K cílení na YouTube nyní bude možné využít data z vyhledávání na Googlu

28.2.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Google stále hledá nové způsoby, jak více efektivně oslovit zákazníky. Nyní inzerenti budou moci využívat data z vyhledávání pro cílení reklam na YouTube.

Uživatelé stále více a více vyhledávají informace na internetu prostřednictvím svých chytrých mobilních telefonů. Dokonce zde sledují i videa na YouTube. A právě proto Google stále hledá nové způsoby, jak více efektivně oslovit zákazníky. Nyní inzerenti budou moci využívat data z vyhledávání pro cílení reklam na YouTube.

Až doteď byli inzerenti schopni cílit na zákazníky v rámci sociální sítě YouTube pouze pomocí demografických údajů, chování a historie vyhledávání. Nyní ale Google představil doslova revoluční změnu.

Google chystá revoluční změnu v cílení reklam na YouTube

Nyní budou inzerenti moci využívat k cílení na zákazníky v rámci YouTube kompletní data z aktivních Google účtů, tedy veškerou historii jejich vyhledávání. Pokud tedy inzerent například prodává kabáty, může na YouTube oslovit potenciální zákazníky, kteří již kabáty vyhledávali. Data z historie vyhledávání uživatelů jsou v marketingu považována za informace, které vedou k nejlepším výkonům při vytváření reklam .

Tento krok se zdá být reakcí na konkurenční Facebook, který se pomalu ale jistě vzdaluje od používání cookies a sledovacích pixelů.

Výhoda pro inzerenty?

I když se výše zmíněná změna zdá být pro inzerenty velmi přínosnou (kdo by si nepřál využívat k cílení data z vyhledávání napříč různými kanály), je zde jeden aspekt, na který je třeba dávat si pozor. V současné době, kdy čím dál více uživatelů vyhledává informace na mobilních telefonech, zde Google totiž zároveň aktualizuje omezení zobrazování reklam ze strany uživatelů. Inzerenti totiž mohou jednoduchým způsobem vypnout reklamy od konkrétních inzerentů ve vyhledávání. Pokud si uživatel nastaví, že nechce, aby mu ve vyhledávání byly reklamy od inzerentů zobrazovány, nebudou se mu ukazovat ani v rámci YouTube.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, simpli.fi, adage.com