Facebook umí cílit reklamy na základě offline návštěv obchodů
Stejně jako Google i Facebook se neustále snaží vylepšovat své reklamy. Neustále hledá nové možnosti, jak usnadnit inzerentům remarketing a zpřesňuje cílení na potenciální zákazníky. Věděli jste, že cílení je možné i na základě návštěv obchodů nebo nákupů?

Stejně jako Google i Facebook se neustále snaží vylepšovat své reklamy. Neustále hledá nové možnosti, jak usnadnit inzerentům remarketing a zpřesňuje cílení na potenciální zákazníky. Věděli jste, že cílení je možné i na základě návštěv obchodů nebo nákupů?

Facebook v létě představil nové možnosti cílení. Dříve mohli inzerenti cílit tak, že nahráli e-maily nebo telefonní čísla svých zákazníků a Facebook je pouze přiřadil ke konkrétním profilům, kterým pak nabízel relevantní reklamy.

Cílení dle návštěv obchodu

Inzerenti nyní mohou vytvářet seznamy publika, které bude zahrnovat každého uživatele, u kterého Facebook zjistí, že za posledních 30 dnů navštívil daný obchod na základě lokality.

Chcete-li sestavit vlastní publikum uživatelů, kteří navštívili prodejnu, je třeba počítat s tím, že budou zahrnuti pouze zákazníci, kteří společnosti umožnili sledovat umístění prostřednictvím nastavení mobilní aplikace (tuto možnost lze zakázat).

Přirozenou otázkou je, zda by společnost Facebook mohla považovat osobu za návštěvu obchodu i v případě, kdy prošla pouze skrz obchod nebo GPS telefon nepřesně změřil umístění. Aby bylo možné zmírnit toto riziko, společnost Facebook údajně zahrnuje do publika pouze osoby, u kterých je velmi vysoká pravděpodobnost, že danou lokalitu skutečně navštívili.  

Facebook nastavení publika

Možnost vytvořit vlastní publikum návštěvníků obchodu společnost Facebook poskytuje firmám, které disponují alespoň 10 oddělenými pobočkami.

Vlastní publikum pro offline události

Možnost cílit na Facebooku na zákazníky, kteří interagují s obchodem offline, není nová. Nyní je však toto cílení mnohem snažší. I předtím mohly firmy cílit na uživatele, kteří zakoupili zboží v kamenné prodejně nebo zavolali do dané firmy. Bylo však na inzerentovi, aby sbíral informace o klientech, pomocí kterých pak mohl remarketingovou kampaň spustit. Do rozhraní Facebooku pak byly získané informace jako e-mail, jméno nebo telefonní číslo nahrávány.

Nyní je tento proces na Facebooku zautomatizován. V loňském roce Facebook zavedl rozhraní API Offline Conversions, které lze připojit do systému prodeje v prodejně nebo v call centru a umožnil tak automatický sběr informací o zákaznících, které jsou pro přesnou remarketingovou kampaň klíčové.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: marketingland.com, ppchero.com, facebook.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp