Reklamy na YouTube
U videokampaní je hodnotit více proměnných vzhledem ke stanoveným cílů kampaní. Jak tedy zjistíte, zda jsou vaše kampaně na YouTube úspěšné či nikoliv?

Videokampaně je nutné hodnotit trochu jinak než klasické PPC kampaně, kde se soustředíme pouze na kliknutí, případně na následný nákup na webu. I u reklam na YouTube se díváme na konverze. Je ale třeba hodnotit více proměnných vzhledem ke stanoveným cílů kampaní. Jak tedy zjistíte, zda jsou vaše kampaně na YouTube úspěšné či nikoliv?

Sledování jednotlivých metrik

V rámci účtu Google AdWords je možnost přizpůsobit sloupce, které vidíte. Můžete si tedy vytvořit vlastní sadu sloupců, ve kterých uvidíte pouze metriky vztahující se k videu. Typicky u videoreklam sledujeme zobrazení, míru zhlédnutí, průměrné CPV (průměrná částka, kterou zaplatíte, když uživatel sleduje vaše video alespoň 30 sekund – nebo celé, pokud je kratší), počet kliknutí, míra prokliku neboli CTR a interakce.

Speciálně u videí můžeme také zobrazit informace o sledovanosti videa, a to přehrání z 25, 50, 75 nebo 100 %.

Možná zjistíte, že po zhlédnutí vašeho videa uživatelé přichází na váš web a většinou provedou konverzi (nákup, registrace atd.). Využijte dané metriky k další optimalizaci a pokud máte k dispozici více videí, sledujte, která z nich si vedou nejlépe. V návaznosti na výsledky, které zjistíte přímo v AdWords, se podívejte, jak si vedou statistiky návštěvnosti v rámci Google Analytics a jaký vliv na počet konverzí vaše videa měla.

Návštěvnost v rámci Google Analytic

Videokampaně a remarketing

I u videokampaní je možné nastavit remarketing. Oproti klasickým PPC reklamám je zde ale mnohem více možností vytváření remarketingových seznamů. Do seznamů můžeme zařadit uživatele, kteří zhlédli některé video z kanálu, zhlédli určitá videa, zhlédli některé video (jako reklamu) z kanálu, zhlédli některé video (jako reklamu) z kanálu, přihlásili se k odběru kanálu, navštívili stránku kanálu, líbilo se jim některé video z kanálu, okomentovali video z kanálu, sdíleli video z kanálu, nebo video z kanálu přidali do seznamu videí.

 Seznamy je možné vytvořit v záložce Sdílená knihovna a dále kliknout na možnost Publikum. V dalším kroku klikneme + remarketingový seznam.

Závěr

I když u nás v ČR videokampaně stále nejsou příliš rozšířené, měli bychom je brát jako důležitou součást marketingové strategie. Videa na YouTube sleduje čím dál větší množství uživatelů a díky tomuto kanálu můžete snadno oslovit relevantní publikum.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: google.com, ppchero.com, cpcstrategy.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp