také na Sklik od Seznamu. Seznam totiž používá stále značná část uživatelů.

Rozdíl mezi PPC ve vyhledávání a na sociálních sítích

Mezi placenou reklamou ve vyhledávání a na sociálních sítích je samozřejmě rozdíl. Na Googlu lidé hledají odpovědi na své problémy, ať už je to nákup nových tenisek nebo potřeba instalatérských služeb. Na sociálních sítích se uživatelé pokoušejí spojit s ostatními uživateli a reklamy jsou jim automaticky nabízeny na základě zjištěných zájmů. Na tento rozdíl je nutné myslet, až budete placené reklamy vytvářet. I odezva zde bude pravděpodobně trochu jiná. Nicméně, existuje stále mnoho taktik typických pro AdWords, které můžete použít i zde.

Kde začít?

Než se pustíte do placené reklamy na sociálních sítích, je nejprve třeba mít na paměti, že demografické cílení těchto platforem je trochu odlišné. Analyzujte proto nejdříve demografické údaje z AdWords i Facebooku zvlášť.

Začít byste měli rozhodně se seznamem zákazníků. Ať už pracujete v agentuře nebo jako freelancer, zákazníka vždy bude zajímat návratnost investice. Například uživatelé, kteří vám poskytli svůj e-mail, vám do jisté míry důvěřují. Znají vaši značku a pravděpodobně budou více reagovat na vaše e-maily. To znamená, že ve srovnání s ostatními produkty zde pravděpodobně získáte největší odezvu. Tento seznam zákazníků, kteří již pravděpodobně máte nahraný v AdWords, můžete nahrát například i na Twitter, LinkedIn nebo Pinterest.

Tyto zmíněné platformy o svých uživatelích vědí mnohem více, než si možná myslíte. Reklamní produkty společnosti Google například používají strojové učení. Faceboo, Twitter, LinkedIn i Google mají zkrátka dostatek informací o svých uživatelích. A vědí, jak je zhodnotit v reklamách.

Závěr

Rozhodli jste se své placené reklamy rozšířit i na sociální sítě? Ulehčete si práci a využijte například svých marketingových seznamů. Vyzkoušejte například inzerci produktů pro publikum s podobnými zájmy. S největší pravděpodobností tímto způsobem získáte více zákazníků.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, facebook.com, google.com, searchengineland.com