cílení reklam v obsahové síti
I grafické reklamy je vhodné pravidelně vyhodnocovat a optimalizovat. I zde bychom se měli snažit oslovit co nejrelevantnější publikum.

I grafické reklamy je vhodné pravidelně vyhodnocovat a optimalizovat. I zde bychom se měli snažit oslovit co nejrelevantnější publikum.

Grafická reklama je skvělou možností propagace zejména ve chvíli, kdy se snažíte budovat povědomí o značce. Ať už pracujete s textovou nebo grafickou reklamou, je velice důležité sbírat a analyzovat související data, na základě kterých budete své reklamy neustále vylepšovat.

Zobrazení reklam

U grafické reklamy inzerenti v mnoha případech platí za imprese (například za 1000 zobrazení). Pokud například vaše společnost prodává firemní software, jistě pro vás bude zajímavé, když vaše grafické reklamy budou zobrazovány na webech, které se zabývají tematikou podnikání, IT technologií atd. Nicméně, cílem Googlu je zobrazit vaši reklamu na co nejvíce stránkách a některé z nich pro vás nemusí být nutně relevantní.

Cílení na příslušné téma nebo zájem tedy ještě neznamená, že se vaše reklamy budou zobrazovat na správných stránkách nebo před správnými lidmi. Chcete-li zjistit, kde se vaše reklamy skutečně zobrazují, otevřete kampaň v obsahové síti v AdWords, klikněte na kartu Obsahová síť a dále na položku Umístění.

Tento přehled vám ukáže, kde jsou vaše reklamy skutečně zobrazovány, kolikrát byly zobrazeny, počet konverzí atd. Pokud získáte spoustu zobrazení, ale jen málo kliknutí z určitého webu, můžete tento web jednoduše vyloučit.

Upřesnění klíčových slov

I grafická reklama může být spuštěna na základě klíčových slov. Kontextové cílení může být skvělým způsobem, jak oslovit uživatele v obsahové síti, a to za předpokladu, že zvolíte správná klíčová slova.

I zde však platí, že i když je pro vás dané klíčové slovo relevantní, stále to neznamená, že Google vybere k zobrazení reklam relevantní weby. I zde doporučujeme optimalizovat klíčová slova na základě naměřených dat. Pokud zároveň používáte i textovou reklamu, můžete se hned inspirovat klíčovými slovy, která zde nejvíce fungují.

Demografické údaje

Demografické údaje

Demografické cílení se zdá být na první pohled velice jednoduché. Nicméně stále ho mnoho obchodníků k optimalizaci kampaní nepoužívá. V Google Analytics stačí kliknout na publikum, demografické údaje, přehled a dále vybrat segment konverze. Pokud se zde dozvíte, že některé cílové skupiny neprovádí téměř žádné konverze, můžete je z reklamní kampaně vyloučit.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

Zdroj: marketingland.com, google.com, optimizesmart.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp