cílení pro B2B
I při tvoření strategie pro B2B je velmi důležité vědět, kdo je naše publikum, chápat jeho potřeby i problémy. Které strategie cílení zde skutečně fungují?

Svět digitálního marketingu nám každým dnem přináší více a více příležitostí, ale také výzev. Konkurence je neúprosná. A proto je velmi důležité vědět, kdo je naše publikum, chápat jeho potřeby i problémy. Které strategie pro B2B cílení skutečně fungují?

K úspěšné B2B strategii neexistuje žádný univerzální přístup. Obecně platí, že náš produkt by měl řešit problém, který zákazníka trápí, ať už se týká nového softwaru pro evidenci veškeré firemní dokumentace, výkonný kávovar do kanceláří nebo kvalitní monitor.

Ve vašem produktu se snažte najít i ty nejmenší výhody a řešit tak i zdánlivě nedůležité problémy vašich zákazníků. Budete-li je komunikovat, s elegancí se tak odlišíte od konkurence. Existuje také několik pokročilých strategií cílení pro B2B, které skutečně fungují. Níže uvádíme některé z nich.

Podskupiny publika

Zjistěte o vašich zákaznících co nejvíce podrobností. I ve firmě sedí lidé, kteří řeší konkrétní problémy. A většina platforem pro tvorbu reklam nám umožňuje zaměřit se na užší cílové skupiny. Co se například týče reklamy na sociálních sítích, na LinkedInu se můžete zaměřit na uživatele podle pozice, získaného titulu nebo stupeň seniority. Pokud tedy vytvoříte reklamní kampaň pro programátory, můžete ji rozdělit na 2 verze dle stupně seniority. Programátorům juniorům by se pak tedy zobrazovala jiná reklama než programátorům seniorům.

Remarketingové seznamy

Spusťte reklamní kampaň na Facebooku, Twitteru nebo v Google AdWords s tím, že v AdWords vytvoříte remarketingové seznamy. Právě firmy, které se už na váš produkt dívaly, s největší pravděpodobností hledají právě to, co nabízíte. Ukažte pak uživatelům, které jste již jednou zaujali, vizuálně zajímavou reklamu. Velký úspěch mají například digitální hry, infografika nebo různé interaktivní příběhy.

Remarketingové seznamy

Remarketing a péče o zákazníka

Remarketing může být spojen s čímkoliv, co zákazníkovi zlepší nákupní proces nebo dodá s vaší službou něco navíc. Sledujte, jak uživatelé interagují například v rámci e-mailingu a hledejte maličkosti, kterými se můžete odlišit od konkurence. Když budou zákazníci vědět, že jim umíte nabídnout víc než konkurence (i kdyby to byla jen „skvělá péče o zákazníky“), půjdou pravděpodobně k právě k vám.

I v B2B mluvíte k lidem

Při vytváření B2B strategie je třeba brát v úvahu, že i když komunikujete s firmami, stále zároveň komunikujete s lidmi. Zaměřte proto svůj obsah na konkrétní potřeby jednotlivých typů zákazníků. Jaké problémy řeší? Co je nejvíce trápí? Jak jim váš produkt může ulehčit život?

Závěr

Využijte výše zmíněné strategie a posuňte svůj B2B marketing na vyšší level. Komunikujte se zákazníky z business sektoru tak, aby jim váš produkt pomohl vyřešit problémy, které je trápí.

autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingland.com, ppchero.com, linkedin.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp