SEO strategie
Víte, jak vytvořit SEO strategii a jaké trendy jsou aktuálně v kurzu? Přinášíme vám průvodce, díky kterému vybudujete efektivní SEO strategii, se kterou v roce 2024 uspějete.

Co je SEO strategie?

SEO strategie je základním kamenem digitálního marketingu. Díky správně vytvořené SEO strategii pochopíte chování zákazníků v rámci vyhledávání a obsahu na vašem webu.  Optimálně vytvořená SEO strategie vás dovede ke zviditelnění na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP) pro výrazy, které souvisí s vaším podnikáním a vašimi produkty či službami. 

Jelikož se PPC reklama stává kvůli ukončování podpory sledování souborů cookies třetích stran poměrně obtížnou a navíc drahou záležitostí, síla SEO roste. Neusněte proto na vavřínech, zaměřte se na dlouhodobý růst a optimalizujte svou SEO strategii.

Klíčové pilíře SEO strategie

Každá SEO strategie se skládá z určitých komponentů. Některé z nich se ale v průběhu let proměnily z důvodu neustálého vývoje algoritmu Google vyhledávání. SEO strategie dnešní doby již není jen o bezhlavém naplňování stránek klíčovými slovy.

Kvalitní SEO strategii, která uspěje v roce 2024, stavte na těchto šesti klíčových pilířích:

  • výzkum klíčových slov,
  • SEO obsah,
  • technické SEO,
  • linkbuilding,
  • údržba a optimalizace,
  • reporting a analýza.

Pojďme si je nyní rozebrat a ujasnit si, co si pod nimi představit.

Výzkum klíčových slov

Výzkum klíčových slov je stále důležitou součástí SEO strategie. Identifikuje termíny a fráze, pomocí kterých se budou vaše webové stránky zobrazovat ve vyhledávání po zadání vyhledávacích dotazů. Jednoduše řečeno jde o problémy, na které hledají vaši budoucí zákazníci odpověď.

SEO obsah

Webový obsah je tím nejdůležitějším, co se na webu nachází. SEO obsah je optimalizován tak, aby rezonoval nejen u vyhledávačů, ale především u lidí, kteří navštíví váš web za účelem provedení konverze.

Technické SEO

SEO není jen o textech, ale i o správném fungování webových stránek, tomu se věnuje technické SEO. Důležité je věnovat pozornost také faktorům, jako je plynulé procházení webu, indexace stránek ve vyhledávání, responzivní zobrazení pro mobilní vyhledávání nebo hierarchie stránek pro snadnější kategorizování webu.

Linkbuilding

Budování odkazů je spojeno se zpětnými odkazy, které posilují důvěryhodnost a autoritu webové stránky ve výsledcích vyhledávání. Zároveň díky němu vyhledávače lépe rozpoznají, jak je organizován a na co je zaměřen váš web. Linkbuilding má dvě strany – interní a externí, kdy v případě interní je odkazováno na jiné stránky vašeho webu a v případě externí na webové stránky mimo váš web.

Údržba a optimalizace

Klíčovou záležitostí jako i u jiných druhů nejen marketingových činností je pravidelná údržba a optimalizace. Google lépe hodnotí obnovený a aktuální obsah než ten, ve kterém jsou zastaralé informace. 

Reporting a analýza

Každá část marketingové strategie vyžaduje vyhodnocování. Ani u SEO tomu není jinak. Provádějte pravidelný reporting a analyzujte nedostatky i silné stránky. Sledujte trendy organického vyhledávání a hodnocení klíčových slov.

8 kroků k úspěšnému vybudování SEO strategie

Úspěšnou SEO strategii, která vám přinese lepší postavení vašich webových stránek ve vyhledávání můžete sestavit díky následujícím 8 krokům:

  • Stanovte jasné cíle a KPI: Každá strategie musí mít jasně definované cíle, které jsou propojitelné s měřitelnými KPI. Mezi ně může patřit například množství organické návštěvnosti, míra prokliku, hodnocení klíčových slov nebo počet provedených konverzí.

