dynamické reklamy Google
Dynamické reklamy přechází do struktury rozšířených textových reklam a zavádí Page Feeds.

Názory inzerentů na dynamické reklamy jsou různé. Ať už tento typ reklamy uznáváte či nikoliv, pro základní přehled v PPC reklamě je dobré vědět, že Google přichází s dalšími novinkami. Dynamické reklamy přechází do struktury rozšířených textových reklam a zavádí Page Feeds.

Společnost Google přišla s dalšími novinkami, které zefektivní dynamické reklamy. Dynamické reklamy přejdou do struktury rozšířených textových reklam a do kampaní budou také přidány Page Feeds. Tyto aktualizace by měly být klíčem k vyšší efektivitě jednotlivých kampaní.

Jak fungují dynamické reklamy?

Dynamické reklamy se zobrazují uživatelům, kteří do vyhledávání zadali klíčové slovo, které úzce souvisí s obsahem na vašem webu To znamená, že pokud vlastníte síť italských restaurací po ČR a uživatel do vyhledávání zadá „italská restaurace Brno“, bude mu zobrazena reklama, která bude odpovídat jeho dotazu. Po kliknutí bude přesměrován na část vašeho webu, kde najde více informací právě o restauraci v této lokalitě.

Dynamické reklamy k cílení využívají obsah vašeho webu. Cílení je možné zaměřit na všechny webové stránky podle indexu Google webu, který generuje reklamy (konkrétní stránky, jejichž nadpisy obsahují určitá klíčová slova, stránky, které obsahují určitá klíčová slova nebo URL adresy, které obsahují určité textové řetězce) či na zdroj stránek.

Výhody dynamických reklam

Dynamické reklamy inzerentům přináší mnoho výhod. Uživatelům jsou na základě vyhledávání zobrazovány relevantní, dynamicky generované nadpisy, reklamy se pravidelně a automaticky aktualizují, a tím inzerenti ušetří spoustu času. Pomocí dynamických reklam je navíc možné oslovit více uživatelů než kampaněmi cílenými na klíčová slova.

Aktualizace dynamických reklam

Aktualizace dynamických reklam

Nová verze dynamických reklam dynamicky generuje viditelnou URL i text nadpisu, a to dle obsahu na vašich webových stránkách. Popis je nyní ve formátu delšího řádku a reklamy i kampaně můžete segmentovat a kategorizovat, jak potřebujete. Původní dynamické reklamy byly omezené na délku nadpisu 25 znaků, a 2 řádky textu o maximální délce 35 a 35 znaků. Nyní bude maximální délka nadpisu o něco delší, a to 30 znaků a dva řádky textu pak 30 a 80 znaků.

Další novinkou je rozdělení kampaní dle zdrojů stránek. V tomto případě zabere nastavení reklam trochu více času, ale zato bude cílení reklam přesnější. Rozdělení kampaní spočívá v nastavení konkrétních stránek a vlastních štítků.

Závěr

Zmíněná rozšíření jsou nyní v procesu. Jisté však je, že Google opět udělal krok správným směrem, díky kterému inzerentům umožní získat větší kontrolu nad jednotlivými kampaněmi.

 

autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: google.com, ppchero.com, wordstream.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp