dynamické reklamy ve vyhledávání
Dynamické kampaně ve vyhledávání vám pomohou zasáhnout nové potenciální uživatele, protože dokážou zobrazovat vaši PPC reklamu i nad rámec vašich klíčových slov.

Dynamické reklamy ve vyhledávání neboli DSA existují už nějakou dobu, ale většina inzerentů je bohužel nevyužívá naplno. Přitom vám tento typ PPC reklam dokáže výrazně usnadnit správu vašich reklamních kampaní. Pokud tedy spravujete nebo provozujete účet Google Ads, měli byste určitě uvažovat o zavedení kampaně DSA do vašeho marketingového portfolia.

Dynamické reklamy ve vyhledávání od Googlu totiž představují snadný způsob, jak rychle a efektivně přivést nové zákazníky na váš web a zároveň nabízejí možnost odhalení nových klíčových slov, která vám v současných kampaních mohla uniknout.

Co jsou to DSA?

Dynamické reklamy ve vyhledávání slouží jako doplněk vašich současných PPC kampaní ve vyhledávání Google Ads. Umožní vám porovnat všechny možné dotazy, které by byly relevantní pro vaše produkty nebo služby.

Definice dynamických reklam ve vyhledávání Google zní: „Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou nejjednodušší způsob, jak najít zákazníky, kteří na Googlu hledají přesně to, co nabízíte. Ideální pro inzerenty s dobře zpracovaným webem nebo e-shopy s více položkami. Dynamické reklamy ve vyhledávání používají váš web k cílení reklam a mohou vám pomoci vyplnit mezery v kampaních založených na klíčových slovech.“

Rozdíl mezi DSA a klasickou PPC reklamou ve vyhledávání

Na rozdíl od tradičních kampaní ve vyhledávání, které jsou založeny na seznamech klíčových slov, využívají kampaně s dynamickými reklamami ve vyhledávání webové stránky vaší společnosti a zobrazují reklamy na základě dostupného obsahu a podle toho, co vyhledávač považuje za nejrelevantnější pro vyhledávací dotaz. Během procesu nastavení si můžete vybrat konkrétní vstupní stránky, všechny webové stránky nebo konkrétní kategorie (dynamické cílové kategorie doporučené pro váš web).

Jak vytvořit dynamické reklamy ve vyhledávání

Jakmile vyberete vhodné cílení, budete vyzváni k vytvoření reklamy. Jelikož se jedná o dynamickou kampaň, umožňujete algoritmu určit nejlepší obsah, který by odpovídal vyhledávacímu dotazu. Algoritmus Google Ads, založený na pokročilém strojovém učení, bude dynamicky generovat nadpisy reklamy a cílovou URL adresu, která bude odkazovat na příslušnou vstupní stránku tak, aby co nejpřesněji odpovídala dotazu uživatele.

Výhody dynamických reklam ve vyhledávání

1. Ušetříte čas. Už žádné vytváření klíčových slov. Místo toho nastavíte jen cílovou kategorii, vstupní stránky webu nebo cílení na konkrétní vstupní stránku.

2. Reklama bude relevantnější k dotazu uživatele. DSA umožní Googlu dynamicky generovat nadpisy reklam tak, aby byly co nejrelevantnější a odpovídaly vyhledávání uživatele.

3. Oslovíte zákazníky pomocí nových klíčových slov. Bez ohledu na počet klíčových slov ve vašich současných PPC kampaních budou na vašem účtu vždy mezery. Neexistuje dokonalá kampaň, ve které byste měli k dispozici všechny vyhledávací dotazy, které se týkají vašeho produktu nebo služby. Dynamické kampaně jsou oproti tomu schopné zachytit nové příležitosti klíčových slov a pomohou vám tak rozšířit tradiční PPC kampaně ve vyhledávání.

Výhody dynamických reklam ve vyhledávání

 

Využití DSA s tradičními kampaněmi ve vyhledávání

Bez ohledu na to, jak dobře zvládáte správu účtu Google Ads, nemůžete obsáhnout všechny dotazy, které by uživatelé mohli použít k vyhledávání vašich produktů nebo služeb. V takovém případě je možné využít kampaň DSA ve svůj prospěch. S pomocí dynamických reklam můžete vyhledávat nová klíčová slova, která dosud chybí ve vašich současných PPC kampaních. Stejně jako u kampaní založených na klíčových slovech totiž můžete vidět dotazy, na které se vaše DSA kampaň zobrazila, a můžete tak identifikovat nová klíčová slova.

Pokud se obáváte, že dynamické kampaně budou ubírat návštěvnost vašim tradičním PPC kampaním ve vyhledávání, můžete přidat vaše současná klíčová slova jako vylučovací, abyste zabránili zobrazování v DSA při jejich použití. Můžete také z dynamických reklam vyloučit konkrétní části svého webu, které nemusí mít relevantní obsah, nebo stránky, které nechcete propagovat.

Několik slov na závěr

Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou užitečným typem PPC kampaně, který umožňuje přivést na vaše stránky nové zákazníky a nabízí příležitost k rozšíření vašeho seznamu vhodných klíčových slov. Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou vhodné spíše pro rozsáhlejší weby, které mají dostatek textu k vytvoření reklamního obsahu. Tento typ kampaní proto možná nebude fungovat stejně skvěle s každým webem, ale rozhodně neuškodí jej alespoň vyzkoušet.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp