Jak optimalizovat vstupní stránky s nízkou návštěvností?

8.7.2017
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Jak nejlépe optimalizovat vstupní stránky s nízkou návštěvností?

Když vytváříte nové webové stránky, záleží vám na tom, aby byly co nejvíce navštěvované. Stránky zkrátka děláte pro lidi. A pokud vám na ně lidé nebudou chodit, vaše snaha nebude oceněna. Prozradíme vám, jak na optimalizaci vstupních stánek s nízkou návštěvností.

Vstupní stránka je velmi důležitá. Ale bez slušné návštěvnosti nezjistíte, zda nová tlačítka na webu fungují, zda se lidé na webu neztrácí a jakou dobu zde tráví.

Rychlý test

Návštěvník si první dojem na váš web vytváří během několika vteřin. Pokud do pěti vteřin neuvidí to, proč na váš web přišel, zpravidla odchází. Poproste proto několik přátel či kolegů o test, který bude trvat pouze 5 vteřin. Jejich reakce na stránky za takto krátkou dobu vám dají mnoho odpovědí. Toto rychlé testování můžete také zadat na webu UsabilityHub.

Heat mapy

O heat mapách už jste možná slyšeli. Sledují, jak se na vašem webu návštěvníci pohybují kurzorem. Tímto způsobem je vizuálně mapována aktivita na vašich webových stránkách. Čím je zabarvení jasnější, tím více kliknutí jste získali.

Samozřejmě i zde platí, že čím větší návštěvnost, tím více informací ohledně chování na vašem webu získáte. Heat mapy ale mají tu výhodu, že získáte důležité informace o tom, co zákazníci na vašich stránkách hledají i při relativně nízké návštěvnosti. V mnoha případech se stává, že ze slova „zjistit více“ není odkazováno na žádnou stránku. Poté je vcelku logické, že uživatelé odcházejí bez koverze. I tyto chyby vám tedy pomohou odhalit heatmapy.

Zeptejte se lidí na váš web

Jednou z nejtěžších otázek, na kterou je třeba získat odpověď je, proč uživatelé na vašem webu nekonvertovali? Nikdo vám sám od sebe neřekne, že váš titulek v emailu nefungoval, že na webu nenašel informace, které hledal nebo že se na webu ztrácí. Stačí vytvořit formulář s několika dotazy, které se týkají vašeho webu. Dotazník pak pošlete na emailem na své zákazníky. Část z nich vám na otázky jistě odpoví a vy tak budete moci zoptimalizovat web tak, aby byl pro uživatelsky přívětivější a obsahoval informace, které zde lidé skutečně hledají.

Důležité je v reakcích hledat trendy. Pokud tedy zjistíte, že více uživatelů upozorňuje na stejný problém, měli byste se na něj zaměřit. Do optimalizace webu pak nezařazujeme odpovědi rozzlobených zákazníků, kteří zkrátka kritizují vše.

A/B testování

Velice oblíbenou a funkční variantou, jak zjistit, co na vašem webu funguje, je A/B testování. Tento test spočívá ve vytvoření 2 verzí stránek, s tím, že na každé z nich zvolíme například různé barvy tlačítek, texty tlačítek, typ písma, obrázky atd. Vždy však testujeme maximálně dva prvky najednou.

Závěr

Nejlepším způsobem, jak zjistit, co na vašem webu funguje a co ne, je A/B testování. Nicméně, ani heat mapy nebo 5 sekundové testy a formuláře, ve kterých poprosíte zákazníky o zpětnou vazbu, nejsou k zahození. Všechny výše zmíněné postupy vám pomohou posunout váš web o úroveň výše.

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: ppchero.com, marketingland.com, searchengineland.com