  • Proveďte SEO výzkum: Pusťte se do výzkumu klíčových slov, analýzy publika a výzkumu konkurence. K tomu vám mohou posloužit vhodné online nástroje jako Semrush, Ahrefs nebo Soovle.

  • Proveďte SEO audit: Vyhodnoťte, jak se vašemu webu z pohledu SEO aktuálně daří. Identifikujte silné a slabé stránky a příležitosti ke zlepšení.

  • Vypracujte strategii SEO obsahu: S již vytvořenými cíli SEO slaďte plánování obsahu. Váš obsah by měl být vysoce kvalitní a relevantní a měl by najít odpovědi na otázky, které si mohou návštěvníci pokládat.

  • Optimalizujte technickou stránku: Zaměřte se na pomalé načítání, velikost obrázků a další technické záležitosti, které mohou uživatelům zhoršovat zkušenost s hladkým procházením webu.

  • Budujte odkazy: Nezapomeňte do obsahu implementovat zpětné odkazy. Pokuste se získat zpětné odkazy z důvěryhodných zdrojů.

  • Měřte a analyzujte: Neustále sledujte novinky a trendy v oblasti SEO i chování uživatelů a přizpůsobujte jim svou strategii.

  • Reportujte SEO výsledky:  Vyhodnocujte pravidelně, co vám funguje a na čem je zapotřebí zapracovat. Reportujte výsledky a propojte je i s dalšími marketingovými aktivitami.

Jaké trendy ovlivní SEO v roce 2024?

Přesuňme se konečně k tomu, jaké trendy byste měli implementovat do své SEO strategie, abyste v roce 2024 uspěli.

Umělá inteligence

Trend, o kterém nejspíš slyšíte na denní bázi, je největší rušivou silou v SEO. Dokonce i Google spouští vlastní umělou inteligenci Search Generative Experience (SGE), která pomáhá intuitivně najít uživatelům to, co hledají a představit jim to v krátkém souhrnu. To bude mít progresivní dopad na návštěvnost webů.

Možná to zní jako pesimistická situace, ale Google tvrdí, že se zaměřuje na zvyšování návštěvnosti publikačních webů a podporu zdravých a otevřených webů. Jak to bude fungovat v praxi, je ale zatím ve hvězdách.

Aktualizace algoritmu Google vyhledávání

Google vyhledávací algoritmus prochází neustálým vývojem. Aktualizace jsou prozatím naštěstí téměř vždy navrženy tak, aby zlepšily kvalitu a relevanci výsledků. Zaměřujte se proto dál na vytváření kvalitního obsahu. Naopak spamový obsah je to co Google potlačuje. Pokud jsou vaše webové stránky ve skvělé kondici, pak máte velkou šanci na úspěch.

Rostoucí důraz na člověkem vytvořený obsah

Umělá inteligence může být dobrý sluha, ale zlý pán. V tvorbě obsahu pro webové stránky to platí dvojnásob. Vyhledávače totiž stále více kladou důraz na obsah vytvořený člověkem. Naopak ten, který je vytvořen AI, upozaďují.

Dejte proto do svého obsahu lidskost a udržujte dostatečnou odbornost, i když vás to může táhnout ke zjednodušení si práce. Umělá inteligence by měla být jen pomocníkem, neměla by dělat veškerou práci za vás. Pokud vytváříte blogové příspěvky, nezapomínejte zveřejnit medailonek autora.

Věnujte pozornost trendům, ale nenechte se příliš unést

Myslete na to, že i když se doba mění, základ zůstává stále stejný. Obsah by měl být vždy budován na základě lidské autority. Díky tomu máte vyšší šanci, že se vaše webové stránky umístí lépe ve výsledcích vyhledávání. 

Kvalitní SEO strategie vám dokáže získat velké množství neplacených návštěvníků. Držte se výše uvedených rad a vytvořte si cestu, díky které se můžete dostat až na vrchol.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp